Audiologia w logopedii​

W kursie przekazana zostanie praktyczna, audiologiczna wiedza - niezbędna do codziennej pracy logopedycznej z pacjentem.

Kurs ten jest doskonałą okazją dla logopedów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat badań słuchu i doskonalić swoje umiejętności diagnostyczne. Dzięki temu będziesz mógł zapewnić swoim pacjentom jeszcze lepszą opiekę i skuteczniejszą terapię.

Z uwagi na wprowadzane zmiany, dostęp do zakupu kursu został tymczasowo zawieszony. Pracujemy nad tym, aby wiedza przez nas przekazywana była jeszcze bardziej wartościowa i aktualna.

Jeśli jesteś zainteresowany kursem – zapisz się do newslettera, aby otrzymać informację o wznowieniu sprzedaży!







Co zyskasz dzięki kursowi?

Kurs zapewni Ci solidne podstawy z zakresu anatomii ucha, fizjologii słyszenia oraz etiologii zaburzeń słuchu u dzieci. Dzięki temu zrozumiesz, jak budowa i funkcjonowanie narządu słuchu wpływają na rozwój mowy i jakie czynniki mogą prowadzić do zaburzeń słuchu.

Nauczysz się samodzielnie analizować wyniki różnych badań słuchu – dzięki temu będziesz w stanie precyzyjniej określić charakter i stopień niedosłuchu u dziecka, co jest kluczowe dla prawidłowej diagnozy logopedycznej.

W kursie omówię zarówno badania subiektywne, wymagające aktywnej współpracy dziecka (np. audiometria zabawowa), jak i obiektywne, nie wymagające udziału dziecka (np. ABR). Dzięki temu będziesz mógł wybrać odpowiednie badanie dla każdego pacjenta, niezależnie od jego wieku i stopnia współpracy.

Kurs zawiera wiele praktycznych przykładów i studiów przypadków, które ułatwią Ci zastosowanie zdobytej wiedzy w codziennej pracy. Podpowiem Ci jak przeprowadzić wywiad z rodzicem, jakie próby diagnostyczne zastosować i jak uzasadnić swoją diagnozę.

PROGRAM „AUDIOLOGIA W LOGOPEDII” JEST UNIKATOWYM PROGRAMEM NA SKALĘ POLSKĄ.


Agenda

Moduł 0. Plan gry
Powitanie
Opis Kursu
Efekt końcowy
Wymagania
Jak studiować ten kurs
Praca domowa

Moduł I. Ucho w „pigułce”
Powitanie
Lekcja 1: Budowa ucha i fizjologia słyszenia w pigułce
Lekcja 2: Etiologia zaburzeń słuchu u dzieci
Lekcja 3: Co to jest niedosłuch i kiedy można zdiagnozować u dziecka?
Praca domowa
Quiz

Moduł II. Niedosłuch w kontekście logopedycznym
Powitanie
Lekcja 1: Czy to niedosłuch lekki czy głęboki? A może umiarkowany? Omawiam na podstawie skali BIAP
Lekcja 2: Rodzaj niedosłuchu – miejsce uszkodzenia. Leczenie, aparat słuchowy czy implant ślimakowy?
Lekcja 3: Kiedy wystąpiła wada słuchu w kontekście rozwoju mowy
Lekcja 4: Banan mowy – wizualizacja dźwięków mowy polskiej na audiogramie
Praca domowa.
Quiz

Moduł III. Subiektywne badania słuchu u dzieci
Powitanie
Lekcja 1: Audiometria tonalna
Lekcja 2: Audiometria zabawowa
Lekcja 3: Audiometria słowna
Praca domowa.
Quiz

Moduł IV. Obiektywne badania słuchu u dzieci
Powitanie
Lekcja 1: Audiometria impedancyjna
Lekcja 2: Otoemisje akustyczne
Lekcja 3: ABR – słuchowe potencjały wywołane pnia mózgu
Lekcja 4: VRA – audiometria wspomagana bodźcem wzrokowym
Lekcja 5: ASSR – słuchowe potencjały wywołane stanu ustalonego
Praca domowa
Quiz

