Audiologia w logopedii​

Przedstawiam Ci kurs, który łączy aktualną wiedzę audiologiczną z praktyką logopedyczną - pełen sprawdzonych rozwiązań, przykładów badań i materiałów, które od razu przełożysz na działanie.

Możliwość dołączenia do II edycji kursu 
wyłącznie w dniach: 27-30 maja 2025 do godz. 21:00.

Start kursu (II edycja): poniedziałek, 2 czerwca 2025

Najpóźniej w niedzielę, 1 czerwca (po opłaceniu kursu) – otrzymasz link do platformy szkoleniowej. Sprawdzaj proszę folder SPAM.

Cena kursu: wkrótce!

Opłatę za kurs można rozłożyć na raty. Jeśli chcesz zakupić kurs lub szkolenie na raty Akademii Logopedy, wybierz formę płatności „przelew tradycyjny”, a w uwagach określ harmonogram spłat (daty przelewów i wysokość raty). Dopuszczamy podział płatności maksymalnie na 3 raty – całość kursu powinna zostać opłacona w ciągu maksymalnie 3 miesięcy od wpłaty pierwszej raty.

Co wpisać w formularz? Co mam zrobić jak chcę fakturę na placówkę? Jak mam rozłożyć płatność na raty? Przed zakupem zapoznaj się ze stroną: FAQ. Znajdziesz tam odpowiedzi na bardzo dużo pytań!

Jeśli jesteś zainteresowany kursem – zapisz się do newslettera, aby otrzymać informację o wznowieniu sprzedaży!







Co zyskasz dzięki kursowi?

Podczas mojego kursu wprowadzę Cię w świat audiologii z perspektywy audiofonologa i logopedy-praktyka, oferując kompleksowe i praktyczne podejście do zagadnień niezbędnych w codziennej pracy. Zdobędziesz wiedzę, która pozwoli Ci lepiej rozumieć mechanizmy słyszenia, identyfikować potencjalne problemy słuchowe u pacjentów oraz skutecznie interpretować wyniki badań audiologicznych. Nauczę Cię: 

  • rozpoznawać sygnały wskazujące na potrzebę diagnostyki audiologicznej, 
  • analizować i interpretować wyniki badań audiologicznych na podstawie licznych przykładów, 
  • podejmować świadome decyzje diagnostyczne i terapeutyczne w oparciu o dane audiologiczne, 
  • efektywnie współpracować z lekarzami specjalistami, takimi jak laryngolodzy czy audiolodzy, 
  • stosować zdobytą wiedzę w codziennej praktyce logopedycznej, niezależnie od miejsca pracy – czy to w przedszkolu, szkole, poradni czy własnym gabinecie. 

Ten kurs dostarcza aktualnej i rzetelnej wiedzy, łącząc moją praktykę logopedyczną i audiofonologiczną z doświadczeniem lekarzy specjalistów. Dzięki temu zyskasz pewność w podejmowaniu decyzji zawodowych, usprawnisz swoją praktykę oraz zwiększysz skuteczność diagnozy i terapii. 

PROGRAM „AUDIOLOGIA W LOGOPEDII” JEST UNIKATOWYM PROGRAMEM NA SKALĘ POLSKĄ.

Jakie pomoce otrzymasz?

Podczas mojego kursu wprowadzę Cię w świat audiologii z perspektywy audiofonologa i logopedy-praktyka, oferując Razem z kursem „Audiologia w logopedii” otrzymasz zestaw praktycznych materiałów, które ułatwią Ci wdrożenie zdobytej wiedzy w codziennej pracy. Te narzędzia zostały starannie opracowane, aby wspierać Cię na każdym etapie diagnozy i terapii pacjentów z zaburzeniami słuchu. 

