W tym kursie przekażę Ci wiedzę, którą zdobyłam podczas prowadzenia konsultacji we własnym gabinecie. Po zakończeniu kursu będziesz w stanie rozpoznać objawy CAPD u dzieci w różnym wieku oraz dokonać prawidłowej diagnozy różnicowej. Pokażę Ci techniki w jaki sposób współpracować z rodzicami i nauczycielami w celu zapewnienia dziecku optymalnych warunków rozwoju.
Cena kursu: 379 zł
Co zyskasz dzięki kursowi?
Kurs ten stanowi kompleksowe wprowadzenie w tematykę centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego (CAPD). Przeznaczony jest dla logopedów, pedagogów, psychologów oraz wszystkich osób pracujących z dziećmi, które mają trudności ze zrozumieniem mowy, koncentracją lub wykazują nadwrażliwość na dźwięki.
Podczas kursu zdobędziesz wiedzę na temat anatomii i fizjologii słuchu, etiologii CAPD, różnorodnych objawów tego zaburzenia oraz nowoczesnych metod diagnostyki i terapii. Poznasz praktyczne narzędzia, takie jak kwestionariusze, karty pracy i wywiady, które ułatwią Ci pracę z dziećmi z CAPD.
Kurs składa się z modułów teoretycznych i praktycznych. Część teoretyczna obejmuje zagadnienia związane z budową ucha, funkcjonowaniem układu słuchowego, różnicowaniem CAPD od innych zaburzeń oraz współwystępowaniem CAPD z innymi problemami rozwojowymi. Część praktyczna skupia się na diagnostyce, terapii i wsparciu dzieci z CAPD. Dowiesz się, jak przeprowadzić wywiad logopedyczny, jak interpretować wyniki badań słuchowych oraz jak dostosować terapię do indywidualnych potrzeb dziecka.
Dlaczego Akademia Logopedy?
- Otrzymasz dożywotni dostęp do platformy edukacyjnej, dzięki czemu będziesz mógł wracać do materiałów w dowolnym momencie. Z każdą aktualizacją Twoje zasoby będą się powiększać, co pozwoli Ci być na bieżąco z nowymi technikami i narzędziami.
- Po zakończeniu kursu otrzymasz certyfikat, który potwierdzi Twoje nowe kompetencje.
- Kurs online to wygoda i oszczędność – bez potrzeby podróżowania, rezerwowania noclegów i ponoszenia dodatkowych kosztów. Możesz uczyć się w swoim tempie, bez stresu związanego z logistyką szkoleń stacjonarnych.
- Delektuj się mikro lekcjami każdego dnia, dostosowując naukę do swojego harmonogramu. Kurs daje Ci pełną elastyczność – wracaj do materiałów, kiedy tylko chcesz.
- Nie musisz rezygnować z codziennych obowiązków – uczysz się w dogodnym dla siebie czasie, a dostęp do kursu masz 24/7 przez cały tydzień. Możesz oglądać i przyswajać wiedzę wtedy, kiedy Ci pasuje, i na tak długo, jak potrzebujesz.
Agenda
Moduł 0. Plan gry
Powitanie
Agenda
Efekt końcowy
Jak studiować ten kurs
Praca domowa
Moduł I. Anatomia i fizjologia narządu słuchu
Powitanie
Lekcja 1: Budowa ucha i fizjologia słyszenia.
Lekcja 2: Funkcje słuchowe.
Lekcja 3: Rozwój funkcji słuchowych u dziecka.
Lekcja 4: Etiologia CAPD u dzieci.
Praca domowa.
Quiz
Moduł II. Zaburzenia słuchu u dzieci
Powitanie
Lekcja 1: Niedosłuch z uwzględnieniem rodzaju i stopnia ubytku słuchu.
Lekcja 2: CAPD – definicje.
Lekcja 3: Zapalenie ucha środkowego: rodzaje, objawy, konsekwencje oraz wpływ na CAPD.
Lekcja 4: Przerośnięty adenoid i jego konsekwencje okiem logopedy.
