Pierwszy oddech, pierwsze karmienia, pierwszy kontakt wzrokowy – to fundamenty rozwoju dziecka, które poprzedzają pierwsze słowo. Jeśli pracujesz z najmłodszymi pacjentami, wiesz, jak ważna jest szybka i trafna diagnoza. Ten kurs powstał, aby dać Ci narzędzia do skutecznej oceny i wsparcia funkcji oralnych już od pierwszych dni życia dziecka.
Moje motto to: „Naucz się rozpoznawać trudności w oddychaniu i karmieniu – zanim wpłyną na rozwój mowy.”
Jeśli pracujesz z najmłodszymi pacjentami, wiesz, że każda minuta jest cenna. Trudności z oddychaniem czy karmieniem mogą na pierwszy rzut oka wydawać się drobnostką, ale w rzeczywistości często prowadzą do długofalowych konsekwencji – od problemów z jedzeniem, przez wady zgryzu, aż po opóźnienia w rozwoju mowy. Właśnie dlatego powstał ten kurs: aby wyposażyć Cię w wiedzę i praktyczne umiejętności, dzięki którym będziesz w stanie trafnie ocenić funkcje oralne dziecka i odpowiednio zareagować już od pierwszych dni jego życia.

Dołączenie do premierowej edycji kursu będzie możliwe wyłącznie w dniach: 21-24 października 2025 do godz. 21:00.
21 października pojawi się przycisk umożliwiający dokonanie zakupu.
Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymać powiadomienie o starcie sprzedaży!

