Dyslalia – głoski dentalizowane

Przedstawiam Ci kurs, który kompleksowo przygotuje Cię do pracy z pacjentami z dyslalią, w szczególności z sygmatyzmem.

Chcesz poszerzyć swoje kompetencje w zakresie diagnozy i terapii dyslalii? Ten kurs pozwoli Ci zdobyć solidną wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności. Nauczysz się, jak klasyfikować różne typy dyslalii, jak interpretować wyniki badań i jak planować skuteczną terapię. Dzięki temu będziesz mógł świadczyć jeszcze bardziej profesjonalną pomoc swoim pacjentom. Kurs obejmuje również zagadnienia związane z pracą z pacjentami z sygmatyzmem.

Możliwość dołączenia do kursu: zapisy na kolejną edycję zaplanowane na I kwartał 2025.

Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości dotyczące kursu – wpisz swoje dane poniżej.







Kurs ten powstał na bazie mojego ponad 20-letniego doświadczenia w terapii pacjentów z dyslalią, a zaprezentowane w nim treści są nie tylko merytoryczne, ale także praktyczne, przekazane w przystępny i lekki sposób.

Podczas kursu wprowadzę Cię w świat dyslalii, omawiając wszystkie istotne klasyfikacje. Poznasz różnorodne, nienormatywne sposoby realizacji głosek dentalizowanych, które zobaczysz także na nagraniach wideo. Nauczę Cię stawiać diagnozę dyslalii, stosując klasyfikacje ilościowe, jakościowe oraz przyczynowe. Poznasz różne rodzaje dyslalii, zobaczysz jak przygotowywać konspekty zajęć logopedycznych oraz dowiesz się jak pracować z pacjentem z sygmatyzmem.

Dodatkowo nauczysz się:

  • stosować nowoczesne metody terapeutyczne, które zwiększą skuteczność prowadzonej terapii,
  • dostosowywać plan terapii do indywidualnych potrzeb pacjentów dzięki pogłębionej wiedzy o przyczynach i mechanizmach powstawania dyslalii,
  • stosować gesty GORA obrazujące każdą z głosek dentalizowanych, co pomoże Ci w skutecznej pracy nad ich poprawną realizacją,
  • utrwalać głoski ciszące, syczące i szumiące w izolacji, sylabach, logatomach, wyrażeniach, zdaniach i dłuższych wypowiedziach,
  • przygotowywać konspekty zajęć logopedycznych, korzystając z gotowych przykładów zawierających wszystkie niezbędne elementy,
  • recytować, śpiewać i po prostu świetnie się bawić z dzieckiem podczas zajęć logopedycznych, tworząc przyjazną i inspirującą atmosferę.

Kurs ułatwi Ci pracę, dostarczając wiedzy, praktycznych rozwiązań i narzędzi niezbędnych do terapii pacjentów, w szczególności tych z sygmatyzmem. Zaczniesz efektywnie identyfikować różne rodzaje dyslalii i sygmatyzmów, co pozwoli na szybsze postawienie trafnej diagnozy, kluczowej dla skutecznego prowadzenia terapii. Zwiększysz skuteczność prowadzonych terapii poprzez zastosowanie atrakcyjnych i odpowiednio dobranych metod terapeutycznych, w tym ćwiczeń miofunkcjonalnych.


Po ukończeniu tego kursu otrzymasz dostęp do niezwykle bogatego zestawu materiałów, jakiego nie znajdziesz nigdzie indziej. To wyjątkowa okazja, aby zyskać narzędzia, które realnie ułatwią Twoją pracę i zwiększą skuteczność terapii. Wśród nich znajdziesz:

