Chcesz zdobyć wiedzę, która pozwoli Ci skutecznie diagnozować i leczyć zaburzenia miofunkcjonalne? Nasz kompleksowy kurs jest właśnie dla Ciebie! Dzięki niemu zgłębisz tajniki anatomii, fizjologii i patologii narządu żucia, nauczysz się przeprowadzać szczegółowe oceny miofunkcjonalne i opracowywać indywidualne plany terapii.
Kolejną edycję kursu planujemy w pierwszym kwartale 2025 r.
Zapisz się do newslettera, aby być na bieżąco!
Co zyskasz dzięki kursowi?
W trakcie tego kursu chciałabym podzielić się z Tobą swoją wiedzą i doświadczeniem. 🧑🎓 Nauczę Cię wszystkiego, co wiem o skutecznej terapii, a także pokażę Ci jak budować zaufanie u pacjentów i ich rodziców. Na moim kursie nauczysz się nie tylko teorii, ale przede wszystkim tego, jak stosować ją w codziennej pracy z pacjentami. 🌟
Zdobędziesz wiedzę dotyczącą anatomii, fizjologii i patologii narządu żucia. Pokażę Ci też, krok po kroku, jak przeprowadzać dokładną diagnozę, dobierać odpowiednie ćwiczenia i osiągać trwałe efekty.
Dowiesz się wszystkiego na temat ankyloglosji, przygotowania do zabiegu i opieki pozabiegowej a także poznasz wiele studiów przypadków.
Dodatkowo wyposażysz się w materiały tj.: wzór do oceny miofunkcjonalnej, przykładowe oceny miofunkcjonalne, formularz diagnostyczny.
Razem zbudujemy Twoją pewność siebie i kompetencje w tej fascynującej dziedzinie.
Agenda kursu
Nasze kursy składają się z modułów i lekcji. Każdy moduł zakończony jest specjalnym quizem, który pozwoli Ci sprawdzić swoją wiedzę 🙂 na platformie otrzymujesz również dostęp do materiałów dodatkowych – wszystko znajdziesz w jednym miejscu! Poniżej znajdziesz szczegółową agendę naszego kursu.
Moduł 0. Plan gry
Powitanie
Agenda
Efekt końcowy
Jak studiować ten kurs
Praca domowa
Moduł I. Wprowadzenie do terapii miofunkcjonalnej
Powitanie
Lekcja 1: Historia terapii miofunkcjonalnej
Lekcja 2: Objawy zaburzeń miofunkcjonalnych w różnych grupach wiekowych
Lekcja 3: Terapeuta miofunkcjonalny – kim jest?
Moduł II. Anatomia
Powitanie
Lekcja 1: Mięśnie mimiczne
Lekcja 2: Mięśnie żucia
Lekcja 3: Mięśnie języka
Lekcja 4: Mięśnie nadgnykowe i podgnykowe
Lekcja 5: Taśmy anatomiczne i łańcuchy powięziowo-mięśniowe
Praca domowa
Quiz
Moduł III. Anatomia narządu żucia
Powitanie
Lekcja 1: Zgryz
Lekcja 2: Wady zgryzu i ich konsekwencje logopedyczne
Lekcja 3: Postawa ciała a wady zgryzu
Lekcja 4: Budowa i funkcja stawów skroniowo-żuchwowych
Praca domowa
Quiz
NOWE LEKCJE
Webinar: Zgryz w uzębieniu mlecznym i stałym
Webinar: Logopedia ortodontyczna i ortognatyczna
Moduł IV. Nerwy czaszkowe
Powitanie
Lekcja 1: Nerwy czaszkowe
Lekcja 2: Badanie wybranych nerwów czaszkowych
Praca domowa
Quiz
Moduł V. Pozycje spoczynkowe
Powitanie
Lekcja 1: Pozycja spoczynkowa warg
Lekcja 2: Pozycja spoczynkowa żuchwy
Lekcja 3: Pozycja spoczynkowa języka
Praca domowa
