Czy jako terapeuta czujesz się pewnie, stawiając czoła wyzwaniom diagnozy i terapii u dzieci z autyzmem?
Czy wiesz, że…
💡 Rozpoznawanie wczesnych objawów autyzmu często sprawia trudność? Subtelne sygnały mogą być mylone z innymi trudnościami rozwojowymi, co utrudnia podjęcie odpowiednich działań.
💡 Różnicowanie autyzmu od innych zaburzeń – takich jak ADHD, afazja czy zaburzenia przetwarzania sensorycznego – wymaga dużej wiedzy i doświadczenia, ponieważ objawy mogą być bardzo podobne.
💡 Rodzice często nie wiedzą, jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dziecka z autyzmem, co może prowadzić do napięć i frustracji w rodzinie, a także wpływać na relacje między jej członkami.
💡 Rodzice dzieci w spektrum często nie wiedzą, jak wdrażać zalecenia terapeutyczne w domu, co negatywnie wpływa na postępy dziecka w terapii.
💡 Terapeuta czasami odczuwa trudności w dostosowaniu odpowiednich metod wsparcia do potrzeb dziecka z autyzmem, co może skutkować frustracją i prowadzić do wypalenia zawodowego.
Co zyskasz dzięki kursowi?
Kurs powstał na bazie ponad 20-letniego doświadczenia w diagnozie i terapii dzieci z autyzmem. Prezentowane treści łączą solidną wiedzę merytoryczną z praktycznymi wskazówkami, a wszystko zostało przekazane w przystępny i przyjazny sposób.
Podczas kursu wprowadzę Cię w świat diagnozy i terapii dzieci z autyzmem, omawiając najważniejsze aspekty pracy terapeutycznej.
✅ Dowiesz się, jak rozpoznawać nietypowe reakcje na bodźce sensoryczne, trudności w rozwoju społeczno-językowym oraz specyficzne wzorce zabawy, które często są kluczowe dla trafnej diagnozy.
✅ Nauczysz się diagnozować autyzm różnicowo, odróżniając go od zaburzeń takich jak ADHD, afazja czy opóźnienie mowy. Poznasz praktyczne narzędzia i metody, które sprawią, że Twoje diagnozy będą bardziej precyzyjne i rzetelne.
✅ Przygotuję Cię do tworzenia skutecznych i angażujących strategii terapeutycznych. Pokażę, jak rozwijać mowę, komunikację oraz wspierać rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych dziecka z autyzmem. Dzięki temu dostosujesz swoje działania do indywidualnych potrzeb każdego pacjenta.
✅ Zajmiemy się również wsparciem dzieci z trudnymi zachowaniami i echolalią. Przedstawię praktyczne techniki, które pomogą Ci skutecznie radzić sobie z wyzwaniami terapeutycznymi, a także zaplanować spójne działania.
✅ Dowiesz się, jak zaangażować rodziców i opiekunów w proces terapeutyczny, aby efekty terapii były trwałe i widoczne zarówno w gabinecie, jak i w codziennym życiu dziecka.
Kurs będzie pełen praktycznych wskazówek i inspiracji, które sprawią, że Twoja praca z dziećmi z autyzmem stanie się bardziej efektywna, a także satysfakcjonująca. 🌟
Czego się nauczysz?
✔️ Nowego spojrzenia na istotę autyzmu
Poznasz spektrum autyzmu w najnowszym ujęciu, zrozumiesz aktualne definicje, kryteria diagnostyczne (ICD-11, DSM-V) oraz koncepcję neuroróżnorodności. Dowiesz się, jak autyzm wpływa na rozwój mowy, komunikacji i interakcji społecznych – wszystko wyjaśnione w sposób prosty i klarowny.
✔️ Pewności w diagnozowaniu
Nauczysz się rozpoznawać wczesne objawy autyzmu, różnicować go z innymi zaburzeniami, takimi jak ADHD, opóźnienie mowy czy afazja, oraz zapoznasz się z podstawowymi narzędziami diagnostycznymi, takimi jak ADOS-2, ADI-R i BOSA.