Wśród materiałów znajdziesz: 

  • Liczne przykładowe wyniki badań audiologicznych – omówione podczas kursu, pomagające w nauce interpretacji i analizy wyników. 
  • Gotowy kwestionariusz wywiadu logopedycznego – uwzględniający aspekty słuchowe, wspierający dokładne zbieranie informacji od pacjentów. 
  • Kwestionariusz obserwacji słuchowych – z podziałem na wiek dziecka, ułatwiający identyfikację potencjalnych problemów słuchowych. 
  • Formularz „Wskazania po konsultacji logopedycznej” – przygotowany we współpracy z laryngologiem, dotyczący dalszej diagnostyki słuchu i oceny laryngologicznej. 
  • Film instruktażowy – prezentujący wykonywanie badań audiologicznych: audiometrii impedancyjnej, tonalnej, zabawowej oraz słownej, co pozwoli Ci zobaczyć, jak przebiegają te procedury w praktyce. 
  • Grafiki gotowe do wydrukowania – m.in. dotyczące „czerwonych flag”, które możesz powiesić w gabinecie jako pomoc w codziennej pracy. 

Dzięki tym materiałom zyskasz nie tylko wiedzę teoretyczną, ale również praktyczne narzędzia, które zwiększą Twoją skuteczność jako logopedy. 


Dla kogo jest ten kurs?   

  • Dla początkujących logopedów – krok po kroku wyjaśnia podstawowe zagadnienia audiologiczne, uczy rozpoznawania sygnałów ostrzegawczych, interpretacji wyników badań oraz podejmowania decyzji o dalszej diagnostyce. 
  • Dla doświadczonych logopedów – pomaga uporządkować i zaktualizować wiedzę zgodnie z aktualnymi standardami, opracowanymi we współpracy z lekarzem laryngologiem, audiologiem i foniatrą; rozwija umiejętność pracy z wynikami badań. 
  • Dla logopedów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym – pokazuje, jak rozpoznawać dzieci wymagające diagnostyki audiologicznej, m.in. w kontekście częstych infekcji uszu i przerostu migdałka gardłowego. Uczy analizy wyników i przekładania ich na konkretne decyzje diagnostyczno-terapeutyczne. 
  • Dla logopedów pracujących w szpitalach, poradniach i ośrodkach specjalistycznych – wspiera analizę dokumentacji audiologicznej i podejmowanie decyzji terapeutycznych w interdyscyplinarnym zespole. 
  • Dla logopedów prowadzących własne gabinety – dostarcza narzędzi do trafnej diagnozy i skutecznej terapii, uczy efektywnej współpracy z lekarzami i budowania profesjonalnych relacji w procesie diagnostycznym. 

Agenda

Nasze kursy składają się z modułów i lekcji. Każdy moduł zakończony jest specjalnym quizem, który pozwoli Ci sprawdzić swoją wiedzę 🙂 na platformie otrzymujesz również dostęp do materiałów dodatkowych – wszystko znajdziesz w jednym miejscu! Poniżej znajdziesz szczegółową agendę kursu.

Moduł 0. Plan gry
Powitanie
Agenda
Efekt końcowy
Jak studiować ten kurs
Praca domowa

Moduł I: Od ucha do słowa – wprowadzenie do tematu  
Powitanie 
Lekcja 1: Od anatomii do funkcji – słuch jako narzędzie komunikacji  
Lekcja 2: Znaczenie słuchu w rozwoju mowy oraz konsekwencje niedosłuchu dla funkcjonowania dziecka  
Lekcja 3: Czerwone flagi dotyczące niedosłuchu – podział ze względu na wiek    
Lekcja 4: Jak dbać o słuch dziecka? Profilaktyka i ochrona   
Praca domowa 
Quiz 

Moduł II: Zaburzenia słuchu w praktyce logopedycznej 
Powitanie 
Lekcja 1: Stopień ubytku słuchu – znaczenie dla komunikacji  
Lekcja 2: Rodzaj niedosłuchu – wpływ na mowę  
Lekcja 3: Etiologia zaburzeń słuchu
Praca domowa 
Quiz 

Moduł III. Subiektywne badania słuchu – cel, zastosowanie i przebieg  
Powitanie
Lekcja 1: Podział badań audiologicznych  
Lekcja 2: Audiometria tonalna – opis badania i jego rola w diagnostyce
Lekcja 3: Audiometria zabawowa i wychowanie słuchowe – wskazówki i praktyczne zabawy
Lekcja 4: Audiometria słowna – na czym polega i jakie ma znaczenie diagnostyczne?  
Praca domowa
Quiz

