Zapraszam Cię na kurs moich – i Twoich – marzeń! Po setkach odbytych szkoleń, w których zawsze brakowało mi jakiegoś puzzelka do idealnej pełni, zdecydowałam się stworzyć kurs, który będzie kompletny i wypełni wszystkie luki na rynku.
Przekażę Ci teorię, natychmiast przekładając ją na praktykę.
Nauczę Cię wszystkiego, co logopeda pracujący z dziećmi z opóźnieniem rozwoju mowy realnie potrzebuje wiedzieć na tu i teraz – od pierwszej konsultacji przez bliższe i dalsze terapie.
Pokażę Ci sprawdzone sposoby na zbudowanie takiej relacji z Maluchem, w której On sam z siebie dążyć będzie do rozbudowywania swojej komunikacji.
Zarażę Cię kreatywnością wieloletniego praktyka i gwarantuję, że kolejnej lekcji wyczekiwać będziesz jak ulubionego serialu.

Dołączenie do premierowej edycji kursu będzie możliwe wyłącznie w dniach: 7-10 października 2025 do godz. 21:00.
7 października pojawi się przycisk umożliwiający dokonanie zakupu.
Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymać powiadomienie o starcie sprzedaży!

Start kursu: poniedziałek, 20 października 2025

Cena kursu: 549 zł

Masz możliwość zapłacić od razu za cały kurs lub rozłożyć płatność na raty.
Raty Tpay – 3×0% lub dowolna liczba rat – kwota za kurs podzielona zostanie na raty. Wybierz formę płatności „Tpay – szybki przelew online” i po przejściu na stronę Tpay, zaznacz interesującą Cię opcję “Raty”.
PayPo (Kup Teraz, Zapłać Później) – płatności odroczone dla osób prywatnych. Wybierz formę płatności „Tpay – szybki przelew online” i po przejściu na stronę Tpay, zaznacz interesującą Cię opcję “PayPo”. PayPo reguluje należność wobec Akademii, a Ty rozliczasz się z PayPo później – w ciągu 30 dni albo w ratach, w zależności od wybranej opcji.
Raty Akademii Logopedy – dopuszczamy podział płatności na 2 raty (300zł i 249zł) – pierwsza rata po złożeniu zamówienia oraz druga w ciągu 30 dni od pierwszej wpłaty. Wybierz formę płatności „przelew tradycyjny”, a w uwagach zamieść informację o płatności ratalnej (300zł i 249zł).
Jeśli potrzebujesz faktury z odroczonym terminem płatności dla placówki, w której pracujesz jest taka możliwość. Przeczytaj więcej tutaj: FAQ.
Co zyskasz dzięki kursowi?
Mój kurs otworzy Cię na nowoczesne podejście do uniwersum opóźnienia rozwoju mowy.
Przedstawię Ci niuanse dotyczące klasyfikacji i różnicowania zaburzeń komunikacyjnych. Poznając charakterystykę Dziecka zobaczysz konkretne zabawki, które okazać się mogą pomocami diagnostycznymi.
Nauczę Cię krok po kroku organizować diagnozę i dobierać ćwiczenia adekwatne do profilu dziecka z ORM. Poznasz strategie projektowania ćwiczeń „z zabawy”, które są zarazem kreatywne i celowane terapeutycznie.
Zdradzę Ci sprawdzone patenty na współpracę z Maluchem, gdy konieczne są stymulacje intraoralne. Dowiesz się, jakiego rodzaju zabawki i książki naprawdę warto mieć w gabinecie pracując z małymi dziećmi.
Odkryjesz, że Ty także możesz być twórcą swoich własnych piosenek czy rymowanek – i zdziwisz się, z jaką łatwością Ci to przyjdzie po kursie.
Zyskasz gotowe formuły komunikacji z rodzicami oraz wskazówki do pracy środowiskowej, a dzięki załączonym filmikom, przyjrzysz się z bliska mojej pracy gabinetowej, co uwiarygodni skuteczność wykładanej teorii i ułatwi Ci wprowadzenie podobnych działań w codziennej pracy.