✔️ Praktycznych strategii terapeutycznych
Poznasz gotowe techniki, które pomogą rozwijać mowę, umiejętności społeczne (np. modelowanie, odgrywanie ról) i emocjonalne (np. rozpoznawanie i nazywanie emocji). Pokażę Ci, jak skutecznie pracować z dziećmi z autyzmem na różnych etapach rozwoju i dostosowywać metody pracy do ich indywidualnych potrzeb.
✔️ Skutecznego radzenia sobie z trudnymi zachowaniami
Zdobędziesz praktyczne wskazówki, jak zmniejszać trudne zachowania, wprowadzać techniki łagodzenia napięcia i wzmacniać pozytywne reakcje u dzieci. Dowiesz się też, jak korzystać z prostych metod relaksacyjnych, które pomogą dziecku lepiej zrozumieć i kontrolować swoje emocje.
✔️ Efektywnej współpracy z rodzicami
Nauczysz się, jak skutecznie angażować rodziców w proces terapeutyczny, organizować zadania domowe, budować spójny plan terapii oraz skutecznie wspierać ich w codziennej pracy z dzieckiem.
Dla kogo jest ten kurs?
👉Logopedów – zarówno początkujących, jak i doświadczonych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie diagnozy i terapii autyzmu.
👉Psychologów dziecięcych i pedagogów specjalnych – którzy chcą lepiej zrozumieć specyfikę rozwoju mowy i komunikacji u dzieci z autyzmem.
👉Terapeutów zajęciowych – którzy pracują z dziećmi z autyzmem i chcą poszerzyć swój warsztat terapeutyczny.
👉Nauczycieli pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych – którzy chcą lepiej wspierać dzieci z autyzmem w środowisku szkolnym.
👉Rodziców dzieci z zaburzeniami komunikacji i rozwoju.
Jak ten kurs usprawni Twoją codzienną pracę?
➡️ Poznasz skuteczne metody diagnozowania i dostosowywania terapii
Nauczysz się trafnie diagnozować dzieci z autyzmem, uwzględniając ich indywidualne potrzeby i możliwości, co pozwoli na lepsze dopasowanie metod terapeutycznych.
➡️ Nauczysz się radzić sobie z trudnymi zachowaniami
Poznasz skuteczne techniki pracy z zachowaniami trudnymi, co pozwoli Ci tworzyć harmonijne i wspierające środowisko terapeutyczne.
➡️ Otrzymasz narzędzia wspierające rozwój społeczny i językowy dzieci
Zdobędziesz umiejętność korzystania z komunikacji wspomagającej (AAC) oraz wsparcia wizualnego, dzięki czemu ułatwisz dzieciom wyrażanie potrzeb i lepsze rozumienie otoczenia.
➡️ Rozwój umiejętności społecznych i językowych dzieci
Dowiesz się, jak skutecznie wspierać rozwój kompetencji społecznych i językowych, które pomogą dzieciom lepiej funkcjonować w codziennym życiu.
➡️ Nauczysz się budować efektywną współpracę z rodzicami
Nauczysz się budować trwałą i efektywną współpracę z rodzicami i opiekunami, aby terapia była spójna i przynosiła jeszcze lepsze efekty w domu i w gabinecie.
➡️ Zadbasz o równowagę i redukcję stresu w pracy
Otrzymasz praktyczne wskazówki, jak redukować stres i unikać wypalenia zawodowego, co pozwoli Ci skutecznie dbać o siebie w pracy z dziećmi z autyzmem.
Ten kurs to solidne wsparcie merytoryczne i praktyczne, które przełoży się na wymierne efekty Twojej pracy.
Jakie pomoce otrzymasz?
Po ukończeniu tego kursu otrzymasz dostęp do bogatego zestawu materiałów, jakiego nie znajdziesz nigdzie indziej. To wyjątkowa okazja, aby zyskać narzędzia, które realnie ułatwią Twoją pracę i zwiększą skuteczność terapii. Wśród nich znajdziesz:
🎁 Kompletne materiały dydaktyczne
Prezentacje, artykuły oraz propozycje zabaw i aktywności, które pomogą Ci urozmaicić zajęcia i skuteczniej pracować nad rozwojem dzieci.