  • Aż 88 krótkich nagrań z udziałem pacjentów! – to obszerna kolekcja, która pomoże Ci lepiej zrozumieć różne przypadki sygmatyzmu oraz poznać skuteczne techniki terapeutyczne.
  • 7 krótkich nagrań dźwiękowych do ćwiczeń uwagi słuchowej – doskonałe narzędzie do rozwijania percepcji i skupienia uwagi na bodźcach dźwiękowych, co jest kluczowe w pracy logopedy.
  • Aż 102 karty pracy, które razem liczą aż 343 strony! – profesjonalnie opracowane materiały, stworzone we współpracy z doświadczoną graficzką, aby Twoje zajęcia były nie tylko skuteczne, ale i atrakcyjne wizualnie.
  • Podkład muzyczny do piosenki „Jadą misie” w wersji logopedycznej – kreatywne narzędzie, które pozwoli na wprowadzenie zabawnych i angażujących ćwiczeń.
  • Konspekt zajęć utrwalających głoski ciszące, wraz z materiałami – szczegółowy plan zajęć z jasno określonymi celami terapeutycznymi i zadaniami, wzbogacony o ćwiczenia graficzne przygotowane przez profesjonalną graficzkę, które wspierają skuteczne utrwalanie głosek ciszących.
  • Konspekt zajęć utrwalających głoski syczące, wraz z materiałami – szczegółowy plan zajęć z jasno określonymi celami terapeutycznymi i zadaniami, uzupełniony o profesjonalnie przygotowane ćwiczenia graficzne, które pomogą Ci skutecznie przeprowadzić terapię tych głosek.
  • Konspekt zajęć utrwalających głoski szumiące, wraz z materiałami – opracowany plan działań z precyzyjnie określonymi celami i zadaniami, wzbogacony o ćwiczenia przygotowane przez graficzkę, które wspierają systematyczną pracę nad poprawną realizacją i utrwalaniem wymagających głosek.

  • Początkujących logopedów – Kurs zapewni solidne podstawy oraz praktyczne narzędzia do pracy z pacjentami, pomagając w zdobyciu niezbędnych umiejętności w diagnozowaniu i terapii wad wymowy.
  • Logopedów z dużym doświadczeniem – To świetna okazja do uporządkowania wiedzy i poznania nowych, sprawdzonych metod pracy oraz inspirujących pomysłów na ćwiczenia, które wzbogacą warsztat specjalisty.
  • Logopedów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym – Kurs koncentruje się na technikach terapii wad wymowy charakterystycznych dla tych grup wiekowych, umożliwiając efektywną pracę z małymi pacjentami.
  • Logopedów pracujących w szkołach i przedszkolach – Materiały są dopasowane do wymagań placówek edukacyjnych, uwzględniając specyficzne potrzeby dzieci oraz pomysły na tworzenie zamienników drogich narzędzi logopedycznych, które można wykonać samodzielnie lub zakupić za niewielkie pieniądze.
  • Logopedów pracujących w szpitalach i poradniach – Kurs pomaga w diagnozowaniu i terapii dzieci z dyslalią, przyjmując holistyczne podejście do pacjenta, co jest kluczowe w złożonym procesie terapeutycznym.
  • Logopedów prowadzących własne gabinety – Kurs oferuje praktyczne rozwiązania, które można natychmiast wdrożyć do codziennej pracy, aby podnieść jakość i skuteczność prowadzonych terapii.

Nasze kursy składają się z modułów i lekcji. Każdy moduł zakończony jest specjalnym quizem, który pozwoli Ci sprawdzić swoją wiedzę 🙂 na platformie otrzymujesz również dostęp do materiałów dodatkowych – wszystko znajdziesz w jednym miejscu! Poniżej znajdziesz szczegółową agendę kursu.