Start kursu: poniedziałek, 10 listopada 2025

Cena kursu: 1099 zł

Masz możliwość zapłacić od razu za cały kurs lub rozłożyć płatność na raty.
Raty Tpay – 3×0% lub dowolna liczba rat – kwota za kurs podzielona zostanie na raty. Wybierz formę płatności „Tpay – szybki przelew online” i po przejściu na stronę Tpay, zaznacz interesującą Cię opcję “Raty”.
PayPo (Kup Teraz, Zapłać Później) – płatności odroczone dla osób prywatnych. Wybierz formę płatności „Tpay – szybki przelew online” i po przejściu na stronę Tpay, zaznacz interesującą Cię opcję “PayPo”. PayPo reguluje należność wobec Akademii, a Ty rozliczasz się z PayPo później – w ciągu 30 dni albo w ratach, w zależności od wybranej opcji.
Raty Akademii Logopedy – dopuszczamy podział płatności na 2 raty (599zł i 500zł) – pierwsza rata po złożeniu zamówienia oraz druga w ciągu 30 dni od pierwszej wpłaty. Wybierz formę płatności „przelew tradycyjny”, a w uwagach zamieść informację o płatności ratalnej (599zł i 500zł).
Jeśli potrzebujesz faktury z odroczonym terminem płatności dla placówki, w której pracujesz jest taka możliwość. Przeczytaj więcej tutaj: FAQ.
Co zyskasz dzięki kursowi?
Udział w kursie pozwoli Ci zdobyć umiejętność wczesnego rozpoznawania trudności związanych z oddychaniem, karmieniem i rozwojem funkcji oralnych u dziecka. Nauczysz się prowadzić diagnostykę krok po kroku – od uważnej obserwacji odruchów i zachowań noworodka, po szczegółową analizę anatomii jamy ustnej.
Otrzymasz praktyczne narzędzia stymulacyjne i mioterapeutyczne, które będziesz mógł natychmiast wdrożyć w swojej pracy, a także dostęp do materiałów pomocniczych, ułatwiających codzienną praktykę kliniczną.
Kurs przygotuje Cię również do planowania interdyscyplinarnego wsparcia dziecka oraz do skutecznej współpracy z innymi specjalistami, tak aby Twoje działania były jeszcze pełniejsze i bardziej kompleksowe.
Dlaczego warto? Bo pierwsze miesiące życia dziecka są kluczowe. To wtedy możemy najwięcej zdziałać, by zapobiec trudnościom w oddychaniu, karmieniu i rozwoju mowy. Kurs daje Ci wiedzę i narzędzia, które realnie zmieniają życie dziecka i rodziny. Jest nie tylko bazą wiedzy, ale także drogowskazem w codziennej praktyce klinicznej. Łączy teorię z praktyką, a przede wszystkim pokazuje, jak w sposób prosty i skuteczny wspierać dziecko i rodzinę w tym kluczowym okresie.
Dla kogo jest ten kurs?
- Logopedów i neurologopedów, którzy chcą poszerzyć kompetencje o diagnozę i terapię funkcji oralnych,
- Fizjoterapeutów zajmujących się terapią orofacjalną i motoryką małą,
- Doradców laktacyjnych i położnych, którzy na co dzień wspierają mamy i noworodki,
- Lekarzy – zwłaszcza laryngologów, neonatologów, pediatrów, którzy stykają się z wczesnymi trudnościami dziecka,
- Studentów kierunków medycznych i pedagogicznych, którzy chcą zdobyć wiedzę praktyczną jeszcze przed rozpoczęciem pracy zawodowej.
Agenda kursu
Nasze kursy składają się z modułów i lekcji. Każdy moduł zakończony jest specjalnym quizem, który pozwoli Ci sprawdzić swoją wiedzę 🙂 na platformie otrzymujesz również dostęp do materiałów dodatkowych – wszystko znajdziesz w jednym miejscu! Poniżej znajdziesz szczegółową agendę naszego kursu.
Moduł 0. Plan gry
Powitanie
Agenda
Efekt końcowy
Jak studiować ten kurs
Praca domowa
Moduł I. Znaczenie wczesnej diagnostyki oralnej dla rozwoju dziecka, wyznaczenie obszarów diagnostycznych
Powitanie
Lekcja 1. Cele wczesnej diagnozy warunków oralnych u noworodka i niemowlęcia
Lekcja 2. Obszary diagnostyczne
Lekcja 3. Zasady wczesnej diagnozy i terapii
Praca domowa
Quiz
Moduł II. Warunki prawidłowego rozwoju dziecka
Powitanie
Lekcja 1. Monitoring prawidłowego rozwoju dziecka. Pierwsza diagnostyka
Lekcja 2. Rozwój obszaru oralnego w okresie prenatalnym
Lekcja 3. Rozwój odruchowości oralnej w okresie prenatalnym
Lekcja 4. Wpływ czynników endogennych na rozwój dziecka w okresie prenatalnym
Lekcja 5. Czynniki egzogenne
Lekcja 6. Znaczenie porodu naturalnego
Lekcja 7. Wpływ ECS na rozwój dziecka
Praca domowa
Quiz
Moduł III. Diagnoza odruchowości oralnej: norma i patologia
Powitanie
Lekcja 1. Odruchowe reakcje oralne
Lekcja 2. Warunki diagnozy logopedycznej noworodka i niemowlęcia
Lekcja 3. Znaczenie ssania odżywczego (NS) i nieodżywczego (NSS) – wieloaspektowość
Lekcja 4. Triada O–S–P
Lekcja 5. Odruchy torujące pobieranie pokarmu
Lekcja 6. Prymitywne noworodkowe reakcje (PNR) protekcyjne
Lekcja 7. Zaburzenia odruchów oralnych i ich manifestacje
Praca domowa
Quiz
Moduł IV. Diagnoza anatomii oralnej: norma i patologia, postępowanie w przypadkach zaburzeń anatomicznych
Powitanie