🎁 Praktyczne narzędzia terapeutyczne
Narzędzia wizualne, przewodniki do pracy z narzędziami diagnostycznymi, listy kontrolne, kwestionariusze oraz przykładowe zadania domowe – wszystko, czego potrzebujesz do efektywnej terapii.
🎁 Wzory dokumentów
Gotowe wzory raportów, checklisty do monitorowania postępów, poradniki dla rodziców oraz szczegółowe instrukcje do technik radzenia sobie z trudnymi zachowaniami, które ułatwią Ci codzienną pracę.
🎁 Nagrania z rozwijającymi zabawami
Otrzymasz 3 godziny nagrań, które przedstawiają inspirujące zabawy z dzieckiem. To praktyczny materiał, który pokaże Ci, jak włączać zabawę do terapii, wspierać rozwój umiejętności językowych, społecznych i emocjonalnych, a także urozmaicać zajęcia w ciekawy i efektywny sposób.
Jakie korzyści osiągniesz poprzez kurs?
✅ Zwiększysz precyzję diagnozy i skuteczność terapii
Poznasz najnowsze metody diagnostyczne i narzędzia, które pozwolą Ci trafnie rozpoznawać potrzeby dzieci z autyzmem i dopasowywać do nich metody terapeutyczne. Twoje działania będą bardziej świadome i efektywne.
✅ Udoskonalisz organizację pracy i współpracę z rodzicami
Nauczysz się, jak tworzyć spójne plany terapeutyczne i angażować rodziców w proces terapii, tak aby wsparcie dziecka było skuteczne zarówno w gabinecie, jak i w domu.
✅ Zyskasz pewność siebie, profesjonalizm i osiągniesz lepsze efekty w terapii
Praktyczna wiedza i gotowe narzędzia pomogą Ci działać pewniej i skuteczniej, co przełoży się na realne postępy u dzieci, z którymi pracujesz.
✅ Poradzisz sobie z trudnymi zachowaniami i stworzysz sprzyjające warunki do terapii
Poznasz sprawdzone strategie, które pomogą Ci skutecznie zarządzać trudnymi sytuacjami i stworzyć bardziej harmonijne środowisko terapeutyczne.
✅ Rozwiniesz swoje umiejętności i pogłębisz relacje z dziećmi
Nowe narzędzia i techniki pozwolą Ci lepiej odpowiadać na potrzeby dzieci, a także budować z nimi silniejsze i bardziej zaufane relacje.
✅Otrzymasz dożywotni dostęp do platformy edukacyjnej, dzięki czemu będziesz mógł wracać do materiałów w dowolnym momencie. Z każdą aktualizacją Twoje zasoby będą się powiększać, co pozwoli Ci być na bieżąco z nowymi technikami i narzędziami.
✅Po zakończeniu kursu otrzymasz certyfikat, który potwierdzi Twoje nowe kompetencje.
✅Kurs online to wygoda i oszczędność – bez potrzeby podróżowania, rezerwowania noclegów i ponoszenia dodatkowych kosztów. Możesz uczyć się w swoim tempie, bez stresu związanego z logistyką szkoleń stacjonarnych.
✅Delektuj się mikro lekcjami każdego dnia, dostosowując naukę do swojego harmonogramu. Kurs daje Ci pełną elastyczność – wracaj do materiałów, kiedy tylko chcesz.
✅Nie musisz rezygnować z codziennych obowiązków – uczysz się w dogodnym dla siebie czasie, a dostęp do kursu masz 24/7 przez cały tydzień. Możesz oglądać i przyswajać wiedzę wtedy, kiedy Ci pasuje, i na tak długo, jak potrzebujesz.
✅Dołączysz do zamkniętej grupy kursantów, którymi opiekować się będzie Joanna Pałasz. Możesz zadawać pytania i komentować kolejne lekcje w zamkniętej grupie.
✅Będziesz uczestniczyć w zamkniętych konsultacjach w formie webinarów.
