Czy wiesz, że…
- rodzic, który twierdzi, że dziecko miało przeprowadzone badanie słuchu w 9/10 przypadków wcale go nie miało. Czy rodzic kłamie? NIE. Jakie badanie zatem miało wykonane?
- brak badania słuchu może oznaczać NIEPRAWIDŁOWO postawioną diagnozę logopedyczną!
- w zależności od wieku i problemu dziecka logopeda powinien zlecić konkretne badania. Czy wiesz jakie?
- 90% logopedów trzymając w dłoni wynik badania słuchu NIE WIE jak go zinterpretować!
Podczas kursu nauczę Cię…
Które badania audiologiczne badają słuch, a które badają uszy?
To znacząca różnica.
Jak postawić poprawną diagnozę logopedyczną?
Badanie słuchu może uchronić dziecko przed postawieniem przez specjalistę błędnego rozpoznania, które mogłoby wpłynąć negatywnie na przebieg terapii i rozwój dziecka. Kiedy na konsultację zgłasza się dziecko dwuletnie niemówiące – kierujemy bezwzględnie na badania słuchu, czy wiesz jakie konkretnie? Inny przykład: dziecko 4,5 letnie, które oddycha torem ustnym, ma częste infekcje, w wymowie pojawiają się niesystemowe substytuty – które badania powinien mieć wykonane? POWINNIŚMY WYMAGAĆ KONKRETNYCH BADAŃ, KTÓRE SĄ DLA NAS ISTOTNE, ABY PRAWIDŁOWO ZDIAGNOZOWAĆ DZIECKO I PROWADZIĆ ODPOWIEDNIĄ TERAPIĘ!
Jak interpretować wyniki badań?
Rodzic dostarczył nam badania. Czy wiesz Logopedo, co dalej? Bierzemy się za interpretacje. Czy wynik jest w normie czy poniżej normy, w zakresie których częstotliwości, dlaczego poniżej normy? Może potrzeba wesprzeć się innym badaniem? Jeśli zleciłeś, zapewne jest wykonane… ?sprawdźmy zatem czy wyniki badań zgadzają się ze sobą, czy jedno wynika z drugiego, bo tak powinno być.
Przykładowe lekcje
Kim jest autorka kursu?
Katarzyna Wysocka
Neurologopeda
Jestem neurologopedą, prowadzę wielospecjalistyczne Centrum diagnozy i terapii “SupraMedica”, gdzie zajmuję się diagnozami, konsultacjami i terapiami neurologopedycznymi u dzieci z różnymi trudnościami.
Audiofonolog
Kilka lat spędzonych w Instytucie Fizjologii i Patologii Słuchu przy wykonywaniu wszystkich możliwych badań słuchu u pacjentów w każdym wieku dało mi coś bezcennego – umiejętność wykonywania i przede wszystkim prawidłowego interpretowania badań i znajdowania zależności między nimi. Każde badanie musi mieć bowiem pokrycie w innym. Wszystko musi się zgadzać ?
Provider metody słuchowej Johansena oraz Neuroflow ATS
W swoim gabinecie prowadzę również treningi słuchowe. Jestem providerem metody Johansena oraz Neuroflow ATS, czyli specjalistą, który diagnozuje i nadzoruje terapię u dzieci z problemami dotyczącymi przetwarzania słuchowego.
Terapeuta integracji sensorycznej
Na co dzień przyjmuję także małych pacjentów z trudnościami z zakresu integracji sensorycznej prowadząc wysokospecjalistyczne diagnozy oraz terapie.
Wykładowca, szkoleniowiec
Wiedzę z zakresu audiologii, logopedii i integracji sensorycznej przekazuję studentom uczelni wyższych oraz uczestnikom szkoleń/kursów. Rola wykładowcy daje mi energię i siłę napędową do działania.
Redaktor Merytoryczny
Przez 2 lata pełniłam funkcję redaktora merytorycznego czasopisma “Strefa Logopedy”. Prowadziłam aż 23 numery! Z nadmiaru obowiązków, zrezygnowałam z pełnienia tej funkcji, ale nadal jestem związana z pismem w roli członka rady programowej.
Akademia Logopedy
Mój projekt – spełnienie zawodowych marzeń, który realizuję “po godzinach”.
Mama i żona
Oczkiem w mojej głowie jest cudowny Wojtuś oraz kochający, pełen pasji i zwariowanych pomysłów mąż Kamil
JAKIE KORZYŚCI OSIĄGNIESZ POPRZEZ KURS?