Moduł 0. Plan gry
Powitanie
Agenda
Efekt końcowy
Jak studiować ten kurs
Praca domowa

Moduł I. Głoski dentalizowane i ich nienormatywne sposoby realizacji
Powitanie
Lekcja 1: Głoski dentalizowane w ontogenezie
Lekcja 2: Klasyfikacje dyslalii
Lekcja 3: Rodzaje sygmatyzmów
Lekcja 4: Etiologia zaburzeń
Praca domowa
Quiz

Moduł II.  Głoski szeregu ciszącego [ś ź ć ʒ́]
Powitanie
Lekcja 1: Charakterystyka głosek szeregu ciszącego
Lekcja 2: Etap wstępny terapii (ćwiczenia oddechowe – oddech torem nosowym, praca przepony, ćwiczenia ukierunkowanego wydechu, ćwiczenia języka, ćwiczenia warg – w szczególności mediodorsum, ćwiczenia policzków, ćwiczenia słuchowe)
Lekcja 3: Metody wywoływania głosek [ś, ź, ć, ʒ́]
Lekcja 4: Utrwalanie i automatyzacja głosek ciszących – bank pomysłów
Lekcja 5: Konspekt zajęć logopedycznych, utrwalających głoski szeregu ciszącego
Praca domowa
Quiz

Moduł III.  Głoski szeregu syczącego [s z c ʒ]
Powitanie
Lekcja 1: Charakterystyka głosek szeregu syczącego
Lekcja 2: Etap wstępny terapii (ćwiczenia oddechowe – el. metody Butejki, ćwiczenia pozycji spoczynkowej języka, ćwiczenia pozycji spoczynkowej warg, praca nad mięśniami okolicy szpary ust, ćwiczenia odgryzania, gryzienia i żucia)
Lekcja 3: Metody wywoływania głosek [s, z, c, ʒ]
Lekcja 4: Utrwalanie i automatyzacja głosek syczących – bank pomysłów
Lekcja 5: Konspekt zajęć logopedycznych utrwalających głoski szeregu syczącego
Praca domowa
Quiz

Moduł IV.  Głoski szeregu szumiącego [š ž č ǯ]
Powitanie
Lekcja 1: Charakterystyka głosek szereg szumiącego
Lekcja 2: Etap wstępny terapii (ćwiczenia warg, ćwiczenia pionizacja języka i ćwiczenia zasysania, ćwiczenia połykania, ćwiczenia różnicowania fonemów, ćwiczenia mięśni posturalnych)
Lekcja 3: Metody wywoływania głosek [š, ž, č, ǯ]
Lekcja 4: Utrwalanie i automatyzacja głosek szumiących – bank pomysłów
Lekcja 5: Konspekt zajęć logopedycznych utrwalających głoski szeregu szumiącego
Praca domowa
Quiz


Podczas webinaru poruszyłyśmy informacje na temat pierwszej edycji kursu – zachęcamy do obejrzenia go 🙂


  • Otrzymasz dożywotni dostęp do platformy edukacyjnej, dzięki czemu będziesz mógł wracać do materiałów w dowolnym momencie. Z każdą aktualizacją Twoje zasoby będą się powiększać, co pozwoli Ci być na bieżąco z nowymi technikami i narzędziami.
  • Po zakończeniu kursu otrzymasz certyfikat, który potwierdzi Twoje nowe kompetencje.
  • Kurs online to wygoda i oszczędność – bez potrzeby podróżowania, rezerwowania noclegów i ponoszenia dodatkowych kosztów. Możesz uczyć się w swoim tempie, bez stresu związanego z logistyką szkoleń stacjonarnych.
  • Delektuj się mikro lekcjami każdego dnia, dostosowując naukę do swojego harmonogramu. Kurs daje Ci pełną elastyczność – wracaj do materiałów, kiedy tylko chcesz.
  • Nie musisz rezygnować z codziennych obowiązków – uczysz się w dogodnym dla siebie czasie, a dostęp do kursu masz 24/7 przez cały tydzień. Możesz oglądać i przyswajać wiedzę wtedy, kiedy Ci pasuje, i na tak długo, jak potrzebujesz.
  • Dołączysz do zamkniętej grupy kursantów, którymi opiekować się będzie Beata Nedwidek. Możesz zadawać pytania i komentować kolejne lekcje w zamkniętej grupie.
  • Będziesz uczestniczyć w zamkniętych konsultacjach w formie webinarów.