Ten kurs to więcej niż tylko szkolenie – to realna pomoc w Twojej codziennej pracy i wsparcie w rozwoju zawodowym, które odczujesz każdego dnia!
AGENDA
Moduł 0. Plan gry
Powitanie
Agenda
Efekt końcowy
Jak studiować ten kurs
Praca domowa
Moduł 1. Wprowadzenie do tematu
Powitanie
Lekcja 1: Spotkajmy się w definicji autyzmu
Lekcja 2: Autyzm jako zespół możliwości i ograniczeń
Lekcja 3: Neuroróżnorodność – czym jest i jakie są jej wady oraz zalety
Praca domowa
Quiz
Moduł 2. Diagnoza autyzmu
Powitanie
Lekcja 1: Kryteria diagnostyczne ICD-11 i DSM-V – omówienie nowych standardów
Lekcja 2: Wczesne oznaki autyzmu – na co zwrócić uwagę w pierwszych latach życia dziecka
Lekcja 3: Diagnoza w okresie wczesnoszkolnym – objawy i wskazówki dla specjalistów
Lekcja 4: Diagnoza w okresie dorastania – wyzwania tzw. późnych diagnoz
Lekcja 5: Różnice w fenotypie męskim i żeńskim
Lekcja 6: Autyzm w kontekście innych zaburzeń i chorób – współwystępowanie
Praca domowa
Quiz
Moduł 3. Narzędzia diagnostyczne
Powitanie
Lekcja 1: ADOS-2 – główne cechy i zastosowanie
Lekcja 2: ADI-R – charakterystyka i wykorzystanie
Lekcja 3: ASRS – krótki opis narzędzia
Lekcja 4: BOSA – omówienie kluczowych funkcji
Lekcja 5: CHAT – kiedy stosować
Lekcja 6: Kwestionariusz Komunikacji Społecznej (SCQ) – zastosowanie w diagnozie
Praca domowa
Quiz
Moduł 4. Diagnoza różnicowa
Powitanie
Lekcja 1: Autyzm a afazja dziecięca – różnice i podobieństwa
Lekcja 2: Autyzm a opóźnienie intelektualne – jak odróżniać
Lekcja 3: Autyzm a niedosłuch – co różni te zaburzenia
Lekcja 4: Autyzm a opóźnienie rozwoju mowy – kluczowe cechy diagnostyczne
Lekcja 5: Autyzm a zaburzenia przetwarzania słuchowego
Lekcja 6: Autyzm a ADHD – aspekty różnicowe
Praca domowa
Quiz
Moduł 5. Terapia i wsparcie dzieci z ASD
Powitanie
Lekcja 1: Jak zacząć pracę z dzieckiem do 5 roku życia? Relacja a kontakt terapeutyczny
Lekcja 2: Przykładowe pomoce i zabawki wspierające terapię
Lekcja 3: Wsparcie dla terapeuty – jak dbać o siebie
Lekcja 4: Strategie na start – rozwijanie umiejętności językowych, społecznych i emocjonalnych
Lekcja 5: Odczytywanie i nadawanie sygnałów od partnera komunikacyjnego
Lekcja 6: Trening reakcji na imię
Lekcja 7: Ćwiczenia naśladowania
Lekcja 8: Nauka wskazywania palcem
Lekcja 9: Rozwój pola wspólnej uwagi
Praca domowa
Quiz
Moduł 6. Nauka słów u małych dzieci
Powitanie
Lekcja 1: Specyfika rozwoju językowego u dzieci z ASD
Lekcja 2: Komunikacja niewerbalna – jak ją rozwijać
Lekcja 3: „Magia słowa” – wprowadzanie i wspieranie użycia słów
Lekcja 4: Rozbudowa systemu językowego – od pytań po opowiadania
Praca domowa
Quiz
Moduł 7. Cele terapeutyczne dla dzieci powyżej 5 roku życia
Powitanie
Lekcja 1: Charakterystyka procesu uczenia się dzieci w spektrum
Lekcja 2: Znaczenie wsparcia wizualnego w terapii
Lekcja 3: Komunikacja wspomagająca jako narzędzie do wyrażania potrzeb
Lekcja 4: Jak motywować dziecko do komunikacji
Lekcja 5: Rozwój samoświadomości – co dziecko wie o sobie
Lekcja 6: Wsparcie teorii umysłu u dzieci z ASD