Po szkoleniu poprowadzisz kompletną drogę: od trafnej diagnozy, przez planowanie celów, po wdrożenie innowacyjnych i praktycznych działań terapeutycznych. Przede wszystkim poczujesz na nowo oczarowanie pięknem swojego zawodu, zaznasz pewności siebie w pracy z NajNajami i realnie zwiększysz skuteczność swoich oddziaływań w zgodzie z własnymi wartościami i z pozytywnym nastawieniem.
Jakie pomoce otrzymasz?
Razem z kursem otrzymasz gotowe materiały dydaktyczne i szereg przydatnych ćwiczeń.
- E-book pt. „R.O.L.K.A. rymowanie, orofacjalnie, logopedycznie, kreatywnie, alfabetycznie” – E-book ze znanymi i nieznanymi pomysłami na wykorzystanie rolek po papierze toaletowym w pracy logopedy. W tym oryginalnym zbiorze każdy logopeda znajdzie pomysł na urozmaicenie swojej terapii ekstremalnie szybką i prostą pomocą DIY w duchu zero waste. Główną bohaterką każdej strony jest nic innego jak tytułowa królowa ekologicznych pomocy dydaktycznych: rolka po papierze toaletowym. Rolkotworom towarzyszą wpadające w ucho krótkie rymy wraz z podpowiedziami jak powiązać je ze stymulacjami orofacjalnymi. Mimo, że propozycje przypisane są poszczególnym głoskom (w alfabetycznym porządku), można je śmiało zastosować dużo szerzej i do takiego właśnie inspirowania się zapraszam.
- Innowacyjną pomoc pt. „rYsOwAndO” – daktando rysowane samogłoskami! Zasady bajecznie proste: dziecko dyktuje dorosłemu samogłoski z których powstaje prosty rysunek. W zestawie 20 kart pracy, stworzonych we współpracy z doświadczoną graficzką, aby Twoje zajęcia były nie tylko skuteczne, ale i atrakcyjne wizualnie. Wydłużanie fonacji samogłosek wreszcie będzie zarówno efektywne jak i efektowne! Efekt uboczny? Nauka czytania samogłosek, odczucie mocy sprawczej i wysoka motywacja do wspólnego tworzenia kolejnych obrazków.
- Bogatą, praktyczną dokumentację filmową z gabinetu – nagrania pokazujące realne przypadki, przebieg wizyt, techniki pracy oraz zastosowanie omawianych metod w codziennej praktyce. Dzięki temu zdobędziesz nie tylko wiedzę teoretyczną, ale również możliwość obserwacji krok po kroku, jak wygląda wdrażanie jej w rzeczywistych sytuacjach.
Dla kogo jest ten kurs?
- Logopedów pracujących z małymi dziećmi, szukających nowych, innowacyjnych narzędzi.
- Lgopedów, którzy wierzą, że udana terapia ORM, to nie tylko trafione karty pracy i drogie zabawki, ale przede wszystkim relacja z Drugim Małym Człowiekiem zbudowana na solidnym fundamencie zaufania
- Logopedów, którzy marzą o obserwacji pracy doświadczonego praktyka – nie tylko wycinków końcowego efektu terapii, lecz drogi do osiągnięcia sukcesu. Ten kurs przeniesie Cię prosto do mojego gabinetu, w którym scenariusz piszą spontaniczne reakcje dzieci i moje wypracowane odpowiedzi
- Logopedów początkujących – kurs pomoże zdobyć solidne podstawy i praktyczne wskazówki do pracy z małymi pacjentami.
- Logopedów z dużym doświadczeniem – świetna okazja, by uporządkować wiedzę i poznać nowe, sprawdzone metody pracy.
- Logopedów, którzy lubią od czasu do czasu podziałać w duchu zero waste
- Logopedów, którzy uwielbiają holistyczne podejście do swojej pracy
Agenda kursu
Nasze kursy składają się z modułów i lekcji. Każdy moduł zakończony jest specjalnym quizem, który pozwoli Ci sprawdzić swoją wiedzę 🙂 na platformie otrzymujesz również dostęp do materiałów dodatkowych – wszystko znajdziesz w jednym miejscu! Poniżej znajdziesz szczegółową agendę naszego kursu.
