Szkolenie AAC – WARSZTATY stacjonarne. Poziom II

Drugi, praktyczny poziom Szkolenia AAC – komunikacja wspomagająca i alternatywna krok po kroku jest przestrzenią na zdobycie własnych doświadczeń do używania narzędzi komunikacyjnych. Szkolenie 1-dniowe.

Interesujesz się komunikacją wspomagającą, czytasz i oglądasz zdjęcia AAC w Internecie lecz brak Ci pewności, jak to się robi w praktyce?

Bezwzględnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniu stacjonarnym jest udział w szkoleniu AAC – komunikacja wspomagająca i alternatywna krok po kroku. Poziom I. Prosimy, aby każda osoba miała przygotowany do wglądu certyfikat ukończenia. Szkolenie stacjonarne jest w pełni praktyczne i nie możemy poświęcać czasu na teoretyczne kwestie poruszane wcześniej.


Warsztaty są uzupełnieniem wiedzy i kompetencji zdobytych podczas szkolenia online. Podczas warsztatów zdobędziesz praktyczne umiejętności modelowania w rozumieniu wspomaganego przekazu językowego. Zobaczysz czym różni się modelowanie na narzędziu papierowym od modelowania na tablecie z oprogramowaniem do komunikacji. Poznasz także charakterystykę rozwiązań komunikacyjnych w różnych metodach dostępu.

Warsztat daje wyjątkową okazję do poznania i przećwiczenia użycia narzędzi komunikacyjnych pod okiem doświadczonego praktyka AAC.

Dzięki udziałowi w warsztacie:

  • przećwiczysz wspomagany przekaz językowy w zaaranżowanych sytuacjach komunikacyjnych,
  • sprawdzisz w praktyce przygotowane w czasie szkolenia pierwszego poziomu tablice komunikacyjne,
  • przetestujesz narzędzia do komunikacji przeznaczone dla różnych metod dostępu (wskazywanie bezpośrednie, wskazywanie wzrokiem, skanowanie), wysokiej i niskiej technologii,
  • zadasz nurtujące Cię pytania w czasie sesji pytań i odpowiedzi.

Paulina Rutka

autorka

Z wykształcenia jestem socjolożką, logopedką i psychologiem.
Ukończyłam studia na Uniwersytecie Jagiellońskim, jestem także absolwentką studiów doskonalących z neurologopedii klinicznej na Akademii Medycznej im. Piastów Śląskich we Wrocławiu.

Takie połączenie pozwala mi patrzeć na komunikację osób ze złożonymi potrzebami z wielu stron i szukać dla nich nieszablonowych rozwiązań.

Przede wszystkim jestem praktykiem AAC. Ukończyłam wiele kursów i szkoleń. Jako terapeuta wspomagający komunikację korzystam z metod PODD oraz PROMPT – łączę w ten sposób AAC ze wspomaganiem mówienia.

Od pięciu lat prowadzę Fundację generAACja – organizację propagującą w Polsce wiedzę o wspomagających i alternatywnych sposobach porozumiewania się.

Prowadzą szkolenia i superwizje dla terapeutów, piszę artykuły na temat AAC, wspieram rodziny w ich drodze budowania komunikacji.

Pracuję przede wszystkim z dziećmi i młodzieżąw spektrum autyzmu (ASD), z zespołami genetycznymi, apraksją mowy, afazją, porażeniem mózgowym czy korowymi zaburzeniami widzenia (CVI).
Bliskie jest mi myślenie o komunikacji przez pryzmat wspomaganego przekazu językowego, niedyrektywnego modelowania oraz całościowego spojrzenia na potrzeby osoby ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi i jej rodziny. Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w zespole wczesnego wspomagania, krakowskich przedszkolach (integracyjnych oraz specjalnych), a także w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Obecnie współpracuję z różnego typu placówkami: zespoły szkół, przedszkola, poradnie, WTZ, domy pomocy społecznej i wspieram ich zespoły w budowaniu systemów komunikacyjnych dla podopiecznych


  • 20 kwietnia (sobota) – zapisy już wkrótce…
  • 21 kwietnia (niedziela) – zapisy już wkrótce…

Uwaga! W przypadku braku wolnych miejsc napisz na kontakt@akademialogopedy.pl, aby zapisać się na listę rezerwową.

Szkolenie odbywa się w godzinach: 9:00 – 15:30 w Warszawie.


  • 9:00-9:20 Przedstawienie planu spotkania, poznanie się uczestników.
  • 9:20-11:00 Modelowanie w praktyce – blok pierwszy – użycie tablic komunikacyjnych.
  • 11:00-11:15 Przerwa kawowa
  • 11:15-13:00 Narzędzia komunikacyjne – różne metody dostępu – prezentacja narzędzi i testy.
  • 13:00-13:30 – Przerwa kawowa
  • 13:30-14:40 Modelowanie w praktyce – blok drugi – zaaranżowane sytuacje komunikacyjne.
  • 14:45-15:30 Praktyka używania AAC. Sesja pytań i odpowiedzi.

Udział w warsztacie praktycznym (dotyczącym praktyki modelowania oraz testowania pomocy komunikacyjnych) jest nieobowiązkowy.

399 zł

Uporządkuj z nami swoją wiedzę, by móc skutecznie wspierać i tworzyć coraz lepsze narzędzia AAC dla swoich podopiecznych.

Katarzyna Wysocka

wydawca

Jestem neurologopedą, audiofonologiem, terapeutą integracji sensorycznej, providerem metody słuchowej Johansena IAS i Neuroflow ATS. Pełnię funkcję dyrektora merytorycznego Centrum diagnozy i terapii “SupraMedica”, gdzie prowadzę diagnozy neurologopedyczne, z zakresu integracji sensorycznej oraz diagnozy i terapie słuchowe. W pracy kieruje się holistycznym podejściem do pacjenta i stosuję niedyrektywne metody terapeutyczne.

Wiedzę z zakresu logopedii, audiologii, integracji sensorycznej przekazuję studentom uczelni wyższych i uczestnikom szkoleń.

Prowadzę Akademię Logopedy i stworzyłam pierwszy w Polsce kurs online „Audiologia w logopedii” oraz „CAPD u dzieci„.

Prywatnie jestem mamą pełnego energii i szalonych pomysłów Wojtka oraz żoną niezmiernie wspierającego i zwariowanego Kamila 🙂