Praca domowa
Quiz
Moduł 8. Specjalistyczne zagadnienia w pracy z ASD
Powitanie
Lekcja 1: Praca nad kształtowaniem umiejętności uwagowych
Lekcja 2: Strategie pracy z echolalią
Lekcja 3: Zarządzanie zachowaniami trudnymi – kiedy i jak interweniować
Lekcja 4: Samoregulacja – wprowadzenie do technik samoświadomości
Lekcja 5: Rozumienie pojęcia „JA” i jego rozwój
Praca domowa
Quiz
Moduł 9. Współpraca z rodzicami i specjalistami
Powitanie
Lekcja 1: Jak wspierać rodziców i rodzinę dziecka z autyzmem
Lekcja 2: Zadania domowe – przykłady dla dzieci młodszych i starszych
Lekcja 3: Rola rodzica jako wsparcia dla dziecka – strategie i praktyki
Praca domowa
Quiz
JAKA JEST CENA KURSU W PRZEDSPRZEDAŻY?
699 zł
Przypominam, że razem z kursem otrzymujesz:
Dożywotni dostęp do profesjonalnie przygotowanego kursu, który obejmuje aż 23 godziny dydaktyczne, w tym 3 godziny nagrań prezentujących inspirujące zabawy z dzieckiem. Dodatkowo otrzymasz starannie opracowane materiały!
DołączamKIEDY STARTUJE KURS?
20.01.2025r.
Pamiętaj, że możesz oglądać lekcje w dowolnym momencie i masz dożywotni dostęp do kursu.
AKREDYTACJA KURATORA OŚWIATY
Jesteśmy Niepubliczną Placówką Doskonalenia Nauczycieli „Akademia Logopedy” akredytowaną przez Kuratorium Oświaty. Czytaj więcej TUTAJ.
Joanna Pałasz
twórca szkolenia
Logopedka kliniczna terapii wczesnodziecięcej, pedagożka. Specjalizuje się w terapii małych dzieci z zaburzeniami komunikacji i rozwoju języka, diagnostka dzieci z ASD. Pasjonatka pracy z Małym Dzieckiem z trudnościami w komunikacji z wykorzystaniem zabawy. Wieloletnia wykładowczyni akademicka.
Współinicjatorka ogólnopolskiej akcji logopedów „272 – Dwa słowa na dwa lata to o dwieście słów za mało”. Bierze czynny udział jako prelegentka w konferencjach dotyczących zaburzeń ze spektrum autyzmu. Dzieli się wiedzą podczas szkoleń dla specjalistów, studentów, a także rodziców.
Autorka wielu książek m.in.: „Zabawy na start. Program terapii małego dziecka z ASD”, „Przedszkolak w potrzebie”, „Zaczytanki” – serii książeczek dla małych dzieci oraz pomocy terapeutycznych.
dr n. med. Marta Herstowska
recenzent
Marta Herstowska – doktor nauk medycznych, specjalista psychiatra, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny. W 2020 roku ukończyła szkolenie specjalizacyjne z psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychoterapii dzieci i młodzieży.
Absolwentka Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, gdzie po studiach rozpoczęła kształcenie specjalizacyjne w Klinice Psychiatrii Dorosłych. W swojej praktyce zawodowej przez wiele lat zajmowała się pacjentami z zaburzeniami afektywnymi, lękowymi i odżywiania. Specjalizacja z psychiatrii dziecięcej otworzyła przed nią nowe możliwości, a praca z młodzieżą stała się jej największą pasją zawodową.
Od trzech lat jest wykładowcą Uniwersytetu SWPS, gdzie prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych z psychoterapii poznawczo-behawioralnej i psychodietetyki. W wolnym czasie uwielbia dalekie podróże i fotografię.
