Samoregulacja u dzieci z autyzmem – jak ją wspierać na co dzień?

Podczas webinaru omówimy, czym jest samoregulacja u dzieci w spektrum autyzmu i dlaczego bywa dla nich wyzwaniem.

Data webinaru: 15 kwietnia 2025 (wtorek), 21:00

Agenda

Wprowadzenie

Samoregulacja vs kontrola emocji 

  • Różnice między tymi pojęciami
  • Dlaczego dzieci w spektrum mogą mieć trudność z regulacją 
  • Co to znaczy „przeciążony układ nerwowy”? 

Czynniki przeciążające – środowisko, bodźce, rutyna 

  • Co najczęściej wywołuje trudności regulacyjne 
  • Rola codziennych rytuałów, zmienności i oczekiwań 

Wsparcie

Strategie wspierające samoregulację 

  • Konkretne techniki i przykłady z praktyki 
  • Co działa w gabinecie, domu i szkole
  • Proste pomoce i rytuały wspierające wyciszenie 

Emocje i ciało – jak uczyć dzieci rozpoznawania sygnałów 

  • Praca z emocjami i językiem wewnętrznym
  • Karty emocji, skale, metafory, książki
  • Wprowadzenie uważności i praktyk sensorycznych

Podsumowanie i pytania  

  • Kluczowe wnioski 

Logopedka kliniczna terapii wczesnodziecięcej, pedagożka. Specjalizuje się w terapii małych dzieci z zaburzeniami komunikacji i rozwoju języka, diagnostka dzieci z ASD. Pasjonatka pracy z Małym Dzieckiem z trudnościami w komunikacji z wykorzystaniem zabawy. Wieloletnia wykładowczyni akademicka.

Współinicjatorka ogólnopolskiej akcji logopedów „272 – Dwa słowa na dwa lata to o dwieście słów za mało”. Bierze czynny udział jako prelegentka w konferencjach dotyczących zaburzeń ze spektrum autyzmu. Dzieli się wiedzą podczas szkoleń dla specjalistów, studentów, a także rodziców.

Autorka wielu książek m.in.: „Zabawy na start. Program terapii małego dziecka z ASD”, „Przedszkolak w potrzebie”, „Zaczytanki” – serii książeczek dla małych dzieci oraz pomocy terapeutycznych.

Dołącz do naszej społeczności logopedów i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach, które pomogą Ci poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności.






Kategorie

Wpadnij na nasze social media, zaobserwuj i bądź na bieżąco!