Lekcja 1. Cechy charakterystyczne anatomii jamy ustnej u noworodka i niemowlęcia
Lekcja 2. Budowa sklepienia jamy ustnej: podniebienie kostne, twarde i miękkie
Lekcja 3. Wędzidełko języka a mobilność języka
Lekcja 3. Konsekwencje nieprawidłowej budowy wędzidełka językowego
Lekcja 4. Prehabilitacja czyli przygotowanie do zabiegu uwolnienia języka i postępowanie pozabiegowe
Lekcja 4. Wędzidełka wargowe i konsekwencje ich skrócenia
Lekcja 5. Wędzidełka policzkowe i konsekwencje ich skrócenia
Praca domowa
Quiz
Moduł V. Oddychanie noworodka i niemowlęcia: funkcje, norma i patologia, pozycje spoczynkowe
Powitanie
Lekcja 1. Funkcje fizjologicznego oddechu
Lekcja 2. Warunki rozwoju oddychania u noworodków i niemowląt
Lekcja 3. Struktury oddechowe
Lekcja 4. Znaczenie pozycji spoczynkowych obszaru oralnego
Lekcja 5. Dysfunkcja oddychania i jej konsekwencje w wieku noworodkowym i niemowlęcym
Lekcja 6. Mioterapeutyczne wsparcie oddechu fizjologicznego
Praca domowa
Quiz
Moduł VI. Rozwój karmienia jako wyznacznik rozwoju funkcji oralnych
Powitanie
Lekcja 1. Odruch a funkcja: dojrzewanie umiejętności oralnych
Lekcja 2. Ssanie: warunki rozwoju odruchu w funkcje
Lekcja 3. Przygotowanie do rozszerzania diety: nowe umiejętności motoryczne
Lekcja 4. Zaburzenia przyjmowania pokarmu w okresie noworodkowym i niemowlęcym
Lekcja 5. Niwelowanie trudności w karmieniu i w jedzeniu
Praca domowa
Quiz
Moduł VII. Obserwacja zachowań mimicznych, kontaktu wzrokowego i protodialogu, w tym rozwoju rozumienia
Powitanie
Lekcja 1. Mięśnie wyrazowe jako wyznacznik kontaktu mimicznego
Lekcja 2. Rozwój kontaktu wzrokowego
Lekcja 3. Etapy rozwoju wokalicznego, sylabowego i werbalnego
Lekcja 4. Stymulacje rozwijające kontakt niewerbalny i werbalny
Lekcja 5. Stymulacje rozwijające rozumienie mowy
Praca domowa
Quiz
Moduł VIII. Stymulacje oralne: znaczenie, metody, protokół postępowania, działanie
Powitanie
Lekcja 1. Znaczenie stymulacji oralnych dla rozwoju dziecka
Lekcja 2. Metody stymulacji
Lekcja 3. Protokół postępowania
Lekcja 4. Działania terapeutyczne w stymulacji zaburzonych odruchów
Lekcja 5.Bazowe działania mioterapeutyczne
Praca domowa
Quiz
Moduł IX. Formułowanie diagnozy i wskazówek dla rodziców, współpraca z innymi specjalistami
Powitanie
Lekcja 1. Formułowanie diagnozy i programu terapii – noworodek i wczesne niemowlę
Lekcja 2. Formułowanie diagnozy i programu terapii– niemowlę
Lekcja 3. Wsparcie rodzica – prognozowanie rozwoju
Lekcja 4. Współpraca z doradcą laktacyjnym, pediatrą, laryngologiem i innymi specjalistami w zależności od potrzeb
Praca domowa
Quiz
Wyjątkowy, dodatkowy moduł!
Moduł X. Praca w triadzie rodzic-dziecko-logopeda – diagnoza problemów dziecka, ustalenie programu terapii, stymulacje. Nagranie pełnej sesji diagnostycznej
A po kursie online… czas na spotkanie na żywo!
Po ukończeniu kursu online, zapraszamy uczestników na rozszerzenie o część praktyczną, czyli szkolenie stacjonarne prowadzone przez dr Mirę Rządzką! Szkolenie przeznaczone jest wyłącznie dla kursantów niniejszego kursu i jest dodatkowo płatne, ale nie jest obowiązkowe.
Dlaczego Akademia Logopedy?
- Otrzymasz dożywotni dostęp do platformy edukacyjnej, dzięki czemu będziesz mógł wracać do materiałów w dowolnym momencie. Z każdą aktualizacją Twoje zasoby będą się powiększać, co pozwoli Ci być na bieżąco z nowymi technikami i narzędziami.
- Po zakończeniu kursu otrzymasz certyfikat, który potwierdzi Twoje nowe kompetencje.
- Kurs online to wygoda i oszczędność – bez potrzeby podróżowania, rezerwowania noclegów i ponoszenia dodatkowych kosztów. Możesz uczyć się w swoim tempie, bez stresu związanego z logistyką szkoleń stacjonarnych.
- Delektuj się mikro lekcjami każdego dnia, dostosowując naukę do swojego harmonogramu. Kurs daje Ci pełną elastyczność – wracaj do materiałów, kiedy tylko chcesz.
- Nie musisz rezygnować z codziennych obowiązków – uczysz się w dogodnym dla siebie czasie, a dostęp do kursu masz 24/7 przez cały tydzień. Możesz oglądać i przyswajać wiedzę wtedy, kiedy Ci pasuje, i na tak długo, jak potrzebujesz.
- Dołączysz do zamkniętej grupy kursantów, którymi opiekować się będzie dr Mira Rządzka. Możesz zadawać pytania i komentować kolejne lekcje w zamkniętej grupie.
- Będziesz uczestniczyć w zamkniętych konsultacjach w formie webinarów.
AKREDYTACJA KURATORA OŚWIATY
Jesteśmy Niepubliczną Placówką Doskonalenia Nauczycieli „Akademia Logopedy” akredytowaną przez Kuratorium Oświaty. Czytaj więcej TUTAJ.
Nasze kursy to więcej niż tylko szkolenie – to realna pomoc w Twojej codziennej pracy i wsparcie w rozwoju zawodowym, które odczujesz każdego dnia!
Kto stworzył kurs?