Moduł 0. Plan gry
Powitanie
Agenda
Efekt końcowy
Jak studiować ten kurs
Praca domowa
Moduł I. Diagnoza Opóźnionego Rozwoju Mowy
Powitanie
Lekcja 1: O Rysopisie Maluszka – charakterystyka małego dziecka
Lekcja 2: O Rozwoju Mowy – etapy normatywnego rozwoju mowy, elementy bazowe w komunikacji
Lekcja 3: O Rozbieżnych Maksymach – ORM to nie tylko stosowany przez praktyków termin, ale także wyzwanie w próbach ujednolicenia terminologii w klasyfikacjach
Lekcja 4: O Rodzajach Motyli – rodzaje opóźnionego rozwoju mowy
Lekcja 5: O Różnorakich Motywach – przyczyny opóźnienia rozwoju mowy
Lekcja 6: O Różnicowaniu Mankamentów – diagnoza różnicowa z innymi zaburzeniami komunikacyjnymi
Lekcja 7: O Rozmowie z Mamą i Tatą – pierwsze spotkanie z Rodzicami i Dzieckiem w gabinecie logopedy, wywiad z Rodzicami
Praca domowa
Quiz
Moduł II. Przygotowanie do terapii
Powitanie
Lekcja 1: O Rozumieniu Minusów – zrozumienie podłoża wyzwań i odwrócenie trudności w plusy do wykorzystania
Lekcja 2: O Regule Multidyscyplinarności – restrykcyjne trzymanie się jednej metody czy całkowita ich mieszanka?; metoda dla dziecka, czy dziecko dla metody?
Lekcja 3: O Realnych Możliwościach – plan terapii według strefy najbliższego rozwoju
Lekcja 4: O Ratach Modyfikacji – programowanie języka vs aktualizacje, przekształcanie, przeróbki, poprawki
Praca domowa
Quiz
Moduł III. Terapia
Powitanie
Lekcja 1: O Roli Modelowania – jaka Matka taka Córka, jaki Ojciec taki Syn, jaka Logopedka takie Dziecko (z przymrużeniem oka ;p)
Lekcja 2: O Ruchliwości Marionetek – terapia stolikowa czy terapia w ruchu
Lekcja 3: O Rozchwytywanej Mioterapii – czy popularna terapia miofunkcjonalna to konieczność w terapii ORM?
Lekcja 4: O Rollsach i Musie – elementy terapii karmienia w terapii logopedycznej ORM
Lekcja 5: O Rączkach Manipulatorkach – elementy terapii ręki w terapii logopedycznej ORM
Lekcja 6: O Rozgadujących Melodiach – śpiewać każdy może, a w gabinecie ma to wyjątkową moc
Lekcja 7: O Rymopisie Mimowiednym – pierwszy zeszyt do terapii nie musi być nudny
Lekcja 8: O Radach Magicznych – tam, gdzie prostota staje się magią
Praca domowa
Quiz
Moduł IV. Pomoce terapeutyczne
Powitanie
Lekcja 1: O Rewelacyjnej Makulaturze – polecajki książkowe, czyli biblioterapia w terapii ORM
Lekcja 2: O Rynkowych Materiałach – polecajki gabinetowe, czyli sprawdzone i ulubione zabawki dzieci
Lekcja 3: O Rolce Multifunkcjonalnej – polecajki DIY, czyli szybkie do wykonania, tanie, efektywne i efektowne pomoce do samodzielnego przygotowania
Lekcja 4: O Rysowandzie Marysi – autorskie karty pracy łączące wydłużanie fonacji samogłosek z rysowanym dyktandem
Praca domowa
Quiz
Moduł V. Emocje w gabinecie
Powitanie
Lekcja 1: O Regułach Mentora – czy warto trzymać się w gabinecie sztywnych zasad?
Lekcja 2: O Rozstrojonej Mandolinie – poszarpane jak struny nerwy dziecka/rodzica/terapeuty oraz patent na znalezienie stroika – jak reagować na zachowania trudne
Lekcja 3: O Regulacji Maluszka – biblioterapia
Lekcja 4: O Rozbudzeniu Motywacji – jak sprawić, by Dziecko poczuło wewnętrzną motywację do komunikacji?
