Przedstawiam Ci kurs, który kompleksowo przygotuje Cię do pracy z dziećmi z ASD na najwyższym poziomie. Nauczysz się diagnozować dzieci z ASD, różnicować autyzm od innych zaburzeń i wdrażać indywidualne strategie terapeutyczne. Kurs obejmuje 23 godziny materiałów dydaktycznych, w tym 3 godziny nagrań z inspirującymi zabawami, praktyczne narzędzia, wzory dokumentów i plany terapii. To wszystko z dożywotnim dostępem! Zapraszam serdecznie!
Kupuję kurs!Możliwość dołączenia do kursu: do 17 stycznia 2025r. 21:00. Po tej dacie sprzedaż pierwszej edycji kursu zostanie zakończona.
Start kursu: 20 stycznia 2025r.
Cena kursu: 789 zł
Co zyskasz dzięki kursowi?
Kurs powstał na bazie ponad 20-letniego doświadczenia w diagnozie i terapii dzieci z autyzmem. Prezentowane treści łączą solidną wiedzę merytoryczną z praktycznymi wskazówkami, a wszystko zostało przekazane w przystępny i przyjazny sposób.
Podczas kursu wprowadzę Cię w świat diagnozy i terapii dzieci z autyzmem, omawiając najważniejsze aspekty pracy terapeutycznej.
Dowiesz się, jak rozpoznawać nietypowe reakcje na bodźce sensoryczne, trudności w rozwoju społeczno-językowym oraz specyficzne wzorce zabawy, które często są kluczowe dla trafnej diagnozy. Nauczysz się diagnozować autyzm różnicowo, odróżniając go od zaburzeń takich jak ADHD, afazja czy opóźnienie mowy. Zajmiemy się również wsparciem dzieci z trudnymi zachowaniami i echolalią. Przedstawię praktyczne techniki, które pomogą Ci skutecznie radzić sobie z wyzwaniami terapeutycznymi, a także zaplanować spójne działania.
Przygotuję Cię też do tworzenia skutecznych i angażujących strategii terapeutycznych. Pokażę, jak rozwijać mowę, komunikację oraz wspierać rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych dziecka z autyzmem. Dzięki temu dostosujesz swoje działania do indywidualnych potrzeb każdego pacjenta.
Dodatkowo nauczysz się jak:
- rozpoznawać wczesne objawy autyzmu,
- skutecznie pracować z dziećmi z autyzmem na różnych etapach rozwoju i dostosowywać metody pracy do ich indywidualnych potrzeb,
- korzystać z prostych metod relaksacyjnych, które pomogą dziecku lepiej zrozumieć i kontrolować swoje emocje,
- skutecznie angażować rodziców w proces terapeutyczny.
Kurs będzie pełen praktycznych wskazówek i inspiracji, które sprawią, że Twoja praca z dziećmi z autyzmem stanie się bardziej efektywna, a także satysfakcjonująca. 🌟
Jakie pomoce otrzymasz?
Po ukończeniu tego kursu otrzymasz dostęp do bogatego zestawu materiałów, jakiego nie znajdziesz nigdzie indziej. To wyjątkowa okazja, aby zyskać narzędzia, które realnie ułatwią Twoją pracę i zwiększą skuteczność terapii. Wśród nich znajdziesz:
- Kompletne materiały dydaktyczne
Prezentacje, artykuły oraz propozycje zabaw i aktywności, które pomogą Ci urozmaicić zajęcia i skuteczniej pracować nad rozwojem dzieci. - Praktyczne narzędzia terapeutyczne
Narzędzia wizualne, przewodniki do pracy z narzędziami diagnostycznymi, listy kontrolne, kwestionariusze oraz przykładowe zadania domowe – wszystko, czego potrzebujesz do efektywnej terapii. - Wzory dokumentów
Gotowe wzory raportów, checklisty do monitorowania postępów, poradniki dla rodziców oraz szczegółowe instrukcje do technik radzenia sobie z trudnymi zachowaniami, które ułatwią Ci codzienną pracę. - Nagrania z rozwijającymi zabawami
Otrzymasz 3 godziny nagrań, które przedstawiają inspirujące zabawy z dzieckiem. To praktyczny materiał, który pokaże Ci, jak włączać zabawę do terapii, wspierać rozwój umiejętności językowych, społecznych i emocjonalnych, a także urozmaicać zajęcia w ciekawy i efektywny sposób.
Dla kogo jest ten kurs?
- Logopedów – zarówno początkujących, jak i doświadczonych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie diagnozy i terapii autyzmu.
- Psychologów dziecięcych i pedagogów specjalnych – którzy chcą lepiej zrozumieć specyfikę rozwoju mowy i komunikacji u dzieci z autyzmem.