Quiz
Moduł VI. Fizjologia czynności biologicznych w obrębie narządu żucia
Powitanie
Lekcja 1: Czynności biologiczne w obrębie narządu żucia
Lekcja 2: Fizjologia oddychania
Lekcja 3: Fizjologia połykania
Lekcja 4: Fizjologia żucia
Praca domowa
Quiz
Moduł VII. Patologie czynności biologicznych w obrębie narządu żucia
Powitanie
Lekcja 1: Patologie oddychania
Lekcja 2: Patologie połykania
Lekcja 3: Patologie żucia
Praca domowa
Quiz
Moduł VIII. Parafunkcje w obrębie narządu żucia
Powitanie
Lekcja 1: Podział parafunkcji w obrębie narządu żucia
Lekcja 2: Przyczyny parafunkcji w obrębie narządu żucia
Lekcja 3: Usuwanie parafunkcji w obrębie narządu żucia
Praca domowa
Quiz
Moduł IX. Ślinienie
Powitanie
Lekcja 1: Przyczyny ślinienia
Lekcja 2: Techniki terapeutyczne w przypadku nadmiernego ślinienia
Praca domowa
Quiz
Moduł X. Diagnoza miofunkcjonalna
Powitanie
Lekcja 1: Elementy diagnozy
Lekcja 2: Próby diagnostyczne
Lekcja 3: Współpraca wielospecjalistyczna
Lekcja 4: Narzędzia diagnostyczne
Praca domowa
Quiz
NOWE LEKCJE
Webinar: Ocena miofunkcjonalna. Jak to napisać?
Webinar po module diagnostycznym – I edycja (26.08.2021)
Webinar po module diagnostycznym – II edycja (27.04.2022)
Webinar po module diagnostycznym – III edycja (10.01.2023)
Webinar po module diagnostycznym – IV edycja (23.05.2023)
Moduł XI. Ankyloglosja
Powitanie
Lekcja 1: Wędzidełko języka – anatomia i klasyfikacje
Lekcja 2: Próby diagnostyczne
Lekcja 3: Przygotowanie do zabiegu korekty wędzidełka
Lekcja 4: Opieka pozabiegowa
Lekcja 5: Rodzaje zabiegów, ich konsekwencje
Lekcja 6: Wędzidełka jamy ustnej
Praca domowa
Quiz
Moduł XII. Terapia miofunkcjonalna
Powitanie
Lekcja 1: Cele terapeutyczne
Lekcja 2: Sposoby osiągania celów terapeutycznych
Lekcja 3: Osiąganie poszczególnych celów (wargi, policzki, język itp.)
Lekcja 4: Rediagnoza
Lekcja 5: Etap habituacji
Praca domowa
Quiz
Moduł XIII. Współpraca
Powitanie
Lekcja 1: Współpraca z pacjentem
Lekcja 2: Współpraca z rodzicami pacjenta
Lekcja 3: Współpraca z innymi specjalistami
Moduł XIV. Studia przypadków
Powitanie
Lekcja 1: Ankyloglosja, skrócone wędzidełko wargi górnej
Lekcja 2: Przebieg terapii w przypadku ankyloglosji bez wykonania korekty skróconego wędzidełka języka
Lekcja 3: Plan terapii dla pacjenta ze znaczną obronnością dotykową
Lekcja 4: Plan terapii w przypadku konieczności wykonania ponownej korekty skróconego wędzidełka języka
Lekcja 5: Przebieg terapii w przypadku pacjenta z zaburzeniami miofunkcjonalnymi i skróceniem wędzidełek jamy ustnej
NOWY MODUŁ!
Moduł XV. Terapia oddychania
Powitanie
Lekcja 1: Różnicowanie toru oddychania
Lekcja 2: Ćwiczenia oddechu spoczynkowego
Lekcja 3: Ćwiczenia oddechu dynamicznego
Lekcja 4: Ćwiczenia typu oddychania
Praca domowa
Quiz
Webinar z osteopatą: Pozycjonowanie w terapii miofunkcjonalnej
NOWY MODUŁ!