Lekcja 5: O Radości Mówienia – jak utrzymać motywację? O kreatywności słów kilka
Praca domowa
Quiz
Moduł VI. Współpraca z Rodzicami
Powitanie
Lekcja 1: O Rodzicach Maluchów – style przywiązania oraz role opiekunów i ich wpływ na rozwój mowy Dziecka
Lekcja 2: O Rodzicielskim Mętliku – współpraca z rodzicami czy samodzielna praca indywidualna z dzieckiem w gabinecie
Lekcja 3: O Remoncie Mostu – jak zbudować kontinuum między gabinetem a domem
Lekcja 4: O Recepcie na Mowę – podsumowanie
Praca domowa
Quiz
Fragment recenzji kursu “Opóźniony rozwój mowy w kreatywnej praktyce” – prof. UAM dr hab. Ewa Kaptur
(…) Należy niewątpliwie podkreślić sposób prezentacji zagadnień przez Autorkę, dojrzałość i umiejętność krytycznego ich oglądu, a także znajomość wybranej problematyki.
Zaproponowana przez Marię Szyfter tematyka została wybrana świadomie i z rozwagą. Treści zawarte w poszczególnych modułach szkolenia są ściśle ze sobą powiązane, uzupełniają się i wzajemnie dopełniają. Za szczególnie ważne uważam dwa moduły: o emocjach i o współpracy z rodzicami. Maria Szyfter przedstawia prace z dziećmi prezentującymi cały wachlarz emocji.
Wskazuje na zróżnicowane formy pracy, pokazujące jak radzić sobie z trudnymi emocjami dziecka w gabinecie. Nazywa różne postawy rodzicielskie. Podpowiada, jak współpracować z rodzicami podczas terapii. Słusznie zauważa, że aby terapia była skuteczna, w jej proces muszą być zaangażowane trzy strony: terapeuta – rodzic (opiekun) – dziecko. Przekazane w tych modułach treści rzadko bywają poruszane w trakcie studiów logopedycznych, więc tym bardziej cieszy ich obecność w kursie. (…)
Dlaczego Akademia Logopedy?
- Otrzymasz dożywotni dostęp do platformy edukacyjnej, dzięki czemu będziesz mógł wracać do materiałów w dowolnym momencie. Z każdą aktualizacją Twoje zasoby będą się powiększać, co pozwoli Ci być na bieżąco z nowymi technikami i narzędziami.
- Po zakończeniu kursu otrzymasz certyfikat, który potwierdzi Twoje nowe kompetencje.
- Kurs online to wygoda i oszczędność – bez potrzeby podróżowania, rezerwowania noclegów i ponoszenia dodatkowych kosztów. Możesz uczyć się w swoim tempie, bez stresu związanego z logistyką szkoleń stacjonarnych.
- Delektuj się mikro lekcjami każdego dnia, dostosowując naukę do swojego harmonogramu. Kurs daje Ci pełną elastyczność – wracaj do materiałów, kiedy tylko chcesz.
- Nie musisz rezygnować z codziennych obowiązków – uczysz się w dogodnym dla siebie czasie, a dostęp do kursu masz 24/7 przez cały tydzień. Możesz oglądać i przyswajać wiedzę wtedy, kiedy Ci pasuje, i na tak długo, jak potrzebujesz.
- Dołączysz do zamkniętej grupy kursantów, którymi opiekować się będzie Maria Szyfter. Możesz zadawać pytania i komentować kolejne lekcje w zamkniętej grupie.
- Będziesz uczestniczyć w zamkniętych konsultacjach w formie webinarów.
AKREDYTACJA KURATORA OŚWIATY
Jesteśmy Niepubliczną Placówką Doskonalenia Nauczycieli „Akademia Logopedy” akredytowaną przez Kuratorium Oświaty. Czytaj więcej TUTAJ.
Nasze kursy to więcej niż tylko szkolenie – to realna pomoc w Twojej codziennej pracy i wsparcie w rozwoju zawodowym, które odczujesz każdego dnia!
Kto stworzył kurs?