- Terapeutów zajęciowych – którzy pracują z dziećmi z autyzmem i chcą poszerzyć swój warsztat terapeutyczny.
- Nauczycieli pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych – którzy chcą lepiej wspierać dzieci z autyzmem w środowisku szkolnym.
Agenda kursu
Nasze kursy składają się z modułów i lekcji. Każdy moduł zakończony jest specjalnym quizem, który pozwoli Ci sprawdzić swoją wiedzę 🙂 na platformie otrzymujesz również dostęp do materiałów dodatkowych – wszystko znajdziesz w jednym miejscu! Poniżej znajdziesz szczegółową agendę naszego kursu.
Moduł 0. Plan gry
Powitanie
Agenda
Efekt końcowy
Jak studiować ten kurs
Praca domowa
Moduł I. Wprowadzenie do tematu
Powitanie
Lekcja 1: Spotkajmy się w definicji autyzmu
Lekcja 2: Autyzm jako zespół możliwości i ograniczeń
Lekcja 3: Neuroróżnorodność – czym jest i jakie są jej wady oraz zalety
Praca domowa
Quiz
Moduł II. Diagnoza autyzmu
Powitanie
Lekcja 1: Kryteria diagnostyczne ICD-11 i DSM-V – omówienie nowych standardów
Lekcja 2: Wczesne oznaki autyzmu – na co zwrócić uwagę w pierwszych latach życia dziecka
Lekcja 3: Diagnoza w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym – objawy i wskazówki dla specjalistów
Lekcja 4: Diagnoza w okresie dorastania – wyzwania tzw. późnych diagnoz
Lekcja 5: Różnice w fenotypie męskim i żeńskim
Lekcja 6: Autyzm w kontekście innych zaburzeń i chorób – współwystępowanie
Praca domowa
Quiz
Moduł III. Narzędzia diagnostyczne
Powitanie
Lekcja 1: ADOS-2 – główne cechy i zastosowanie
Lekcja 2: ADI-R – charakterystyka i wykorzystanie
Lekcja 3: ASRS – krótki opis narzędzia
Lekcja 4: BOSA – omówienie kluczowych funkcji
Lekcja 5: M-CHAT – kiedy stosować
Lekcja 6: Kwestionariusz Komunikacji Społecznej (SCQ) – zastosowanie w diagnozie
Praca domowa
Quiz
Moduł IV. Diagnoza różnicowa
Powitanie
Lekcja 1: Autyzm a afazja dziecięca – różnice i podobieństwa
Lekcja 2: Autyzm a opóźnienie intelektualne – jak odróżniać
Lekcja 3: Autyzm a niedosłuch – co różni te zaburzenia
Lekcja 4: Autyzm a opóźnienie rozwoju mowy – kluczowe cechy diagnostyczne
Lekcja 5: Autyzm a zaburzenia przetwarzania słuchowego
Lekcja 6: Autyzm a ADHD – aspekty różnicowe
Praca domowa
Quiz
Moduł V. Terapia i wsparcie dzieci z ASD
Powitanie
Lekcja 1: Jak zacząć pracę z dzieckiem do 5 roku życia? Relacja a kontakt terapeutyczny
Lekcja 2: Przykładowe pomoce i zabawki wspierające terapię
Lekcja 3: Wsparcie dla terapeuty – jak dbać o siebie
Lekcja 4: Strategie na start – rozwijanie umiejętności językowych, społecznych i emocjonalnych
Lekcja 5: Odczytywanie i nadawanie sygnałów od partnera komunikacyjnego
Lekcja 6: Trening reakcji na imię
Lekcja 7: Ćwiczenia naśladowania
Lekcja 8: Nauka wskazywania palcem
Lekcja 9: Rozwój pola wspólnej uwagi
Praca domowa
Quiz
Moduł VI. Nauka słów u małych dzieci
Powitanie
Lekcja 1: Specyfika rozwoju językowego u dzieci z ASD
Lekcja 2: Komunikacja niewerbalna – jak ją rozwijać
Lekcja 3: „Magia słowa” – wprowadzanie i wspieranie użycia słów
Lekcja 4: Rozbudowa systemu językowego – od pytań po opowiadania
Praca domowa
Quiz
Moduł VII. Cele terapeutyczne dla dzieci powyżej 5 roku życia
Powitanie
Lekcja 1: Charakterystyka procesu uczenia się dzieci w spektrum
Lekcja 2: Znaczenie wsparcia wizualnego w terapii
Lekcja 3: Komunikacja wspomagająca jako narzędzie do wyrażania potrzeb
Lekcja 4: Jak motywować dziecko do komunikacji
Lekcja 5: Rozwój samoświadomości – co dziecko wie o sobie
Lekcja 6: Wsparcie teorii umysłu u dzieci z ASD
Praca domowa
Quiz
Moduł VIII. Specjalistyczne zagadnienia w pracy z ASD
Powitanie
Lekcja 1: Praca nad kształtowaniem umiejętności uwagowych
Lekcja 2: Strategie pracy z echolalią
Lekcja 3: Zarządzanie zachowaniami trudnymi – kiedy i jak interweniować
Lekcja 4: Samoregulacja – wprowadzenie do technik samoświadomości
Lekcja 5: Rozumienie pojęcia „JA” i jego rozwój
Praca domowa
Quiz
Moduł IX. Współpraca z rodzicami i specjalistami
Powitanie
Lekcja 1: Jak wspierać rodziców i rodzinę dziecka z autyzmem
Lekcja 2: Zadania domowe – przykłady dla dzieci młodszych i starszych
Lekcja 3: Rola rodzica jako wsparcia dla dziecka – strategie i praktyki
Praca domowa
Quiz
Dlaczego Akademia Logopedy?