Moduł XVI. Pozycjonowanie ciała w terapii miofunkcjonalnej
Powitanie
Lekcja 1: Wykorzystanie elementów jogi w terapii miofunkcjonalnej
Lekcja 2: Pozycjonowanie ciała w terapii miofunkcjonalnej
Lekcja 3: Pozycja głowy i obręcz barkowa
Praca domowa
Quiz
NOWY MODUŁ!
Moduł XVII. Dodatkowe ćwiczenia narządów artykulacji
Powitanie
Lekcja 1: Ćwiczenia pieczęci ustnej
Lekcja 2: Ćwiczenia dna jamy ustnej
Lekcja 3: Ćwiczenia masy języka
Praca domowa
NOWY MODUŁ!
Moduł XVIII. Terapia miofunkcjonalna w zaburzeniach artykulacyjnych
Agenda wkrótce
Bonusy
Dokumenty (wzór oceny mio, formularz diagnostyczny)
NOWE LEKCJE
Webinar kończący kurs – I edycja (05.10.2021)
Webinar kończący kurs – I edycja (14.12.2021)
Webinar kończący kurs – II edycja (21.06.2022)
Webinar kończący kurs – IV edycja (14.06.2023)
Webinar kończący kurs – V edycja (30.01.2024)
Fragmenty przykładowych lekcji
Anatomia – Mięśnie mimiczne. Czas trwania lekcji: 32 min.
Podział parafunkcji w obrębie narządu żucia. Czas trwania lekcji: 23 min.
Webinar z kursantami – fragment. Czas trwania webinaru: 1 godz. i 38 min 😉
Dlaczego Akademia Logopedy?
- Otrzymasz dożywotni dostęp do platformy edukacyjnej, dzięki czemu będziesz mógł wracać do materiałów w dowolnym momencie. Z każdą aktualizacją Twoje zasoby będą się powiększać, co pozwoli Ci być na bieżąco z nowymi technikami i narzędziami.
- Po zakończeniu kursu otrzymasz certyfikat, który potwierdzi Twoje nowe kompetencje.
- Kurs online to wygoda i oszczędność – bez potrzeby podróżowania, rezerwowania noclegów i ponoszenia dodatkowych kosztów. Możesz uczyć się w swoim tempie, bez stresu związanego z logistyką szkoleń stacjonarnych.
- Delektuj się mikro lekcjami każdego dnia, dostosowując naukę do swojego harmonogramu. Kurs daje Ci pełną elastyczność – wracaj do materiałów, kiedy tylko chcesz.
- Nie musisz rezygnować z codziennych obowiązków – uczysz się w dogodnym dla siebie czasie, a dostęp do kursu masz 24/7 przez cały tydzień. Możesz oglądać i przyswajać wiedzę wtedy, kiedy Ci pasuje, i na tak długo, jak potrzebujesz.
- Dołączysz do zamkniętej grupy kursantów, którymi opiekować się będzie Aleksandra Rosińska. Możesz zadawać pytania i komentować kolejne lekcje w zamkniętej grupie.
- Będziesz uczestniczyć w zamkniętych konsultacjach w formie webinarów.
Nasze kursy to więcej niż tylko szkolenie – to realna pomoc w Twojej codziennej pracy i wsparcie w rozwoju zawodowym, które odczujesz każdego dnia!
A po kursie online… czas na spotkanie na żywo!
Po ukończeniu kursu online, zapraszamy uczestników na rozszerzenie o część praktyczną, czyli szkolenie stacjonarne prowadzone przez Olę w grupie 20 osobowej. Szkolenie przeznaczone jest wyłącznie dla kursantów niniejszego kursu i jest dodatkowo płatne, ale nie jest obowiązkowe.
Kto stworzył kurs?
Z wykształcenia jestem pedagogiem specjalnym-logopedą po warszawskim APSie, neurologopedą, terapeutą wczesnej interwencji logopedycznej, językoznawcą, nauczycielem polskiego jako obcego, terapeutą miofunkcjonalnym i terapeutą ręki, raczkującym terapeutą szeroko pojętego karmienia/jedzenia, instruktorem jogi dla dzieci.