Logopeda, pedagog specjalny, kognitywista, terapeuta karmienia i ręki. Specjalizuje się w pracy z najmłodszymi dziećmi, także z niepełnosprawnościami i trudnościami w jedzeniu. Właścicielka CzuJemy – Szkoły Terapii Karmienia w Luboniu, wykładowczyni na UAM w Poznaniu. Prowadzi terapię indywidualną i grupową, konsultacje oraz szkolenia dla specjalistów i rodziców. Autorka pomocy terapeutycznych, materiałów edukacyjnych i e-booków, współautorka książek.
Mówi o sobie: Jeśli miałabym opisać jednym epitetem siebie w pracy, napisałabym: „bezrobotna szczęściara”. Dlaczego? Według Konfucjusza, jeśli wybiera się pracę, którą się kocha, wówczas nie przepracuje się ani jednego dnia w swoim życiu. W tym kursie udowadniam, że to naprawdę możliwe. Moja praca jest moją pasją – pcha mnie do niej wewnętrzna potrzeba niesienia wsparcia Maluszkom i czerpię z niej ogromną przyjemność, co daje poczucie spełnienia (hmmm, to brzmi trochę jak fragment lekcji „O Rozbudzeniu Motywacji”, ale ciiii, nie spojleruję). To uczucie towarzyszy mi od początku mojej kariery zawodowej, natomiast świadomość tego, że nie każdy logopeda czuje podobnie spowodowała, że podeszłam do realizacji modułów szkoleniowych dość niestandardowo. Z każdej lekcji bije do odbiorcy komunikat, że codzienne obowiązki logopedy można wykonywać z łatwością. Opowiadam w nich o pracy tak, jak o hobby, aby także uczestnik szkolenia odczuwał sens wszystkich wykonywanych w niej działań. Lubię wychodzić poza ramy, które bywają narzucane i nakazywane do realizacji od A do Z. Ramą danej terapii jest jedno konkretne Dziecko i to alfabet jego ciała i emocji mam do odczytania. W najtrudniejszych chwilach terapeutycznych, widząc z jaką lekkością wpływam na Malucha, myślę o sobie jak o „Zaklinaczce Dzieci”, bo chociaż nie wierzę w magię i czary, to wierzę że terapeuta posiadając wyjątkową umiejętność i wiedzę, jest w stanie osiągać efekty porównywane do magii. Właśnie tymi zasobami dzielę się w kursie.


Logopeda, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, specjalista terapii funkcjonalnej MFS, nauczyciel emisji głosu, językoznawca.
Zainteresowania badawcze w obszarze logopedii – wczesna interwencja logopedyczna dzieci przedwcześnie urodzonych, z zespołami genetycznymi, z niefizjologicznych porodów, uwzględniająca zarówno funkcje prymarne (m.in. naukę karmienia i jedzenia na każdym etapie rozwoju), jak i sekundarne (komunikację, obejmującą także AAC) oraz popularyzacja wiedzy z zakresu emisji głosu (szkolenia, wykłady, publikacje). Współzałożycielka specjalności logopedycznej na filologii polskiej UAM.

Neurologopeda, audiofonolog, surdopedagog, provider metody słuchowej Johansena IAS i Neuroflow ATS. Autorka wielu publikacji z zakresu audiologii, założycielka Akademii Logopedy oraz twórczyni pierwszych w Polsce kursów online „Audiologia w logopedii” oraz „CAPD u dzieci“.
Aktywnie uczestniczy w konferencjach naukowych, popularyzując wiedzę z zakresu audiologii w praktyce logopedycznej. Obecnie realizuje pracę doktorską pt. Nadwrażliwość słuchowa u dzieci z autyzmem w wieku 7–9 lat: analiza różnic płciowych w zakresie percepcji dźwięków, objawów i reakcji, pod kierunkiem prof. dr hab. n. med. Kazimierza Niemczyka na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.
Prywatnie mama pełnego energii i szalonych pomysłów Wojtka oraz żona niezmiernie wspierającego i zwariowanego Kamila.
Masz jakieś pytania dotyczące kursu?

Zerknij do naszego kącika najczęstszych pytań lub napisz do nas maila na adres: kontakt@akademialogopedy.pl