- Otrzymasz dożywotni dostęp do platformy edukacyjnej, dzięki czemu będziesz mógł wracać do materiałów w dowolnym momencie. Z każdą aktualizacją Twoje zasoby będą się powiększać, co pozwoli Ci być na bieżąco z nowymi technikami i narzędziami.
- Po zakończeniu kursu otrzymasz certyfikat, który potwierdzi Twoje nowe kompetencje.
- Kurs online to wygoda i oszczędność – bez potrzeby podróżowania, rezerwowania noclegów i ponoszenia dodatkowych kosztów. Możesz uczyć się w swoim tempie, bez stresu związanego z logistyką szkoleń stacjonarnych.
- Delektuj się mikro lekcjami każdego dnia, dostosowując naukę do swojego harmonogramu. Kurs daje Ci pełną elastyczność – wracaj do materiałów, kiedy tylko chcesz.
- Nie musisz rezygnować z codziennych obowiązków – uczysz się w dogodnym dla siebie czasie, a dostęp do kursu masz 24/7 przez cały tydzień. Możesz oglądać i przyswajać wiedzę wtedy, kiedy Ci pasuje, i na tak długo, jak potrzebujesz.
- Dołączysz do zamkniętej grupy kursantów, którymi opiekować się będzie Joanna Pałasz. Możesz zadawać pytania i komentować kolejne lekcje w zamkniętej grupie.
- Będziesz uczestniczyć w zamkniętych konsultacjach w formie webinarów.
Nasze kursy to więcej niż tylko szkolenie – to realna pomoc w Twojej codziennej pracy i wsparcie w rozwoju zawodowym, które odczujesz każdego dnia!
Kto stworzył kurs?
Logopedka kliniczna terapii wczesnodziecięcej, pedagożka. Specjalizuje się w terapii małych dzieci z zaburzeniami komunikacji i rozwoju języka, diagnostka dzieci z ASD. Pasjonatka pracy z Małym Dzieckiem z trudnościami w komunikacji z wykorzystaniem zabawy. Wieloletnia wykładowczyni akademicka.
Współinicjatorka ogólnopolskiej akcji logopedów „272 – Dwa słowa na dwa lata to o dwieście słów za mało”. Bierze czynny udział jako prelegentka w konferencjach dotyczących zaburzeń ze spektrum autyzmu. Dzieli się wiedzą podczas szkoleń dla specjalistów, studentów, a także rodziców.
Autorka wielu książek m.in.: „Zabawy na start. Program terapii małego dziecka z ASD”, „Przedszkolak w potrzebie”, „Zaczytanki” – serii książeczek dla małych dzieci oraz pomocy terapeutycznych.
Marta Herstowska – doktor nauk medycznych, specjalista psychiatra, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny. W 2020 roku ukończyła szkolenie specjalizacyjne z psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychoterapii dzieci i młodzieży.
Absolwentka Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, gdzie po studiach rozpoczęła kształcenie specjalizacyjne w Klinice Psychiatrii Dorosłych. W swojej praktyce zawodowej przez wiele lat zajmowała się pacjentami z zaburzeniami afektywnymi, lękowymi i odżywiania. Specjalizacja z psychiatrii dziecięcej otworzyła przed nią nowe możliwości, a praca z młodzieżą stała się jej największą pasją zawodową.
Od trzech lat jest wykładowcą Uniwersytetu SWPS, gdzie prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych z psychoterapii poznawczo-behawioralnej i psychodietetyki. W wolnym czasie uwielbia dalekie podróże i fotografię.