Moduł IV. Obiektywne badania słuchu – cel, zastosowanie i przebieg 
Powitanie
Lekcja 1: Audiometria impedancyjna – kluczowe testy i ich rola w diagnostyce 
Lekcja 2: Otoemisje akustyczne 
Lekcja 3: ABR – słuchowe potencjały wywołane pnia mózgu 
Lekcja 4: VRA – audiometria wspomagana bodźcem wzrokowym 
Lekcja 5: ASSR – słuchowe potencjały wywołane stanu ustalonego 
Praca domowa
Quiz

Moduł V. Interpretacja wyników badań audiologicznych – szeroki przegląd przypadków
Powitanie
Lekcja 1: Audiometria impedancyjna  
Lekcja 2: Audiometria tonalna  
Lekcja 3: Otoemisja akustyczna  
Lekcja 4: ABR – słuchowe potencjały wywołane pnia mózgu 
Lekcja 5: Audiometria słowna  
Lekcja 6: DPOAE – emisja produktów zniekształceń liniowych  
Lekcja 7: ASSR – słuchowe potencjały wywołane stanu ustalonego
Praca domowa
Quiz

Moduł VI. Wykorzystanie badań słuchu w praktyce logopedycznej 
Powitanie
Lekcja 1: Znaczenie badań słuchu w kontekście diagnozy logopedycznej. Studia przypadków  
Lekcja 2: Dobór badań audiologicznych dla dzieci w różnym wieku 
Lekcja 3: Banan mowy – analiza pola mowy na audiogramie  
Lekcja 4: Niezbędnik logopedy: narzędzia gotowe do użycia  
Lekcja 5: Film prezentujący wykonanie badań audiologicznych 
Praca domowa
Quiz

Moduł VII. Choroby uszu i nosogardła w pracy logopedy  
Powitanie
Lekcja 1: Zapalenie ucha środkowego – wpływ na słuch i mowę
Lekcja 2: Przerośnięty adenoid i jego konsekwencje okiem logopedy  
Lekcja 3: Drenaż wentylacyjny – wnioski z badań klinicznych
Lekcja 4: Adenotomia i zaburzenia mowy w świetle badań
Praca domowa
Quiz


  • Otrzymasz dożywotni dostęp do platformy edukacyjnej, dzięki czemu będziesz mógł wracać do materiałów w dowolnym momencie. Z każdą aktualizacją Twoje zasoby będą się powiększać, co pozwoli Ci być na bieżąco z nowymi technikami i narzędziami.
  • Po zakończeniu kursu otrzymasz certyfikat, który potwierdzi Twoje nowe kompetencje.
  • Kurs online to wygoda i oszczędność – bez potrzeby podróżowania, rezerwowania noclegów i ponoszenia dodatkowych kosztów. Możesz uczyć się w swoim tempie, bez stresu związanego z logistyką szkoleń stacjonarnych.
  • Delektuj się mikro lekcjami każdego dnia, dostosowując naukę do swojego harmonogramu. Kurs daje Ci pełną elastyczność – wracaj do materiałów, kiedy tylko chcesz.
  • Nie musisz rezygnować z codziennych obowiązków – uczysz się w dogodnym dla siebie czasie, a dostęp do kursu masz 24/7 przez cały tydzień. Możesz oglądać i przyswajać wiedzę wtedy, kiedy Ci pasuje, i na tak długo, jak potrzebujesz.

AKREDYTACJA KURATORA OŚWIATY

Jesteśmy Niepubliczną Placówką Doskonalenia Nauczycieli „Akademia Logopedy” akredytowaną przez Kuratorium Oświaty. Czytaj więcej TUTAJ.

Nasze kursy to więcej niż tylko szkolenie – to realna pomoc w Twojej codziennej pracy i wsparcie w rozwoju zawodowym, które odczujesz każdego dnia!


Kto stworzył kurs?

