Dzięki moim materiałom nauczysz się, jak skutecznie wspierać rozwój mowy u dzieci z zaburzeniami językowymi. Dostarczę Ci praktycznych narzędzi i ćwiczeń, które pozwolą Ci dostosować terapię do indywidualnych potrzeb każdego dziecka. Razem odkryjemy skuteczne strategie, które przyspieszą postępy w terapii i pozwolą Twoim podopiecznym osiągnąć pełny potencjał językowy.
Termin szkolenia: 15 i 16 marca 2025 (dwa dni szkoleniowe). Szkolenie odbywa się na żywo online na platformie ZOOM – w godzinach: 9:30 – 15:30. Szkolenie będzie nagrywane – kupując szkolenie otrzymujesz roczny dostęp do nagrania.
Cena szkolenia: 649 zł
Po zakupie otrzymasz potwierdzenie złożenia zamówienia. Dane do logowania, linka do platformy i wszystkie potrzebne informacje organizacyjne otrzymasz na tydzień przed szkoleniem.
Co zyskasz dzięki szkoleniu?
Podczas szkolenia pokażę Ci, jak przeprowadzić rzetelną diagnozę logopedyczną małego dziecka z podejrzeniem afazji oraz w jaki sposób planować terapię i dobierać ćwiczenia do konkretnych obszarów. Opowiem jak pracować na bazie testów i co zrobić, kiedy wykonanie testu nie jest z różnych względów możliwe. Dodatkowo nauczę Cię, na jakie obszary zwracać uwagę, prowadząc diagnozę różnicową.
Szczególną uwagę podczas mojego szkolenia chciałabym zwrócić na niespecyficzne objawy towarzyszące DLD i ich wpływ na funkcjonowanie i obraz dziecka.
Możesz liczyć na to, że podzielę się z Tobą moimi metodami na budowanie gruntu w terapii logopedycznej. Bazą moich sprawdzonych, autorskich pomysłów na pracę terapeutyczną – od budowania relacji i motywacji po programowanie języka. Ugruntujesz i uporządkujesz swoją wiedzę. Zyskasz zestaw zabaw i pomysłów do wykorzystania w pracy z dziećmi z różnymi trudnościami. Po udziale w szkoleniu wzbogacisz swój warsztat o sprawdzone metody pracy i pięknie zilustrowane materiały.
Jakie pomoce otrzymasz?
W ramach szkolenia otrzymasz:
- opracowane we współpracy z doświadczoną graficzką materiały dydaktyczne na różne obszary terapii, żeby budowanie lub bogacenie warsztatu pracy było dla Ciebie łatwiejsze,
- opis zabaw, które możesz wykorzystać w całości lub w częściach – i rozbudowywać, dopasowywać je do swoich potrzeb,
- dostęp do nagrań, na których pracuję z pacjentami, aby lepiej zaprezentować omawiane techniki pracy i realne trudności dzieci,
- ćwiczenia językowe dla dzieci w wieku szkolnym, bo czasem trzeba mieć tzw. gotowce 🙂
- listę inspirujących pomocy, by łatwiej było Ci wybierać.
Dla kogo jest to szkolenie?
Wiedza ze szkolenia będzie przydatna dla:
- początkujących logopedów – szkolenie da Wam solidne podstawy i praktyczne narzędzia do pracy z dziećmi,
- doświadczonych logopedów – uporządkujecie swoją wiedzę, odświeżycie swój warsztat, otrzymacie bazę nowych pomysłów, zyskacie nową terapeutyczną energię do dalszych działań,
- logopedów, którzy pracowali w innych obszarach i debiutują w temacie DLD (niedokształcenia mowy o typie afazji) – zobaczycie jak wykorzystać swoje dotychczasowe doświadczenia i włączyć je do pracy z nowymi wyzwaniami, otrzymacie bazę zabaw i materiałów na start,
- specjalistów pracujących w zespołach WWRD – zyskacie solidną bazę wiedzy i pomysły do wdrażania w pracy terapeutycznej z dziećmi o różnorodnych trudnościach,
- wszystkich terapeutów (pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym) zainteresowanych tematyką zaburzeń mowy i języka.
Program szkolenia
Szkolenie jest podzielone na następujące bloki tematyczne:
Dzień 1 – sobota, 15 marca
I. DLD, czyli zaburzenia rozwoju językowego – zakres pojęcia
- Niedokształcenie mowy o typie afazji w ICD-11. Czy DLD to pojemny termin?
- Obraz dziecka z DLD – trudności specyficzne i niespecyficzne
- Diagnoza różnicowa:
- Z czym i jak różnicujemy?
