A na końcu było słowo. O budowaniu gruntu w terapii logopedycznej

Co przed programowaniem języka? O co zadbać? Co obserwować, aby terapia była skuteczna?

“Popatrz na dziecko inaczej, a zobaczysz inne dziecko”

Stuart Shanker

Agenda

  1. Nie mówi, ale dużo o sobie “opowiada”. Rola wstępnej obserwacji w budowaniu planu terapeutycznego, czyli:
    • na co zwracać uwagę i co opisywać podczas obserwacji dziecka,
    • zabawy diagnostyczne.
  2. Rozwijanie kompetencji bazowych – terapia przez zabawę. Przykłady.
  3. Dobre praktyki w budowaniu relacji z małym dzieckiem.
  4. Pedagogizacja rodziców.
    • Budowanie gruntu to budowanie kompetencji dziecka, rodzica i terapeuty oraz umiejętność zaznaczania granic pomiędzy tymi kompetencjami.

Webinar odbył się 28 stycznia 2025r. (wtorek), godz. 21:00

Uwaga!

Zapraszamy również na szkolenie online na żywo:Wspieranie rozwoju językowego dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji (DLD)”, które poprowadzi Agata Gładowicz-Bojarska w Akademii Logopedy już 15 i 16 marca 2025.


Neurologopedka, wykładowczyni na podyplomowych studiach logopedycznych i neurologopedycznych. Pomysłodawczyni werbogestów – narzędzia ułatwiającego dzieciom z niedokształceniem mowy o typie afazji nabywanie i rozumienie słów. Autorka bloga dla rodziców i specjalistów- ologopedii.blog. Prowadzi szkolenia z zakresu opóźnień rozwoju mowy /niedokształcenia mowy o typie afazji dla specjalistów, rodziców i nauczycieli. Pasjonatka nauczania przez zabawę. Zwolenniczka terapii opartej na relacji.

Dołącz do naszej społeczności logopedów i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach, które pomogą Ci poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności.






Kategorie

Wpadnij na nasze social media, zaobserwuj i bądź na bieżąco!