Audiologia w logopedii​

Audiologia w logopedii - Katarzyna Wysocka
PRZEKAŻĘ PAŃSTWU PRAKTYCZNĄ, AUDIOLOGICZNĄ WIEDZĘ, NIEZBĘDNĄ DO CODZIENNEJ PRACY LOGOPEDYCZNEJ! KROK PO KROKU.
biorę udział

Czy wiesz, że…


  • rodzic, który twierdzi, że dziecko miało przeprowadzone badanie słuchu w 9/10 przypadków wcale go nie miało. Czy rodzic kłamie? NIE. Jakie badanie zatem miało wykonane?
  • brak badania słuchu może oznaczać NIEPRAWIDŁOWO postawioną diagnozę logopedyczną!
  • w zależności od wieku i problemu dziecka logopeda powinien zlecić konkretne badania. Czy wiesz jakie?
  • 90% logopedów trzymając w dłoni wynik badania słuchu NIE WIE jak go zinterpretować!

Podczas kursu nauczę Cię…


Które badania audiologiczne badają słuch, a które badają uszy?

To znacząca różnica.

Jak postawić poprawną diagnozę logopedyczną?

Badanie słuchu może uchronić dziecko przed postawieniem przez specjalistę błędnego rozpoznania, które mogłoby wpłynąć negatywnie na przebieg terapii i rozwój dziecka. Kiedy na konsultację zgłasza się dziecko dwuletnie niemówiące – kierujemy bezwzględnie na badania słuchu, czy wiesz jakie konkretnie? Inny przykład: dziecko 4,5 letnie, które oddycha torem ustnym, ma częste infekcje, w wymowie pojawiają się niesystemowe substytuty – które badania powinien mieć wykonane? POWINNIŚMY WYMAGAĆ KONKRETNYCH BADAŃ, KTÓRE SĄ DLA NAS ISTOTNE, ABY PRAWIDŁOWO ZDIAGNOZOWAĆ DZIECKO I PROWADZIĆ ODPOWIEDNIĄ TERAPIĘ!

Jak interpretować wyniki badań?

Rodzic dostarczył nam badania. Czy wiesz Logopedo, co dalej? Bierzemy się za interpretacje. Czy wynik jest w normie czy poniżej normy, w zakresie których częstotliwości, dlaczego poniżej normy? Może potrzeba wesprzeć się innym badaniem? Jeśli zleciłeś, zapewne jest wykonane… ?sprawdźmy zatem czy wyniki badań zgadzają się ze sobą, czy jedno wynika z drugiego, bo tak powinno być.

Przykładowe lekcje


Kim jest autorka kursu?


Katarzyna Wysocka

Neurologopeda

Jestem neurologopedą, prowadzę wielospecjalistyczne Centrum diagnozy i terapii “SupraMedica”, gdzie zajmuję się diagnozami, konsultacjami i terapiami neurologopedycznymi u dzieci z różnymi trudnościami. 

Audiofonolog

Kilka lat spędzonych w Instytucie Fizjologii i Patologii Słuchu przy wykonywaniu wszystkich możliwych badań słuchu u pacjentów w każdym wieku dało mi coś bezcennego – umiejętność wykonywania i przede wszystkim prawidłowego interpretowania badań i znajdowania zależności między nimi. Każde badanie musi mieć bowiem pokrycie w innym. Wszystko musi się zgadzać ?

Provider metody słuchowej Johansena oraz Neuroflow ATS

W swoim gabinecie prowadzę również treningi słuchowe. Jestem providerem metody Johansena oraz Neuroflow ATS, czyli specjalistą, który diagnozuje i nadzoruje terapię u dzieci z problemami dotyczącymi przetwarzania słuchowego. 

Terapeuta integracji sensorycznej

Na co dzień przyjmuję także małych pacjentów z trudnościami z zakresu integracji sensorycznej prowadząc wysokospecjalistyczne diagnozy oraz terapie.  

Wykładowca, szkoleniowiec

Wiedzę z zakresu audiologii,  logopedii i integracji sensorycznej przekazuję studentom uczelni wyższych oraz uczestnikom szkoleń/kursów. Rola wykładowcy daje mi energię i siłę napędową do działania. 

Redaktor Merytoryczny

Przez 2 lata pełniłam funkcję redaktora merytorycznego  czasopisma “Strefa Logopedy”. Prowadziłam aż 23 numery! Z nadmiaru obowiązków, zrezygnowałam z pełnienia tej funkcji, ale nadal jestem związana z pismem w roli członka rady programowej. 

Akademia Logopedy

Mój projekt – spełnienie zawodowych marzeń, który realizuję “po godzinach”.

Mama i żona

Oczkiem w mojej głowie jest cudowny Wojtuś oraz kochający, pełen pasji i zwariowanych pomysłów mąż Kamil

JAKIE KORZYŚCI OSIĄGNIESZ POPRZEZ KURS?