W ciągu 13 lat pracy mam i miałam przyjemność pracować z dziećmi neurotypowymi (dyslalie, APD, jąkające się i in.), z ORM, afazją rozwojową, dyzartrią, dysfagią, apraksją, z ASD, FAS, MPDz, MW, ZD i innymi zespołami genetycznymi, od maluszków do młodszej młodzieży.
Przygotowuję swoje materiały do pracy (którymi również dzielę się na swojej stronie na fb), szkolę się nieustannie, uczę namiętnie i z pasją. Im więcej wiem, tym więcej wiem, że nie wiem i to jest fantastyczne!
Prywatnie jestem żoną małżona założyciela Grupa wsparcia mężów logopedek i ojca Syrenki Warszawskie oraz podwójną matką.
Doktor nauk o zdrowiu, neurologopeda, specjalizuje się we wczesnych oddziaływaniach neurologopedycznych u noworodków i niemowląt z zaburzeniami oralnymi, zaburzeniach dysfagicznych u dzieci i dorosłych, zaburzeniach rozwoju komunikacji u dzieci z ASD czy z zaburzeniami genetycznymi, zaburzeniach funkcji układu oralnego. Terapeutka Manualnej Terapii Krtani wg L. Mathieson, Manualnej Terapii Dysfagii, Metody ETTHNO w podejściu Esther de Ru, trenerka Shantala Special Care, międzynarodowa instruktorka Metody Butejki, terapeutka karmienia, Terapeutka Ortodoncji Funkcjonalnej MFS.
Wieloletni wykładowca akademicki przedmiotów neurologopedycznych (UM Wrocław, UAM Poznań, UZ Zielona Góra, APS Warszawa, WSP im. J. Korczaka Warszawa). Entuzjastka anatomii i fizjologii oralnej ?
Autorka wielu specjalistycznych publikacji dla logopedów, recenzentka licznych pozycji dotyczących wczesnych oddziaływań logopedycznych oraz pomocy logopedycznych.
Autorka pozycji „Odruchy oralne u noworodków i niemowląt. Wczesna diagnoza i stymulacja” (najpopularniejsza książka Oficyny wydawniczej Impuls w 2019), koncepcji mioterapeutycznego wspomagania rozwoju funkcji oralnych u noworodków i niemowląt, współautorka książki „Profilaktyka i terapia dysfunkcji oddechowych u dzieci”. Współzałożycielka Polskiego Związku Logopedów i inicjatorka akcji społecznej logopedów „Dzień Bezpłatnych Diagnoz Logopedycznych” (DBDL).
Stale współpracuje z wieloma stowarzyszeniami, fundacjami i portalami wspierającymi rodziców dzieci z zaburzeniami mowy. Organizatorka turnusów neurologopedycznych dla dzieci z zaburzeniami komunikacji.
Recenzja kursu „Diagnoza i terapia miofunkcjonalna” autorstwa Aleksandry Rosińskiej
[…] Wiedza teoretyczna poparta jest tu dużym doświadczeniem Autorki, bogatym materiałem graficznym, zdjęciowym i ćwiczeniowym, nie tylko w omówieniu prezentowanych w ostatnich modułach kursu przypadków pacjentów, ale również w opracowaniu każdego zaburzenia miofunkcji. Dodatek w postaci demonstracji narzędzi badawczych i pomocy terapeutycznych przy każdym module oraz sposobu ich doboru i wykorzystania w procesie diagnostyczno-terapeutycznym, pomaga budować profesjonalny warsztat logopedy. Quiz, kończący każdą lekcję w module, jest doskonałym sposobem sprawdzenia wiedzy uczestnika, a „praca domowa” pozwala na wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce.Dużą wartością jest tu praktyczne wykorzystanie mediów do dostarczenia wiedzy uczestnikom kursu. Wykorzystanie z jednej strony nagrania wykładu wraz z prezentacją multimedialną, a z drugiej dostarczenie całej wiedzy w postaci plików pdf, umożliwia osobom uczącym się wielozmysłowy udział w zajęciach, a także powrót do prezentowanych treści i ich analizę.
