Chcesz przeprowadzać badania przesiewowe sprawnie i profesjonalnie? Ten kurs jest dla Ciebie! Dowiesz się wszystkiego, czego potrzebujesz: od przygotowania dokumentacji (zgody, kwestionariusze, skierowania) po nawiązywanie współpracy z rodzicami, nawet tymi najbardziej wymagającymi. Nauczysz się jak organizować wizyty specjalistyczne i jak wykorzystywać praktyczne narzędzia do pracy z dziećmi.
Cena szkolenia: 199 zł
Co zyskasz dzięki kursowi?
Poprowadzę Cię krok po kroku przez cały proces związany z badaniami przesiewowymi. Dowiesz się jakie działania należy podjąć, aby badania przebiegały szybko, sprawnie i profesjonalnie. Przedstawię Ci najbardziej praktyczne narzędzia i akcesoria, które warto wykorzystać podczas badań przesiewowych.
Wyposażysz się we wszystkie niezbędne formularze, których logopedzi poszukują w Internecie, takie jak: zgody na badania przesiewowe, kwestionariusze do notowania wyników, wzory informacji po zakończeniu badań przesiewowych, kontrakt pomiędzy rodzicami a logopedą, skierowanie na badania specjalistyczne.
Zdarza się, że przypada nam współpracować z rodzicami, którzy nie angażują się dostatecznie w proces diagnozowania i terapię logopedyczną dziecka. Zaprezentuję Ci swoje sposoby na nawiązanie współpracy z rodzicami i rozwiązywanie trudnych sytuacji.
Pokażę Ci jakie rozwiązania stosuję w przypadku, gdy u dziecka występuje konieczność odbycia wizyt specjalistycznych. Jak formułuje prośby i jak przygotowuję się do takiej rozmowy z rodzicami.
Agenda
Moduł I. Przygotowanie do badań przesiewowych
Lekcja 1: Czym jest badanie przesiewowe – cel oraz wynik badania
Lekcja 2: Testy, kwestionariusze oraz przydatne akcesoria
Lekcja 3: Wskazówki do przeprowadzenia badania
Moduł II. Procedura przeprowadzenia przesiewowych
Lekcja 1: Sposób przeprowadzenia badania
Lekcja 2: Sposoby zapisywania wyników
Moduł III. Procedura przeprowadzenia przesiewowych
Lekcja 1: Wynik badania – informacja dla rodziców
Lekcja 2: Nawiązanie współpracy z rodzicami
Bonusowy webinar poświęcony współpracy na linii logopeda – rodzice
Quiz podsumowujący treści
Dlaczego Akademia Logopedy?
- Otrzymasz dożywotni dostęp do platformy edukacyjnej, dzięki czemu będziesz mógł wracać do materiałów w dowolnym momencie. Z każdą aktualizacją Twoje zasoby będą się powiększać, co pozwoli Ci być na bieżąco z nowymi technikami i narzędziami.
- Po zakończeniu kursu otrzymasz certyfikat, który potwierdzi Twoje nowe kompetencje.
- Kurs online to wygoda i oszczędność – bez potrzeby podróżowania, rezerwowania noclegów i ponoszenia dodatkowych kosztów. Możesz uczyć się w swoim tempie, bez stresu związanego z logistyką szkoleń stacjonarnych.
- Delektuj się mikro lekcjami każdego dnia, dostosowując naukę do swojego harmonogramu. Kurs daje Ci pełną elastyczność – wracaj do materiałów, kiedy tylko chcesz.
- Nie musisz rezygnować z codziennych obowiązków – uczysz się w dogodnym dla siebie czasie, a dostęp do kursu masz 24/7 przez cały tydzień. Możesz oglądać i przyswajać wiedzę wtedy, kiedy Ci pasuje, i na tak długo, jak potrzebujesz.
Nasze kursy to więcej niż tylko szkolenie – to realna pomoc w Twojej codziennej pracy i wsparcie w rozwoju zawodowym, które odczujesz każdego dnia!
Kto stworzył kurs?
Jestem surdologopedą, pedagogiem specjalnym. Pracuję w Instytucie Fizjologii i Patologii Słuchu, Międzynarodowej Szkole Europejskiej oraz Centrum Diagnozy i Terapii SupraMedica. Jestem autorką i współautorką artykułów naukowych, wykładowcą akademickim w Wyższej Szkole Pedagogicznej im. Janusza Korczaka. Prowadzę szkolenia logopedyczne.
Prywatnie jestem szczęśliwą żoną i spełnioną mamą Basi i Zosi.
Logopeda, oligofrenopedagog, trener emisji głosu, nauczyciel akademicki. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego (pedagogika, logopedia) oraz Uniwersytetu Wrocławskiego (emisja głosu). Autorka i współautorka kilkunastu książek, a także artykułów, plakatów i ulotek z obszaru logopedii oraz emisji głosu.
Poruszana przez autorkę tematyka kursu jest aktualna i w sposób istotny mieści się w tematyce przeprowadzania przez logopedów wstępnego badania logopedycznego, zwanego przesiewowym. Pani Ćwiklińska, z racji bogatej wiedzy na temat zjawiska, długoletniego doświadczenia w pracy logopedycznej, nie tylko dokładnie omawia badanie przesiewowe mowy, a także wnosi ważny, osobisty wkład poprzez dzielenie się własnymi doświadczeniami z pracy logopedy-praktyka. Autorka dokonuje szerszej analizy omawianej problematyki, która
po części poszerza się do ram pełnego, dogłębnego badania logopedycznego. Co z jednej strony może niepokoić przekroczeniem istoty badania przesiewowego, z drugiej zaś – z racji logicznej argumentacji Pani Ćwiklińskiej – wnosi cenny wkład w szeroko rozumiane zagadnienie badań logopedycznych, zaczynając od przesiewu po pełne badanie logopedyczne. Wkład jest tym
wartościowszy, ponieważ adresatem jego jest logopeda, a nie osoba spoza zawodu, np. pedagog, pielęgniarka, lekarz itp. Tym samym specjalista dziedziny – logopeda, ma okazję dogłębnego spojrzenia na zagadnienia diagnozowania problemów mowy dzieci przedszkolnych i szkolnych. Dlatego też poziom zaawansowania przedstawianych treści kursu oraz dobór tematu oceniam jako wysoki, wskazujący na dogłębne pochylenie się autorki nad prezentowanym zagadnieniem wraz z adekwatnym dostosowaniem przez nią właściwych pojęć
i terminów języka logopedii
Neurologopeda, audiofonolog, surdopedagog, terapeuta integracji sensorycznej oraz provider metody słuchowej Johansena IAS i Neuroflow ATS. Specjalizuje się w holistycznym podejściu do terapii, wykorzystując niedyrektywne metody pracy z pacjentami.
Jest założycielką Akademii Logopedy oraz autorką innowacyjnych kursów online, takich jak „Audiologia w logopedii” i „CAPD u dzieci”. Swoją wiedzą dzieli się ze studentami uczelni wyższych oraz uczestnikami szkoleń, inspirując ich do pracy w interdyscyplinarnym podejściu.
Prywatnie mama pełnego energii Wojtka i żona wspierającego Kamila. 😊
Masz jakieś pytania dotyczące kursu?
Zerknij do naszego kącika najczęstszych pytań lub napisz do nas maila na adres: kontakt@akademialogopedy.pl