  • Nauczysz się jak wykorzystywać badania słuchu w diagnozach logopedycznych.
  • Otrzymasz dożywotni dostęp do platformy edukacyjnej wraz z kolejnymi aktualizacjami materiałów, dzięki czemu w każdym momencie możesz wrócić do interesującej Cię treści.
  • Otrzymasz szczegółowe przykładowe wyniki badań słuchu wraz z interpretacją.
  • Dołączysz do społeczności logopedów związanych z audiologią. Możesz zadawać pytania i komentować kolejne lekcje, prosić o poradę, a to wszystko znajduje się na forum dla kursantów.
  • Otrzymasz szablony zleceń do badań audiologicznych.
  • Otrzymasz opracowania przypadków.
  • Otrzymasz certyfikat przebytego szkolenia.

A TO WSZYSTKO…


  • W formie 9-cio tygodniowego kursu online prowadzonego w formie wideo przez doświadczoną neurologopedę-audiofonologa.
  • Bez kłopotliwej i kosztownej logistyki.
  • Bez obaw, że coś Ci umknęło ? Kursem możesz delektować się przyswajając mikro wiedzę każdego dnia i wracać do niego kiedy chcesz czy potrzebujesz.
  • Bez rezygnacji z bieżących obowiązków.
  • Z dostępem 24h na dobę, 7 dni w tygodniu. Oglądasz kiedy chcesz i jak długo chcesz.

PROGRAM „AUDIOLOGIA W LOGOPEDII” JEST UNIKATOWYM PROGRAMEM NA SKALĘ POLSKĄ.


Praca w Instytucie Fizjologii i Patologii Słuchu w Kajetanach z tysiącami pacjentów dała mi bezcenne doświadczenie audiologiczne.

Prowadzenie wykładów z zakresu audiologii pozwoliło mi zgromadzić bardzo wartościowy materiał, który teraz przekażę Tobie w przystępny sposób w formie video oraz w postaci plików z przykładami.

Przyłącz się do naszej społeczności i zdobądź wiedzę niezbędną do przeprowadzenia prawidłowych diagnoz logopedycznych.

Agenda


Moduł 0. Plan gry
Powitanie
Opis Kursu
Efekt końcowy
Wymagania
Jak studiować ten kurs
Praca domowa

Moduł I. Ucho w „pigułce”
Powitanie
Lekcja 1: Budowa ucha i fizjologia słyszenia w pigułce
Lekcja 2: Etiologia zaburzeń słuchu u dzieci
Lekcja 3: Co to jest niedosłuch i kiedy można zdiagnozować u dziecka?
Praca domowa
Quiz

Moduł II. Niedosłuch w kontekście logopedycznym
Powitanie
Lekcja 1: Czy to niedosłuch lekki czy głęboki? A może umiarkowany? Omawiam na podstawie skali BIAP
Lekcja 2: Rodzaj niedosłuchu – miejsce uszkodzenia. Leczenie, aparat słuchowy czy implant ślimakowy?
Lekcja 3: Kiedy wystąpiła wada słuchu w kontekście rozwoju mowy
Lekcja 4: Banan mowy – wizualizacja dźwięków mowy polskiej na audiogramie
Praca domowa.
Quiz

Moduł III. Subiektywne badania słuchu u dzieci
Powitanie
Lekcja 1: Audiometria tonalna
Lekcja 2: Audiometria zabawowa
Lekcja 3: Audiometria słowna
Praca domowa.
Quiz

Moduł IV. Obiektywne badania słuchu u dzieci
Powitanie
Lekcja 1: Audiometria impedancyjna
Lekcja 2: Otoemisje akustyczne
Lekcja 3: ABR – słuchowe potencjały wywołane pnia mózgu
Lekcja 4: VRA – audiometria wspomagana bodźcem wzrokowym
Lekcja 5: ASSR – słuchowe potencjały wywołane stanu ustalonego
Praca domowa
Quiz

Moduł V. Odczytywanie i analizowanie wyników badań słuchu u dzieci w ujęciu logopedycznym
Powitanie
Lekcja 1: Audiometria Impedancyjna
Lekcja 2: Audiometria Tonalna
Lekcja 3: Otoemisja akustyczna
Lekcja 4: ABR – słuchowe potencjały wywołane pnia mózgu
Lekcja 5: Audiometria słowna
Lekcja 6: DPOAE – emisja wywołana parą czystych tonów
Praca domowa
Quiz

Moduł VI. Zlecanie badań audiologicznych
Powitanie Lekcja 1: Dlaczego badania słuchu są tak ważne w diagnostyce logopedycznej? Lekcja 2: Na które badania kierować dziecko? – przykłady różnych przypadków Lekcja 3: Które badania sprawdzają słuch, a które badają uszy? Do którego specjalisty wysłać dziecko? Lekcja 4: Filmik prezentujący wykonanie Audiometrii Tonalnej wraz z omówieniem Praca domowa Quiz

