Wspieranie rozwoju językowego dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji (DLD)

Zaprezentuję Ci najnowszą wiedzę na temat DLD i nauczę Cię sprawdzonych strategii programowania języka.

Dzięki moim materiałom nauczysz się, jak skutecznie wspierać rozwój mowy u dzieci z zaburzeniami językowymi. Dostarczę Ci praktycznych narzędzi i ćwiczeń, które pozwolą Ci dostosować terapię do indywidualnych potrzeb każdego dziecka. Razem odkryjemy skuteczne strategie, które przyspieszą postępy w terapii i pozwolą Twoim podopiecznym osiągnąć pełny potencjał językowy.

Termin szkolenia: 15 i 16 marca 2025 (dwa dni szkoleniowe). Szkolenie odbywa się na żywo online na platformie ZOOM – w godzinach: 9:30 – 15:30. Szkolenie będzie nagrywane – kupując szkolenie otrzymujesz roczny dostęp do nagrania.

Cena szkolenia: 649 zł


Po zakupie otrzymasz potwierdzenie złożenia zamówienia. Dane do logowania, linka do platformy i wszystkie potrzebne informacje organizacyjne otrzymasz na tydzień przed szkoleniem.

Kupuję szkolenie!

Podczas szkolenia pokażę Ci, jak przeprowadzić rzetelną diagnozę logopedyczną małego dziecka z podejrzeniem afazji oraz w jaki sposób planować terapię i dobierać ćwiczenia do konkretnych obszarów. Opowiem jak pracować na bazie testów i co zrobić, kiedy wykonanie testu nie jest z różnych względów możliwe. Dodatkowo nauczę Cię, na jakie obszary zwracać uwagę, prowadząc diagnozę różnicową.  

Szczególną uwagę podczas mojego szkolenia chciałabym zwrócić na niespecyficzne objawy towarzyszące DLD i ich wpływ  na funkcjonowanie i obraz dziecka. 

Możesz liczyć na to, że podzielę się z Tobą moimi metodami na budowanie gruntu w terapii logopedycznej. Bazą moich sprawdzonych, autorskich pomysłów na pracę terapeutyczną – od budowania relacji i motywacji po programowanie języka. Ugruntujesz i uporządkujesz swoją wiedzę. Zyskasz zestaw zabaw i pomysłów do wykorzystania w pracy z dziećmi z różnymi trudnościami. Po udziale w szkoleniu wzbogacisz swój warsztat o sprawdzone metody pracy i pięknie zilustrowane materiały. 


W ramach szkolenia otrzymasz: 

  • opracowane we współpracy z doświadczoną graficzką materiały dydaktyczne na różne obszary terapii, żeby budowanie lub bogacenie warsztatu pracy było dla Ciebie łatwiejsze,
  • opis zabaw, które możesz wykorzystać w całości lub w częściach – i rozbudowywać, dopasowywać je do swoich potrzeb,
  • dostęp do nagrań, na których pracuję z pacjentami, aby lepiej zaprezentować omawiane techniki pracy i realne trudności dzieci,
  • ćwiczenia językowe dla dzieci w wieku szkolnym, bo czasem trzeba mieć tzw. gotowce 🙂 
  • listę inspirujących pomocy, by łatwiej było Ci wybierać.

Wiedza ze szkolenia będzie przydatna dla: 

  • początkujących logopedów – szkolenie da Wam solidne podstawy i praktyczne narzędzia do pracy z dziećmi,
  • doświadczonych logopedów – uporządkujecie swoją wiedzę, odświeżycie swój warsztat, otrzymacie bazę nowych pomysłów, zyskacie nową terapeutyczną energię do dalszych działań,
  • logopedów, którzy pracowali w innych obszarach i debiutują w temacie DLD (niedokształcenia mowy o typie afazji) – zobaczycie jak wykorzystać swoje dotychczasowe doświadczenia i włączyć je do pracy z nowymi wyzwaniami, otrzymacie bazę zabaw i materiałów na start,
  • specjalistów pracujących w zespołach WWRD – zyskacie solidną bazę wiedzy i pomysły do wdrażania w pracy terapeutycznej z dziećmi o różnorodnych trudnościach,
  • wszystkich terapeutów (pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym) zainteresowanych tematyką zaburzeń mowy i języka.