- Co może nas zmylić?
- Czy łatwo to rozstrzygnąć?
- Istota diagnozy funkcjonalnej – co i jak opisywać, żeby na tym zbudować program terapii?
- Narzędzia – testy, a zabawy diagnostyczne
- Przykłady zabaw w diagnozie
II. Zabawy na dobry początek
- Relacja = motywacja
- Uwaga i naśladowanie
- Doskonalenie funkcji wzrokowych i słuchowych
- Techniki zapamiętywania
III. Strategie wspierające rozumienie – jak pracować?
- Kompetencje dziecka
- Kompetencje terapeuty
- Zabawy, zadania, karty pracy
Dzień 2 – niedziela, 16 marca
IV. Zasady programowania języka – porządek racjonalny a porządek emocjonalny
- Samogłoski, sylaby, pierwsze słowa
- dobór materiału
- nauczanie w zabawie
- karty pracy i pomoce
- Wprowadzanie i utrwalanie poszczególnych części mowy
- ćwiczenia fluencji słownej – zadania
- deklinacja i koniugacja – podpowiedzi ułatwiające utrwalanie prawidłowych form wyrazowych
- Zdania
- modelowanie zdań
- rozbudowywanie struktur gramatycznych
- zadawanie pytań
- argumentacja
- Praca z tekstem
- techniki notowania i zapamiętywania
V. Wsparcie i pomoc systemowa dla dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji
VI. Edukacja szkolna – trudności i szanse
VII. Zalecenia dla rodziców i nauczycieli
Dlaczego Akademia Logopedy?
- Otrzymujesz dostęp na 12 miesięcy od daty szkolenia na żywo, dzięki czemu będziesz mógł wracać do materiałów w dowolnym momencie.
- Po zakończeniu szkolenia otrzymasz certyfikat, który potwierdzi Twoje nowe kompetencje.
- Szkolenie online to wygoda i oszczędność – bez potrzeby podróżowania, rezerwowania noclegów i ponoszenia dodatkowych kosztów.
- Nie musisz rezygnować z codziennych obowiązków – uczysz sięnw dogodnym dla siebie czasie, a dostęp do szkolenia masz 24/7 przez cały tydzień. Możesz oglądać i przyswajać wiedzę wtedy, kiedy Ci pasuje, i na tak długo, jak potrzebujesz.
Nasze szkolenia to więcej niż tylko teoria – to realna pomoc w Twojej codziennej pracy i wsparcie w rozwoju zawodowym, które odczujesz każdego dnia!
Kto stworzył szkolenie?
Jestem neurologopedką i od 20 lat pracuję terapeutycznie z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym.
W ramach mojej działalności dydaktycznej od 16 lat prowadzę zajęcia ze studentami podyplomowych studiów logopedycznych i (okresowo) neurologopedycznych.
W centrum moich zawodowych zainteresowań jest opóźniony rozwój mowy oraz niedokształcenie mowy o typie afazji i to głównie tej tematyce poświęcam prowadzone przeze mnie szkolenia dla specjalistów i rodziców.
Jestem autorką WERBOGESTÓW metody ułatwiającej dzieciom z trudnościami językowymi rozumienie i nabywanie pierwszych słów.
Przy współpracy z graficzką, Anną Magierą, stworzyłam serię pomocy Werbozabawy, które można wykorzystywać jako materiał na różnych etapach terapii.
Moją mocą terapeutyczną jest energia, kreatywność i umiejętność zobaczenia dziecka, jego opiekunów i siebie w pełnej wyzwań terapeutycznej drodze.
Zawodowo inspirują i rozwijają mnie skłaniające do refleksji rozmowy z mądrymi ludźmi.
Neurologopeda, audiofonolog, surdopedagog, terapeuta integracji sensorycznej oraz provider metody słuchowej Johansena IAS i Neuroflow ATS. Specjalizuje się w holistycznym podejściu do terapii, wykorzystując niedyrektywne metody pracy z pacjentami.
Jest założycielką Akademii Logopedy oraz autorką innowacyjnych kursów online, takich jak „Audiologia w logopedii” i „CAPD u dzieci”. Swoją wiedzą dzieli się ze studentami uczelni wyższych oraz uczestnikami szkoleń, inspirując ich do pracy w interdyscyplinarnym podejściu.
Prywatnie mama pełnego energii Wojtka i żona wspierającego Kamila. 😊
Masz jakieś pytania dotyczące szkolenia?
Zerknij do naszego kącika najczęstszych pytań lub napisz do nas maila na adres: kontakt@akademialogopedy.pl