Lekcja 5: CAPD współwystępujące z innymi zaburzeniami (ASD, zespół Aspergera, dysleksja, ADHD, zaburzenia integracji sensorycznej).
Praca domowa.
Quiz
Moduł III. Objawy CAPD, profile kliniczne
Powitanie
Lekcja 1: Profile kliniczne CAPD
Lekcja 2: Objawy CAPD ze względu na kategorie.
Lekcja 3: Nadwrażliwość słuchowa.
Lekcja 4: Słuch mowny, fonemowy, fonematyczny i zaburzenia z tego obszaru.
Praca domowa.
Quiz
Moduł IV. Diagnoza i terapia CAPD
Powitanie
Lekcja 1: Interdyscyplinarność diagnozy CAPD.
Lekcja 2: Testy oceniające funkcje słuchowe.
Lekcja 3: Przegląd popularnych treningów słuchowych.
Lekcja 4: System FM wspierający funkcjonowanie w szkole dziecka z CAPD.
Lekcja 5: Terapie wspierające dziecko z CAPD.
Praca domowa.
Quiz
Moduł V. CAPD w praktyce logopedycznej
Powitanie
Lekcja 1: Wywiad logopedyczny z uwzględnieniem aspektów słuchowych.
Lekcja 2: Narzędzia przesiewowe dla logopedy, nauczyciela lub innego specjalisty podejrzewającego u dziecka zaburzenia przetwarzania słuchowego.
Lekcja 3: Studia przypadków.
Lekcja 4: Wskazówki dla logopedy do pracy z dziećmi
Lekcja 5: Wskazówki dla rodziców i nauczycieli.
Praca domowa.
Quiz
Bonusy
Wywiad logopedyczny
Karty pracy
Webinary (pytania i odpowiedzi) dla kursantów
Kto stworzył kurs?
Jestem neurologopedą, audiofonologiem, terapeutą integracji sensorycznej, providerem metody słuchowej Johansena. Prowadzę wielospecjalistyczne Centrum diagnozy i terapii “SupraMedica”, gdzie prowadzę diagnozy i terapie neurologopedyczne, słuchowe oraz z zakresu integracji sensorycznej. Pracuję z dziećmi neurotypowymi oraz z dziećmi z różnymi wyzwaniami rozwojowymi. W pracy kieruje się holistycznym podejściem do pacjenta i stosuję niedyrektywne metody terapeutyczne.Wiedzę z zakresu logopedii, audiologii, integracji sensorycznej przekazuję studentom uczelni wyższych i uczestnikom szkoleń. Prowadzę Akademię Logopedy i stworzyłam pierwszy w Polsce kurs online „Audiologia w logopedii„. Prywatnie jestem mamą czteroletniego, pełnego energii Wojtusia, oraz żoną pełnego pasji i zwariowanych pomysłów Kamila 😉
Lekarz w Klinice Otolaryngologii Dziecięcej i Pediatrii UCK WUM, wcześniej wieloletni pracownik Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie, współautor terapii Neuroflow dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego
Recenzja kursu „Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego (CAPD) u dzieci” autorstwa Katarzyny Wysockiej
Temat Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego (CAPD) u dzieci jest ważny i niewątpliwie potrzebuje szerszego rozpropagowania w środowisku logopedów, pedagogów i psychologów. Zaburzenia przetwarzania słuchowego dotykają od 5 do 7 % dzieci w wieku wczesnoszkolnym i nie wykryte odpowiednio wcześnie i nierehabilitowane mają negatywny wpływ na rozwój i sukces edukacyjny dziecka. Zawartość kursu w sposób szeroki i dogłębny przybliża treści bardzo przydatne dla szerokiego grona odbiorców. Przedstawione informacje oparte na wynikach badań naukowych mają wysoką wartość merytoryczną a sposób realizacji wykładów w sposób profesjonalny wykorzystuje najnowsze techniki multimedialne.
dr n. med. Andrzej Senderski – otolaryngolog, specjalista audiolog i foniatra
Masz jakieś pytania dotyczące kursu?
Zerknij do naszego kącika najczęstszych pytań lub napisz do nas maila na adres: kontakt@akademialogopedy.pl