Szkolenie jest podzielone na następujące bloki tematyczne:

Dzień 1 – sobota, 15 marca

I. DLD, czyli zaburzenia rozwoju językowego – zakres pojęcia

  • Niedokształcenie mowy o typie afazji w ICD-11. Czy DLD to pojemny termin? 
  • Obraz dziecka z DLD – trudności specyficzne i niespecyficzne
  • Diagnoza różnicowa:
    • Z czym i jak różnicujemy?
    • Co może nas zmylić?
    • Czy łatwo to rozstrzygnąć?
  • Istota diagnozy funkcjonalnej – co i jak opisywać, żeby na tym zbudować program terapii?
  • Narzędzia – testy, a zabawy diagnostyczne
  • Przykłady zabaw w diagnozie

II. Zabawy na dobry początek

  • Relacja = motywacja
    • Uwaga i naśladowanie
    • Doskonalenie funkcji wzrokowych i słuchowych 
    • Techniki zapamiętywania

III. Strategie wspierające rozumienie – jak pracować?

  • Kompetencje dziecka
  • Kompetencje terapeuty
  • Zabawy, zadania, karty pracy

Dzień 2 – niedziela, 16 marca

IV. Zasady programowania języka – porządek racjonalny a porządek emocjonalny

  • Samogłoski, sylaby, pierwsze słowa 
    • dobór materiału
    • nauczanie w zabawie
    • karty pracy i pomoce
  • Wprowadzanie i utrwalanie poszczególnych części mowy
    • ćwiczenia fluencji słownej – zadania
    • deklinacja i koniugacja – podpowiedzi ułatwiające utrwalanie prawidłowych form wyrazowych
  • Zdania
    • modelowanie zdań
    • rozbudowywanie struktur gramatycznych
    • zadawanie pytań
    • argumentacja
  • Praca z tekstem
    • techniki notowania i zapamiętywania

V.  Wsparcie i pomoc systemowa dla dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji

VI. Edukacja szkolna – trudności i szanse

VII. Zalecenia dla rodziców i nauczycieli


  • Otrzymujesz dostęp na 12 miesięcy od daty szkolenia na żywo, dzięki czemu będziesz mógł wracać do materiałów w dowolnym momencie.  
  • Po zakończeniu szkolenia otrzymasz certyfikat, który potwierdzi Twoje nowe kompetencje. 
  • Szkolenie online to wygoda i oszczędność – bez potrzeby podróżowania, rezerwowania noclegów i ponoszenia dodatkowych kosztów. 
  • Nie musisz rezygnować z codziennych obowiązków – uczysz sięnw dogodnym dla siebie czasie, a dostęp do szkolenia masz 24/7 przez cały tydzień. Możesz oglądać i przyswajać wiedzę wtedy, kiedy Ci pasuje, i na tak długo, jak potrzebujesz.  

AKREDYTACJA KURATORA OŚWIATY

Jesteśmy Niepubliczną Placówką Doskonalenia Nauczycieli „Akademia Logopedy” akredytowaną przez Kuratorium Oświaty. Czytaj więcej TUTAJ.

Nasze szkolenia to więcej niż tylko teoria – to realna pomoc w Twojej codziennej pracy i wsparcie w rozwoju zawodowym, które odczujesz każdego dnia!


Jestem neurologopedką i od 20 lat pracuję terapeutycznie z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym.

W ramach mojej działalności dydaktycznej od 16 lat prowadzę zajęcia ze studentami podyplomowych studiów logopedycznych i (okresowo) neurologopedycznych.

W centrum moich zawodowych zainteresowań jest opóźniony rozwój mowy oraz niedokształcenie mowy o typie afazji i to głównie tej tematyce poświęcam prowadzone przeze mnie szkolenia dla specjalistów i rodziców.

Jestem autorką WERBOGESTÓW metody ułatwiającej dzieciom z trudnościami językowymi rozumienie i nabywanie pierwszych słów.

Przy współpracy z graficzką, Anną Magierą, stworzyłam serię pomocy Werbozabawy, które można wykorzystywać jako materiał na różnych etapach terapii.

Moją mocą terapeutyczną jest energia, kreatywność i umiejętność zobaczenia dziecka, jego opiekunów i siebie w pełnej wyzwań terapeutycznej drodze.

Zawodowo inspirują i rozwijają mnie skłaniające do refleksji rozmowy z mądrymi ludźmi.

Neurologopeda, audiofonolog, surdopedagog, terapeuta integracji sensorycznej oraz provider metody słuchowej Johansena IAS i Neuroflow ATS. Specjalizuje się w holistycznym podejściu do terapii, wykorzystując niedyrektywne metody pracy z pacjentami.

Jest założycielką Akademii Logopedy oraz autorką innowacyjnych kursów online, takich jak „Audiologia w logopedii” i „CAPD u dzieci”. Swoją wiedzą dzieli się ze studentami uczelni wyższych oraz uczestnikami szkoleń, inspirując ich do pracy w interdyscyplinarnym podejściu.

Prywatnie mama pełnego energii Wojtka i żona wspierającego Kamila. 😊


Zerknij do naszego kącika najczęstszych pytań lub napisz do nas maila na adres: kontakt@akademialogopedy.pl

Dołącz do naszej społeczności logopedów i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach, które pomogą Ci poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności.






Kategorie

Wpadnij na nasze social media, zaobserwuj i bądź na bieżąco!