Moduł V. Odczytywanie i analizowanie wyników badań słuchu u dzieci w ujęciu logopedycznym
Powitanie
Lekcja 1: Audiometria Impedancyjna
Lekcja 2: Audiometria Tonalna
Lekcja 3: Otoemisja akustyczna
Lekcja 4: ABR – słuchowe potencjały wywołane pnia mózgu
Lekcja 5: Audiometria słowna
Lekcja 6: DPOAE – emisja wywołana parą czystych tonów
Praca domowa
Quiz

Moduł VI. Zlecanie badań audiologicznych
Powitanie Lekcja 1: Dlaczego badania słuchu są tak ważne w diagnostyce logopedycznej? Lekcja 2: Na które badania kierować dziecko? – przykłady różnych przypadków Lekcja 3: Które badania sprawdzają słuch, a które badają uszy? Do którego specjalisty wysłać dziecko? Lekcja 4: Filmik prezentujący wykonanie Audiometrii Tonalnej wraz z omówieniem Praca domowa Quiz

Moduł VII. Diagnoza logopedyczna z uwzględnieniem aspektów słuchowych
Powitanie
Lekcja 1: Wywiad z rodzicem
Lekcja 2: Wybrane próby diagnostyczne i zalecenia dla danego pacjenta
Lekcja 3: Diagnoza i uzasadnienie diagnozy
Lekcja 4: Program terapii i przykładowe opinie
Praca domowa
Quiz

VIII Studia przypadków
Powitanie
Lekcja 1: Studium przypadku nr 1
Lekcja 2: Studium przypadku nr 2
Lekcja 3: Studium przypadku nr 3
Lekcja 4: Studium przypadku nr 4
Praca domowa
Quiz

Moduł IX Choroby uszu i nosogardła okiem logopedy. Urządzenia wspomagające słyszenie
Powitanie
Lekcja 1: Zapalenie ucha środkowego
Lekcja 2: Przerośnięty adenoid
Lekcja 3: Czynniki determinujące kształtowanie mowy u dziecka z wadą słuchu oraz cechy mowy dziecka z wadą słuchu
Lekcja 4: Aparaty słuchowe u dzieci – najistotniejsze informacje
Lekcja 5: Implanty ślimakowe u dzieci – najistotniejsze informacje
Praca domowa
Quiz

Bonusy
Webinar 09.03.2020: Sesja pytań i odpowiedzi
Webinar 22.04.2020: Sesja pytań i odpowiedzi
Webinar 16.12.2020: Sesja pytań i odpowiedzi
Webinar 13.01.2021: Sesja pytań i odpowiedzi


Przykładowe lekcje


  • Otrzymasz dożywotni dostęp do platformy edukacyjnej, dzięki czemu będziesz mógł wracać do materiałów w dowolnym momencie. Z każdą aktualizacją Twoje zasoby będą się powiększać, co pozwoli Ci być na bieżąco z nowymi technikami i narzędziami.
  • Po zakończeniu kursu otrzymasz certyfikat, który potwierdzi Twoje nowe kompetencje.
  • Kurs online to wygoda i oszczędność – bez potrzeby podróżowania, rezerwowania noclegów i ponoszenia dodatkowych kosztów. Możesz uczyć się w swoim tempie, bez stresu związanego z logistyką szkoleń stacjonarnych.
  • Delektuj się mikro lekcjami każdego dnia, dostosowując naukę do swojego harmonogramu. Kurs daje Ci pełną elastyczność – wracaj do materiałów, kiedy tylko chcesz.
  • Nie musisz rezygnować z codziennych obowiązków – uczysz się w dogodnym dla siebie czasie, a dostęp do kursu masz 24/7 przez cały tydzień. Możesz oglądać i przyswajać wiedzę wtedy, kiedy Ci pasuje, i na tak długo, jak potrzebujesz.