Moduł VII. Diagnoza logopedyczna z uwzględnieniem aspektów słuchowych
Powitanie
Lekcja 1: Wywiad z rodzicem
Lekcja 2: Wybrane próby diagnostyczne i zalecenia dla danego pacjenta
Lekcja 3: Diagnoza i uzasadnienie diagnozy
Lekcja 4: Program terapii i przykładowe opinie
Praca domowa
Quiz

VIII Studia przypadków
Powitanie
Lekcja 1: Studium przypadku nr 1
Lekcja 2: Studium przypadku nr 2
Lekcja 3: Studium przypadku nr 3
Lekcja 4: Studium przypadku nr 4
Praca domowa
Quiz

Moduł IX Choroby uszu i nosogardła okiem logopedy. Urządzenia wspomagające słyszenie
Powitanie
Lekcja 1: Zapalenie ucha środkowego
Lekcja 2: Przerośnięty adenoid
Lekcja 3: Czynniki determinujące kształtowanie mowy u dziecka z wadą słuchu oraz cechy mowy dziecka z wadą słuchu
Lekcja 4: Aparaty słuchowe u dzieci – najistotniejsze informacje
Lekcja 5: Implanty ślimakowe u dzieci – najistotniejsze informacje
Praca domowa
Quiz

Bonusy
Webinar 09.03.2020: Sesja pytań i odpowiedzi
Webinar 22.04.2020: Sesja pytań i odpowiedzi
Webinar 16.12.2020: Sesja pytań i odpowiedzi
Webinar 13.01.2021: Sesja pytań i odpowiedzi

JAKA JEST CENA KURSU?


449 zł

RECENZJA DR BEATY WOJEWÓDZKIEJ


Proponowany przez panią Katarzynę Wysocką, specjalistę neurologopedę, audiofonologa, surdopedagoga i certyfikowanego terapeutę integracji sensorycznej kurs audiofonologii dla logopedów jest owocem doświadczeń autorki z zakresu jej czterech specjalizacji. W oferowanych IX Modułach doskonale przekazała swoją wiedzę audiofonologa potrzebną w pracy logopedy….

Czytaj więcej….

OPINIE KURSANTÓW


GWARANCJA SATYSFAKCJI

Przygotowany kurs wyróżnia się najwyższa jakość a korzyści jakie przy jego pomocy osiągniesz zdecydowanie przewyższą Twoje oczekiwania. Jestem o tym przekonana w takim stopniu, że daję gwarancję zwrotu 100% kosztu w przypadku, gdy uznasz, że kurs nie spełnia Twoich oczekiwań. Masz na to 14 dni od publikacji pierwszego modułu, ale nie martw się – nie zawiodę Cię!

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA

Jak długo mam dostęp do tego kursu?

Otrzymujesz dożywotni dostęp do tego kursu. Kurs będzie aktualizowany, a Ty będziesz mieć ciągle dostęp do nowych wersji.

Kiedy dostanę dostęp do materiałów?

Od razu po zakupie

Potrzebuję fakturę. Czy ją dostanę?

Pewnie. Automatycznie, zaraz po zakupie zostanie Ci przesłana faktura emailem. Ten kurs możesz “wrzucić w koszty”. 

Chciałabym dołączyć do kursu, ale płatnikiem będzie mój pracodawca a on potrzebuje faktury proforma, czy jest taka możliwość?

Tak. Proszę zrobić zamówienie, wybrać formę płatność: przelew tradycyjny, a w uwagach wpisać dane pracodawcy i prośbę o proformę. Wystawimy ją ręcznie i wyślemy emailem.

Czego mogę oczekiwać, jeśli nie jestem zadowolony z kursu?

Wystarczy, że napiszesz na adres kontakt@akademialogopedy.pl prośbę o zwrot. Masz na to 14 dni od publikacji pierwszego modułu. Bez pytań oddam Ci pieniądze oraz wystawię korektę faktury.

Co zrobić w przypadku problemów lub niejasności?

Napisz do mnie na adres email: kontakt@akademialogopedy.pl

Czy mogę kupić tylko jeden dostęp dla wszystkich logopedów z mojej placówki?

Nie.
Dostęp do kursu jest dożywotni dla konkretnej osoby (imię, nazwisko, adres email). Kursant otrzymuje:
– dedykowane konto na platformie edukacyjnej na której może śledzić postęp nauki, wykonywać quizy,
– konto do zamkniętego forum z dostępem do Autora kursu,
– imienny certyfikat ukończenia kursu.

Zapisz się do newslettera aby być na bieżąco







2 komentarze