Katarzyna Wysocka
wydawca
Neurologopeda, audiofonolog, surdopedagog, terapeuta integracji sensorycznej oraz provider metody słuchowej Johansena IAS i Neuroflow ATS. Specjalizuje się w holistycznym podejściu do terapii, wykorzystując niedyrektywne metody pracy z pacjentami.
Jest założycielką Akademii Logopedy oraz autorką innowacyjnych kursów online, takich jak „Audiologia w logopedii” i „CAPD u dzieci”. Swoją wiedzą dzieli się ze studentami uczelni wyższych oraz uczestnikami szkoleń, inspirując ich do pracy w interdyscyplinarnym podejściu.
Prywatnie mama pełnego energii Wojtka i żona wspierającego Kamila. 😊
Recenzja kursu „Autyzm – diagnoza, terapia i wsparcie” autorstwa Joanny Pałasz
Kurs został pozytywnie zaopiniowany i w pełni zatwierdzony przez dr n. med. Martę Herstowską, specjalistę psychiatrii dzieci i młodzieży oraz certyfikowanego psychoterapeutę poznawczo-behawioralnego.
Obecnie czekamy na pełną wersję pisemnej recenzji, która wkrótce zostanie udostępniona. Już teraz możesz być pewien, że kurs spełnia najwyższe standardy merytoryczne i praktyczne!
CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA
Jak długo mam dostęp do tego kursu?
Otrzymujesz dożywotni dostęp do tego kursu. Kurs będzie aktualizowany, a Ty będziesz mieć ciągle dostęp do nowych wersji.
Potrzebuję fakturę. Czy ją dostanę?
Pewnie. Automatycznie, zaraz po zakupie zostanie Ci przesłana faktura emailem. To szkolenie możesz “wrzucić w koszty”.
Szkolenie będzie finansowała mi placówka, w której pracuję. Potrzebuję fakturę. Płatność będzie realizowana na podstawie wystawionej faktury z odroczonym terminem płatności. Jak taką fakturę mogę otrzymać?
Proszę złożyć zamówienie, wybrać formę płatności przelew tradycyjny a w uwagach proszę wpisać, że placówka potrzebuje faktury z odroczonym terminem do realizacji płatności. Fakturę wygenerujemy ręcznie i wyślemy drogą mailową.
Chciałabym dołączyć do szkolenia, ale płatnikiem będzie mój pracodawca a on potrzebuje faktury proforma, czy jest taka możliwość?
Tak. Proszę zrobić zamówienie, wybrać formę płatność: przelew tradycyjny, a w uwagach proszę wpisać prośbę o proformę. Wystawimy ją ręcznie i wyślemy drogą mailową
Jakie dane wpisać w polu Imię, Nazwisko, email. Pracodawcy czy logopedy?
Logopedy. Na podstawie tych danych zostanie założone indywidualne konto na platformie edukacyjnej Akademii Logopedy.
Co stanie się w przypadku, jeżeli przed zamknięciem sprzedaży nie zdążę zrobić przelewu?
Aby uczestniczyć w szkoleniu należy zrobić zamówienie do końca okresu sprzedaży, przelew może być zrealizowany w późniejszym terminie.
Czy mogę rozłożyć płatność na raty?
Tak. Wybierz formę płatności przelew a w uwagach określ harmongoram spłat. Faktura zostanie wystawiona w momencie otrzymania pierwszej wpłaty.
Czy mogę kupić tylko jeden dostęp dla wszystkich logopedów z mojej placówki?
Nie.
Dostęp do kursu jest dożywotni dla konkretnej osoby (imię, nazwisko, adres email). Kursant otrzymuje:
– dedykowane konto na platformie edukacyjnej na której może śledzić postęp nauki, wykonywać quizy,
– konto do zamkniętego forum z dostępem do Autora kursu,
– dostęp do zamkniętych webinarów,
– imienny certyfikat ukończenia kursu.
Co zrobić w przypadku problemów lub niejasności?
Napisz do mnie na adres email: kontakt@akademialogopedy.pl