- Nauczysz się jak wykorzystywać badania słuchu w diagnozach logopedycznych.
- Otrzymasz dożywotni dostęp do platformy edukacyjnej wraz z kolejnymi aktualizacjami materiałów, dzięki czemu w każdym momencie możesz wrócić do interesującej Cię treści.
- Otrzymasz szczegółowe przykładowe wyniki badań słuchu wraz z interpretacją.
- Dołączysz do społeczności logopedów związanych z audiologią. Możesz zadawać pytania i komentować kolejne lekcje, prosić o poradę, a to wszystko znajduje się na forum dla kursantów.
- Otrzymasz szablony zleceń do badań audiologicznych.
- Otrzymasz opracowania przypadków.
- Otrzymasz certyfikat przebytego szkolenia.
A TO WSZYSTKO…
- W formie 9-cio tygodniowego kursu online prowadzonego w formie wideo przez doświadczoną neurologopedę-audiofonologa.
- Bez kłopotliwej i kosztownej logistyki.
- Bez obaw, że coś Ci umknęło ? Kursem możesz delektować się przyswajając mikro wiedzę każdego dnia i wracać do niego kiedy chcesz czy potrzebujesz.
- Bez rezygnacji z bieżących obowiązków.
- Z dostępem 24h na dobę, 7 dni w tygodniu. Oglądasz kiedy chcesz i jak długo chcesz.
PROGRAM „AUDIOLOGIA W LOGOPEDII” JEST UNIKATOWYM PROGRAMEM NA SKALĘ POLSKĄ.
Praca w Instytucie Fizjologii i Patologii Słuchu w Kajetanach z tysiącami pacjentów dała mi bezcenne doświadczenie audiologiczne.
Prowadzenie wykładów z zakresu audiologii pozwoliło mi zgromadzić bardzo wartościowy materiał, który teraz przekażę Tobie w przystępny sposób w formie video oraz w postaci plików z przykładami.
Przyłącz się do naszej społeczności i zdobądź wiedzę niezbędną do przeprowadzenia prawidłowych diagnoz logopedycznych.
Agenda
Moduł 0. Plan gry
Powitanie
Opis Kursu
Efekt końcowy
Wymagania
Jak studiować ten kurs
Praca domowa
Moduł I. Ucho w „pigułce”
Powitanie
Lekcja 1: Budowa ucha i fizjologia słyszenia w pigułce
Lekcja 2: Etiologia zaburzeń słuchu u dzieci
Lekcja 3: Co to jest niedosłuch i kiedy można zdiagnozować u dziecka?
Praca domowa
Quiz
Moduł II. Niedosłuch w kontekście logopedycznym
Powitanie
Lekcja 1: Czy to niedosłuch lekki czy głęboki? A może umiarkowany? Omawiam na podstawie skali BIAP
Lekcja 2: Rodzaj niedosłuchu – miejsce uszkodzenia. Leczenie, aparat słuchowy czy implant ślimakowy?
Lekcja 3: Kiedy wystąpiła wada słuchu w kontekście rozwoju mowy
Lekcja 4: Banan mowy – wizualizacja dźwięków mowy polskiej na audiogramie
Praca domowa.
Quiz
Moduł III. Subiektywne badania słuchu u dzieci
Powitanie
Lekcja 1: Audiometria tonalna
Lekcja 2: Audiometria zabawowa
Lekcja 3: Audiometria słowna
Praca domowa.
Quiz
Moduł IV. Obiektywne badania słuchu u dzieci
Powitanie
Lekcja 1: Audiometria impedancyjna
Lekcja 2: Otoemisje akustyczne
Lekcja 3: ABR – słuchowe potencjały wywołane pnia mózgu
Lekcja 4: VRA – audiometria wspomagana bodźcem wzrokowym
Lekcja 5: ASSR – słuchowe potencjały wywołane stanu ustalonego
Praca domowa
Quiz
Moduł V. Odczytywanie i analizowanie wyników badań słuchu u dzieci w ujęciu logopedycznym
Powitanie
Lekcja 1: Audiometria Impedancyjna
Lekcja 2: Audiometria Tonalna
Lekcja 3: Otoemisja akustyczna
Lekcja 4: ABR – słuchowe potencjały wywołane pnia mózgu
Lekcja 5: Audiometria słowna
Lekcja 6: DPOAE – emisja wywołana parą czystych tonów
Praca domowa
Quiz
Moduł VI. Zlecanie badań audiologicznych
Powitanie
Lekcja 1: Dlaczego badania słuchu są tak ważne w diagnostyce logopedycznej?