AKREDYTACJA KURATORA OŚWIATY

Jesteśmy Niepubliczną Placówką Doskonalenia Nauczycieli „Akademia Logopedy” akredytowaną przez Kuratorium Oświaty. Czytaj więcej TUTAJ.

Nasze kursy to więcej niż tylko szkolenie – to realna pomoc w Twojej codziennej pracy i wsparcie w rozwoju zawodowym, które odczujesz każdego dnia!


Kto stworzył kurs?

Jestem neurologopedą, audiofonologiem, terapeutą integracji sensorycznej, providerem metody słuchowej Johansena IAS i Neuroflow ATS. W pracy kieruję się holistycznym podejściem do pacjenta i stosuję niedyrektywne metody terapeutyczne. Wiedzę z zakresu logopedii, audiologii, integracji sensorycznej przekazuję studentom uczelni wyższych i uczestnikom szkoleń. Jestem założycielką Akademii Logopedy i stworzyłam pierwszy w Polsce kurs online „Audiologia w logopedii” oraz „CAPD u dzieci„. Prywatnie jestem mamą pełnego energii i szalonych pomysłów Wojtka oraz żoną niezmiernie wspierającego i zwariowanego Kamila 🙂


RECENZJA DR BEATY WOJEWÓDZKIEJ

Proponowany przez panią Katarzynę Wysocką, specjalistę neurologopedę, audiofonologa, surdopedagoga i certyfikowanego terapeutę integracji sensorycznej kurs audiofonologii dla logopedów jest owocem doświadczeń autorki z zakresu jej czterech specjalizacji. W oferowanych IX Modułach doskonale przekazała swoją wiedzę audiofonologa potrzebną w pracy logopedy.

Profesjonalnie przygotowany i przeprowadzony kurs (ponieważ jest to forma video nie sposób nie odnieść się do profesjonalnego wyglądu prowadzącej i jej sposobu prezentacji) został podzielony na IX Modułów. Każdy zajmuje się innym aspektem:

  1. „Ucho w pigułce”
  2. Niedosłuch w kontekście logopedycznym
  3. Subiektywne badania słuchu
  4. Obiektywne badania słuchu
  5. Odczytywanie i analizowanie wyników badań słuchu u dzieci w ujęciu logopedycznym
  6. Które badania zlecać? Którym dzieciom?
  7. Diagnoza logopedyczna z uwzględnieniem aspektów słuchowych
  8. Studia przypadków
  9. Choroby uszu i nosogardła okiem logopedy + urządzenia wspomagające słyszenie

Poszczególne moduły dzielą się na 5-6 lekcji, pracę domową i kończą się quizem. Zarówno praca domowa jak i quiz dają możliwość bezpośredniego sprawdzenia się od razu po lekcjach. Kursant ma zatem natychmiastową odpowiedź na ile opanował materiał i co było dla niego trudne. Pierwsze, dostępne już moduły, przybliżają informacje o budowie ucha i drodze słuchowej, czyli jak odbieramy i interpretujemy dźwięk – to ważne że względu na późniejsze informacje o miejscu uszkodzenia słuchu i związanymi z tym konsekwencjami.

Szczególnie cenne wydają się być moduły poświęcone subiektywnym i obiektywnym badaniom słuchu. Odpowiedź na to jakie to badanie, jak je interpretować, jakie wnioski wyciągać mając przed sobą różne rodzaje badań, jest na wyciągnięcie ręki każdej kursantki (kursanta).

Proponowany kurs audiologii jest niezwykle potrzebną formą uzupełnienia wiedzy i umiejętności logopedów zwłaszcza przy braku możliwości skonsultowania wyników badań z lekarzem specjalistą. Świetna forma i przekaz z pewnością zachęcą wielu ciekawych swojej specjalizacji logopedów.

dr Beata Wojewódzka


Opinie kursantów

Zerknij do naszego kącika najczęstszych pytań lub napisz do nas maila na adres: kontakt@akademialogopedy.pl

2 komentarze

Dołącz do naszej społeczności logopedów i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach, które pomogą Ci poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności.






Kategorie