Na szczególną uwagę zasługuje sposób prowadzenia wykładów, uwzględniający nie tylko przekazywaną wiedzę czy praktyczne pomysły terapeutyczne, ale także w sferze języka, kształtujący refleksję terapeuty, postawę nastawioną na wspieranie pacjenta i ułatwianie mu procesu terapeutycznego poprzez elementy zabawy, przyjazne podejście i wysoki poziom empatii.
Dr n. o zdrowiu Mira Rządzka
Czytaj całą recenzję
Neurologopeda, audiofonolog, terapeuta integracji sensorycznej oraz certyfikowany provider metody słuchowej Johansena i Neuroflow. Przez 10 lat związana z wielospecjalistycznym centrum diagnozy i terapii SupraMedica, które założyła i którym zarządzała. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w diagnozach i terapiach neurologopedycznych, słuchowych oraz z zakresu integracji sensorycznej. Od lat dzieli się swoją wiedzą, prowadząc zajęcia z logopedii, audiologii i integracji sensorycznej dla studentów uczelni wyższych oraz uczestników szkoleń. Autor licznych publikacji o tematyce audiologicznej w czasopismach logopedycznych oraz prelegent na konferencjach naukowych.
Założycielka Akademii Logopedy, gdzie stworzyła pierwszy w Polsce kurs online „Audiologia w logopedii” oraz „CAPD u dzieci”. „Audiologia w logopedii” oraz „CAPD u dzieci„.
Prywatnie mamą żywiołowego, niezwykle bystrego i kreatywnego Wojtka oraz żona Kamila – człowieka pełnego pasji i zwariowanych pomysłów. 😉
Opinie kursantów
„Profesjonalizm prowadzącej kurs oraz jej doświadczenie i bardzo konkretne wskazówki do prowadzenia diagnozy i terapii miofunkcjonalnej. Bardzo czytelna forma kursu i dobra organizacja 🙂„
„Poleciłabym ten kurs innym osobom, jestem z niego bardzo zadowolona, nie potrafię skrytykować ani polecić co zmienić, ponieważ uważam, ze był przemyślany i dobrze zorganizowany„
„Bardzo odpowiadało mi praktyczne podejście do tematu: realne zdjęcia, komentarze, plan prowadzenia terapii. Niewątpliwym walorem jest prowadzenie narracji przez Panią Aleksandrę w sposób zwarty i bardzo rzeczowy„
„Kurs był bardzo przydatny, wiele rzeczy mogłam się dowiedzieć i WYKORZYSTAM w codziennej pracy. I to jest mocną stroną !!!!”
„„Dziękuję za ten kurs. To najlepiej wydane pieniądze na własne dokształcanie i najlepiej spędzony czas. Cieszę się i uważam za bardzo cenne to, że będę mogła wracać do tych treści i nie stracę dostępu do materiałów.„
„W zasadzie to wszystko było bardzo dobrze – Ola wymiata:) Fantastycznie i fenomenalnie – wszystko dla mnie super!„
„Bogactwo wiedzy i praktyczne wskazówki. Super, że można będzie mieć stały dostęp do treści kursu, żeby ugruntować wiedzę.„
„Brak uwag. Jestem zachwycona! Takiej wiedzy merytorycznej i teoretycznej nie miałam kończąc studia na UŚ w Katowicach. Jestem zachwycona Olą, to mój wielki AUTORYTET.„
POBIERZ BROSZURĘ INFORMACYJNĄ DLA DYREKCJI
Będziesz wnioskować o dofinansowanie kursu do placówki w której pracujesz? Pobierz broszurę informacyjną o kursie! Kliknij w obrazek aby pobrać.
Masz jakieś pytania dotyczące kursu?
Zerknij do naszego kącika najczęstszych pytań lub napisz do nas maila na adres: kontakt@akademialogopedy.pl
3 komentarze