Lekcja 2: Na które badania kierować dziecko? – przykłady różnych przypadków
Lekcja 3: Które badania sprawdzają słuch, a które badają uszy? Do którego specjalisty wysłać dziecko?
Lekcja 4: Filmik prezentujący wykonanie Audiometrii Tonalnej wraz z omówieniem
Praca domowa
Quiz
Moduł VII. Diagnoza logopedyczna z uwzględnieniem aspektów słuchowych
Powitanie
Lekcja 1: Wywiad z rodzicem
Lekcja 2: Wybrane próby diagnostyczne i zalecenia dla danego pacjenta
Lekcja 3: Diagnoza i uzasadnienie diagnozy
Lekcja 4: Program terapii i przykładowe opinie
Praca domowa
Quiz
VIII Studia przypadków
Powitanie
Lekcja 1: Studium przypadku nr 1
Lekcja 2: Studium przypadku nr 2
Lekcja 3: Studium przypadku nr 3
Lekcja 4: Studium przypadku nr 4
Praca domowa
Quiz
Moduł IX Choroby uszu i nosogardła okiem logopedy. Urządzenia wspomagające słyszenie
Powitanie
Lekcja 1: Zapalenie ucha środkowego
Lekcja 2: Przerośnięty adenoid
Lekcja 3: Czynniki determinujące kształtowanie mowy u dziecka z wadą słuchu oraz cechy mowy dziecka z wadą słuchu
Lekcja 4: Aparaty słuchowe u dzieci – najistotniejsze informacje
Lekcja 5: Implanty ślimakowe u dzieci – najistotniejsze informacje
Praca domowa
Quiz
Bonusy
Webinar 09.03.2020: Sesja pytań i odpowiedzi
Webinar 22.04.2020: Sesja pytań i odpowiedzi
Webinar 16.12.2020: Sesja pytań i odpowiedzi
Webinar 13.01.2021: Sesja pytań i odpowiedzi
JAKA JEST CENA KURSU?
449 zł
RECENZJA DR BEATY WOJEWÓDZKIEJ
Proponowany przez panią Katarzynę Wysocką, specjalistę neurologopedę, audiofonologa, surdopedagoga i certyfikowanego terapeutę integracji sensorycznej kurs audiofonologii dla logopedów jest owocem doświadczeń autorki z zakresu jej czterech specjalizacji. W oferowanych IX Modułach doskonale przekazała swoją wiedzę audiofonologa potrzebną w pracy logopedy….
OPINIE KURSANTÓW
GWARANCJA SATYSFAKCJI
Przygotowany kurs wyróżnia się najwyższa jakość a korzyści jakie przy jego pomocy osiągniesz zdecydowanie przewyższą Twoje oczekiwania. Jestem o tym przekonana w takim stopniu, że daję gwarancję zwrotu 100% kosztu w przypadku, gdy uznasz, że kurs nie spełnia Twoich oczekiwań. Masz na to 14 dni od publikacji pierwszego modułu, ale nie martw się – nie zawiodę Cię!
CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA
Otrzymujesz dożywotni dostęp do tego kursu. Kurs będzie aktualizowany, a Ty będziesz mieć ciągle dostęp do nowych wersji.
Od razu po zakupie
Pewnie. Automatycznie, zaraz po zakupie zostanie Ci przesłana faktura emailem. Ten kurs możesz “wrzucić w koszty”.
Tak. Proszę zrobić zamówienie, wybrać formę płatność: przelew tradycyjny, a w uwagach wpisać dane pracodawcy i prośbę o proformę. Wystawimy ją ręcznie i wyślemy emailem.
Wystarczy, że napiszesz na adres kontakt@akademialogopedy.pl prośbę o zwrot. Masz na to 14 dni od publikacji pierwszego modułu. Bez pytań oddam Ci pieniądze oraz wystawię korektę faktury.
Napisz do mnie na adres email: kontakt@akademialogopedy.pl
Nie.
Dostęp do kursu jest dożywotni dla konkretnej osoby (imię, nazwisko, adres email). Kursant otrzymuje:
– dedykowane konto na platformie edukacyjnej na której może śledzić postęp nauki, wykonywać quizy,
– konto do zamkniętego forum z dostępem do Autora kursu,
– imienny certyfikat ukończenia kursu.
2 komentarze