AKREDYTACJA KURATORA OŚWIATY

Jesteśmy Niepubliczną Placówką Doskonalenia Nauczycieli „Akademia Logopedy” akredytowaną przez Kuratorium Oświaty. Czytaj więcej TUTAJ.

Nasze kursy to więcej niż tylko szkolenie – to realna pomoc w Twojej codziennej pracy i wsparcie w rozwoju zawodowym, które odczujesz każdego dnia!


Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie – neurologopeda, terapeuta miofunkcjonalny i pedagog specjalny. Wiceprzewodnicząca Mazowieckiego Oddziału Polskiego Związku Logopedów oraz członek Polskiego Towarzystwa Terapii Miofunkcjonalnej. Od ponad 20 lat prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną dzieci z różnymi zaburzeniami mowy. Prowadzi szkolenia dla logopedów, co robi z ogromną pasją.

Tworzy pomoce logopedyczne, a w wolnych chwilach pisze wiersze dla dzieci. Prowadzi na Facebooku stronę Mowy nie ma – Profilaktyka i terapia logopedyczna, gdzie dzieli się swoim doświadczeniem i materiałami do pracy. Prywatnie mężatka i mama dwojga, hmm, dorosłych już dzieci.


Doktor nauk humanistycznych, logopeda z ponad 40-letnim doświadczeniem zawodowym łącząca teorię z praktyką, co uwidacznia w swoich publikacjach. Współtwórczyni i kierownik studiów w zakresie logopedii w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz (od 1989 r.) nauczyciel akademicki przyszłych logopedów. W swojej działalności naukowej skupia się na metodologii badań logopedycznych oraz diagnozie różnicowej form zaburzonego i opóźnionego rozwoju mowy.

Jej praca zaowocowała stworzeniem dwóch klasyfikacji logopedycznych: etiologicznej klasyfikacji dyslalii (2006, 2008) oraz (wspólnie z Haliną Mierzejewską) Zestawienia form zaburzeń mowy (1997), które później zostało przez nią zmodyfikowane (2008). Jest także autorką i współautorką wielu innych publikacji – przede wszystkim Całościowego badania logopedycznego (2013). Jako klinicystka zajmuje się diagnozą oraz terapią dzieci z zakłóceniami rozwoju komunikacji werbalnej i niewerbalnej o różnym patomechanizmie, także u dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu.

Recenzja kursu „Dyslalia – głoski dentalizowane” autorstwa Beaty Nedwidek

Kurs składa się z czterech modułów: Moduł I – Głoski dentalizowane i ich nienormatywne sposoby realizacji, Moduł II – Głoski szeregu ciszącego, Moduł III – Głoski szeregu syczącego, Moduł IV – Głoski szeregu szumiącego. Każdy z nich zawiera w pełni prawidłowo uporządkowane treści, które zostały podzielona na kilka „lekcji”. Uczestnicy kursu poznają podczas warsztatów (lub utrwalają wcześniej uzyskaną) teorię, potem otrzymują wskazówki praktyczne, bogato ilustrowane nagraniami audiowizualnymi i pomocami graficznymi.