Doktor nauk o zdrowiu, neurologopedka, mioterapeutka. Jej pasje to: wczesne oddziaływania neurologopedyczne u noworodków i niemowląt z zaburzeniami oralnymi, trudności dysfagiczne u dzieci i dorosłych, dysfunkcje rozwoju komunikacji u dzieci z ASD czy z zaburzeniami genetycznymi, deficyty funkcji układu oralnego. Terapeutka Manualnej Terapii Krtani według L. Mathieson, Manualnej Terapii Dysfagii, metody ETTHNO w podejściu Esther de Ru, trenerka Shantala Special Care, międzynarodowa instruktorka metody Butejki, terapeutka karmienia, Terapeutka Ortodoncji Funkcjonalnej MFS. Wieloletni wykładowca akademicki przedmiotów neurologopedycznych. Autorka wielu specjalistycznych publikacji dla logopedów, m.in. w podręcznikach akademickich.
Recenzentka licznych pozycji dotyczących wczesnych oddziaływań logopedycznych oraz pomocy logopedycznych, wystąpień konferencyjnych. Autorka książki Odruchy oralne u noworodków i niemowląt. Diagnoza i stymulacja (Impuls, Kraków 2021), a także koncepcji mioterapeutycznego wspomagania rozwoju funkcji oralnych u noworodków i niemowląt oraz prehabilitacji przed i po zabiegu frenulotomii (Projekt: Frenulotomia. Wsparcie dziecka, wsparcie rodzica). Współautorka książki Profilaktyka i terapia dysfunkcji oddechowych u dzieci (wraz z Ewą M. Skorek, Oficyna Wydawnicza UZ, Zielona Góra 2011) oraz Leczenie ortodontyczne wg filozofii MFS. Współtwórczyni Szkolenia Modułowego MFS oraz holistycznego kursu Akademii Oddechu. Autorka rozdziałów i redaktorka naukowa monografii naukowej ODDECH. Norma, patologia, diagnoza, terapia (Impuls, Kraków 2025) oraz redaktorka naukowa pozycji mioGRYZIONE. Wprowadzenie do funkcji fizjologicznych jamy ustnej (Gdańsk, 2025). Współzałożycielka Polskiego Związku Logopedów, inicjatorka akcji społecznej logopedów Dzień Bezpłatnych Diagnoz Logopedycznych (DBDL), właścicielka Poradni Profilaktyczno-Terapeutycznej w Zielonej Górze. W pracy opiera się na zasadach komunikacji według NVC. Odznaczona Srebrnym Krzyżem Zasługi

Neurologopeda, audiofonolog, surdopedagog, provider metody słuchowej Johansena IAS i Neuroflow ATS. Autorka wielu publikacji z zakresu audiologii, założycielka Akademii Logopedy oraz twórczyni pierwszych w Polsce kursów online „Audiologia w logopedii” oraz „CAPD u dzieci“.
Aktywnie uczestniczy w konferencjach naukowych, popularyzując wiedzę z zakresu audiologii w praktyce logopedycznej. Obecnie realizuje pracę doktorską pt. Nadwrażliwość słuchowa u dzieci z autyzmem w wieku 7–9 lat: analiza różnic płciowych w zakresie percepcji dźwięków, objawów i reakcji, pod kierunkiem prof. dr hab. n. med. Kazimierza Niemczyka na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.
Prywatnie mama pełnego energii i szalonych pomysłów Wojtka oraz żona niezmiernie wspierającego i zwariowanego Kamila.
Masz jakieś pytania dotyczące kursu?

Zerknij do naszego kącika najczęstszych pytań lub napisz do nas maila na adres: kontakt@akademialogopedy.pl