Jestem neurologopedą, audiofonologiem, terapeutą integracji sensorycznej, providerem metody słuchowej Johansena IAS i Neuroflow ATS. W pracy kieruję się holistycznym podejściem do pacjenta i stosuję niedyrektywne metody terapeutyczne. Wiedzę z zakresu logopedii, audiologii, integracji sensorycznej przekazuję studentom uczelni wyższych i uczestnikom szkoleń. Jestem założycielką Akademii Logopedy i stworzyłam pierwszy w Polsce kurs online „Audiologia w logopedii” oraz „CAPD u dzieci„. Prywatnie jestem mamą pełnego energii i szalonych pomysłów Wojtka oraz żoną niezmiernie wspierającego i zwariowanego Kamila!

Lekarz, specjalista audiolog i foniatra, logopeda, certyfikowany terapeuta metody ESDM (The Early Start Denver Model) – metody wczesnej interwencji terapeutycznej przeznaczonej dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Poradni oraz Klinice Audiologii i Foniatrii Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie oraz w
Światowym Centrum Słuchu IFPS w Kajetanach. Aktualnie pracuje w Oddziale Otolaryngologii, Audiologii i Foniatrii Instytutu “Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie oraz Centrum Protezowania i Rehabilitacji Słuchu “Fonetika”. Zajmuje się diagnostyką i leczeniem chorób uszu, zaburzeń słuchu, mowy, zaburzeń połykania oraz chorób krtani u dzieci i dorosłych . Szczególnie ukierunkowania kliniczne i zainteresowania obejmują zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji u dzieci, wczesna diagnostyka zaburzeń neurorozwojowych, także zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz problematykę zaburzeń połykania u dzieci. Ukończyła specjalistyczne szkolenia z zakresu endoskopowej oceny zaburzeń połykania (FEES) oraz Dysfagii Dziecięcej
(Pediatric Dysphagia) akredytowane przez  European Society for Swallowing Disorders.

Recenzja kursu „Audiologia w logopedii” autorstwa Katarzyny Wysockiej

Kurs „Audiologia w logopedii”, którego autorką jest mgr Katarzyna Wysocka, to wielomodułowe szkolenie, które zawiera gruntowną wiedzę na temat funkcjonowania układu słuchowego, rozwoju funkcji słuchowych, klasyfikacji zaburzeń słuchu oraz postępowania w przypadku diagnozy niedosłuchu, a także szczegółowe omówienie diagnostyki audiologicznej z uwzględnieniem interpretacji wyników subiektywnych i obiektywnych badań słuchu, niezbędnych w procesie diagnozowania zaburzeń mowy i komunikacji. Przejrzysta struktura szkolenia, podział na moduły i lekcje umożliwia uczestnikom wygodny dostęp do precyzyjnie omówionego materiału i systematyczne przyswajanie wiedzy.

Niezwykle cenny obszar współpracy lekarzy laryngologów, audiologów i foniatrów z logopedami, wzajemne merytoryczne porozumienie sprzyjają właściwie postawionym diagnozom oraz rzetelnie dobranej i ukierunkowanej terapii. Wiedza na temat możliwości i zasobów diagnostycznych, zasad kierowania pacjentów na badania, kooperacji ze specjalistami oraz podstawowe umiejętności związane z analizą wyników badań słuchu, wnioskowaniem na ich podstawie i planowaniem kolejnych etapów ścieżki diagnostycznej niewątpliwie znacząco poprawiają poziom tej współpracy. Perspektywa Prowadzącej – wszechstronne wykształcenie i doświadczenie kliniczne oraz praktyczne podejście do omawianych treści zapewniają profesjonalne i kompleksowe opracowanie tych budzących często wiele wątpliwości zagadnień.

dr Maja de Ines


Zerknij do naszego kącika najczęstszych pytań lub napisz do nas maila na adres: kontakt@akademialogopedy.pl

2 komentarze

Dołącz do naszej społeczności logopedów i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach, które pomogą Ci poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności.






Kategorie

Wpadnij na nasze social media, zaobserwuj i bądź na bieżąco!