W czasie kursu Autorka omawia odpowiednio dobrane, ze względu na przyjęty cel, zagadnienia merytoryczne z zakresu logopedii (począwszy od rozwoju artykulacji głosek dentalizowanych u dziecka w normie, poprzez różne klasyfikacje dyslalii i rodzaje seplenienia do etiologii zaburzeń wymowy) oraz przekazuje, niezbędne w omawianiu zaburzeń dyslalicznych, treści z fonetyki i fonologii. W przygotowanym kursie uwidacznia się wiedza Autorki, jej doświadczenie zawodowe, zaangażowanie oraz rzetelność. Rozpoczyna swoje wykłady od podstaw teorii dyslalii, pokazuje przykłady różnic terminologicznych w polskiej logopedii wraz z przypisami z wykorzystywanych przez nią publikacji. Treści fonetyczne są zilustrowane prawidłowymi (barwnymi) schematami rentgenograficznymi i opatrzone wieloma praktycznymi wyjaśnieniami, które pomogą logopedom (szczególnie o krótkim stażu zawodowym) lepiej wykorzystywać tę wiedzę w  codziennej pracy z osobami z dyslalią. Autorka zaznacza, jak ważna jest znajomość cech artykulacyjnych jako niezbędnej podstawy prowadzonej korekcji wady wymowy. Zwraca uwagę i podaje także przykłady normatywnych zjawisk fonetycznych np. bezdźwięcznego wygłosu absolutnego głosek właściwych czy asymilacji wewnątrz- i zewnątrzwyrazowej, by ustrzec niedoświadczonych logopedów przed nieprawidłową interpretacją tych realizacji.

 Na wyraźne podkreślenie zasługuje praktyczny wymiar tego kursu w postaci opisu zarówno ogólnych etapów postępowania logopedycznego w przypadkach dyslalii jak i ich uszczegółowienia w zależności od danego typu sygmatyzmu. Zawarte jest tu omówienie różnych metod wywoływania głosek z jednoczesnym wskazaniem tych, które zdaniem Autorki są najbardziej skuteczne. Autorka prezentuje podczas kursu bardzo atrakcyjne pomoce logopedyczne, także karty pracy i scenariusze/konspekty zajęć terapeutycznych. Uczestnicy kursu mogą zapoznać się z nagraniami (krótkimi filmami) wypowiedzi dzieci z różnymi wadami wymowy oraz sposobami realizacji poszczególnych ćwiczeń (o bardzo pomysłowych formach), prawidłowo ukierunkowanych na ich cele. Nagrania te są wcześniej szczegółowo omawiane. Pomaga to słuchaczom we właściwej percepcji zawartych w nich wielu cennych wskazówek praktycznych. Zaangażowanie w opracowanie kursu oraz wysokie kompetencje zawodowe Autorki uwidaczniają się także w dodatkowych uwagach i zadaniach, co aktywizuje słuchaczy i sprawia, że łatwiej utrwalają sobie przyswajaną wiedzę. Często powtarzana jest także ważna zasada postępowania  logopedycznego: najpierw likwidujemy/minimalizujemy przyczynę zaburzeń wymowy, a potem dopiero wywołujemy prawidłową realizację poszczególnych głosek.

Recenzowany kurs „Dyslalia – głoski dentalizowane” oceniam jako w pełni wartościowy pod względem merytorycznym i metodycznym. Polecam go  zarówno logopedom, którzy zaczynają pracę zawodową, jak i tym, którzy chcieliby wymienić doświadczenia oraz podyskutować o skuteczności terapii logopedycznej u dzieci z sygmatyzmem.

Jestem neurologopedą, audiofonologiem, terapeutą integracji sensorycznej, providerem metody słuchowej Johansena IAS i Neuroflow ATS. W pracy kieruję się holistycznym podejściem do pacjenta i stosuję niedyrektywne metody terapeutyczne. Wiedzę z zakresu logopedii, audiologii, integracji sensorycznej przekazuję studentom uczelni wyższych i uczestnikom szkoleń. Jestem założycielką Akademii Logopedy i stworzyłam pierwszy w Polsce kurs online „Audiologia w logopedii” oraz „CAPD u dzieci„. Prywatnie jestem mamą pełnego energii i szalonych pomysłów Wojtka oraz żoną niezmiernie wspierającego i zwariowanego Kamila 🙂





Masz jakieś pytania dotyczące kursu?

Zerknij do naszego kącika najczęstszych pytań lub napisz do nas maila na adres: kontakt@akademialogopedy.pl

Dołącz do naszej społeczności logopedów i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach, które pomogą Ci poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności.






Kategorie

Wpadnij na nasze social media, zaobserwuj i bądź na bieżąco!