Recenzja kursu „Autyzm – diagnoza, terapia i wsparcie” autorstwa Joanny Pałasz
Kurs „Autyzm – diagnoza, terapia i wsparcie” autorstwa Joanny Pałasz to kompleksowe szkolenie, które podzielone zostało na starannie opracowane moduły i lekcje, co pozwala uczestnikom systematycznie i wnikliwie poznawać poszczególne zagadnienia, od wczesnej diagnozy po terapię i codzienne wsparcie dzieci w spektrum autyzmu. Każdy moduł jest logicznie powiązany z kolejnym, co ułatwia przyswajanie wiedzy i umożliwia specjalistom łatwy powrót do wybranych treści.
W kursie ujęto wszystkie kluczowe zagadnienia dotyczące autyzmu – od rozpoznawania wczesnych oznak po diagnozowanie wyzwań występujących na późniejszych etapach rozwoju dziecka. Szczególną wartość stanowią materiały poświęcone aktualnym kryteriom diagnostycznym (ICD-11, DSM-V) oraz omówienie narzędzi diagnostycznych, takich jak ADOS-2, ADI-R czy SCQ, które pomagają w trafnym różnicowaniu autyzmu od innych zaburzeń, takich jak ADHD czy afazja dziecięca.
Autorka kursu oferuje nie tylko solidne podstawy teoretyczne, ale przede wszystkim praktyczne rozwiązania terapeutyczne, które mogą być natychmiast zastosowane w pracy z dziećmi. W module terapeutycznym uczestnicy znajdą sprawdzone strategie pracy nad rozwojem językowym, umiejętności społecznych i emocjonalnych oraz metody radzenia sobie z tzw. trudnymi zachowaniami u dzieci z ASD. Taka struktura sprawia, że kurs jest niezwykle wartościowym przewodnikiem dla specjalistów z różnych dziedzin, w tym logopedów, psychologów czy pedagogów specjalnych.
Na szczególną uwagę zasługuje empatyczne podejście Joanny Pałasz, widoczne w każdym module kursu. Autorka przedstawia złożone zagadnienia w sposób jasny i przystępny, z wielkim zaangażowaniem i pasją. Taki styl przekazywania wiedzy sprzyja budowaniu więzi ze słuchaczami i wzmacnia ich motywację do pracy z dziećmi z autyzmem.
Wyróżnia się także profesjonalna, wysokiej jakości forma kursu. Został on starannie podzielony na moduły i lekcje, co ułatwia przyswajanie wiedzy i pozwala łatwo wracać do wybranych tematów w dowolnym momencie. Kurs jest nie tylko nagrany w sposób profesjonalny, ale także wzbogacony o pomoce wizualne oraz praktyczne arkusze, które stanowią cenne wsparcie merytoryczne.
Podsumowując, „Autyzm – diagnoza, terapia i wsparcie” to kurs, który dostarcza szerokiej wiedzy teoretycznej i praktycznej, wspierając specjalistów w codziennej pracy terapeutycznej. Jestem przekonana, że umiejętności zdobyte podczas szkolenia znacząco podniosą jakość terapii dzieci z autyzmem i wniosą wymierne korzyści zarówno dla ich rodzin, jak i specjalistów wspierających dzieci w ich rozwoju.
Jako specjalista psychiatra, psychiatra dzieci i młodzieży, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, opierając się na swoim doświadczeniu klinicznym, jak i podążając za najnowszymi trendami światowymi w pracy z dziećmi i młodymi dorosłymi wspierając pacjentów jak i ich rodziny farmakologicznie, jestem w pełni przekonana, że recenzowany kurs będzie dawał jeszcze bardziej wielowymiarową perspektywę pracy z osobami neuroatypowymi.
Neurologopeda, audiofonolog, surdopedagog, terapeuta integracji sensorycznej oraz provider metody słuchowej Johansena IAS i Neuroflow ATS. Specjalizuje się w holistycznym podejściu do terapii, wykorzystując niedyrektywne metody pracy z pacjentami.
Jest założycielką Akademii Logopedy oraz autorką innowacyjnych kursów online, takich jak „Audiologia w logopedii” i „CAPD u dzieci”. Swoją wiedzą dzieli się ze studentami uczelni wyższych oraz uczestnikami szkoleń, inspirując ich do pracy w interdyscyplinarnym podejściu.
Prywatnie mama pełnego energii Wojtka i żona wspierającego Kamila. 😊
Masz jakieś pytania dotyczące kursu?
Zerknij do naszego kącika najczęstszych pytań lub napisz do nas maila na adres: kontakt@akademialogopedy.pl