Deficyt uwagi i koncentracja u małych dzieci z autyzmem – praktyka

W jaki sposób pracować z dziećmi w spektrum autyzmu, aby wspierać ich koncentrację na zadaniu? Jak ważna jest komunikacja wizualna w nauce dziecka z ASD?

Agenda

  1. Znaczenie uwagi i koncentracji w rozwoju małych dzieci. 
  2. Charakterystyka deficytów uwagi u dzieci z autyzmem – dlaczego to ważny temat? 
  3. UWAGA! Gdzie jest uwaga?  
  4. Praktyczne podejście do uwagi. Jak wesprzeć? Co sprawdzić? Jak ułatwić? 
    • Zasady pracy z dziećmi z autyzmem 
    • Techniki wspierające koncentrację 
    • Wykorzystanie ulubionych aktywności dziecka jako punktu wyjścia 
    • Ćwiczenia rozwijające uwagę wspólną  
    • Wprowadzenie prostych gier i zabaw ukierunkowanych na rozwój uwagi  
    • Rola komunikacji wizualnej 
  5. Przykłady i case studies  
  6. Współpraca z rodzicami i opiekunami 
    • Edukacja rodziców w zakresie wspierania koncentracji dziecka w codziennych sytuacjach 
    • Przykłady prostych ćwiczeń i strategii do wdrożenia w domu 
    • Wspieranie rodziców w obserwowaniu postępów i rozumieniu potrzeb dziecka 

Data

14.01.2024 (wtorek), godz. 21:00

Zapisy






Uwaga!

Po webinarze otworzymy możliwość dołączenia do kursu on-line „Autyzm – diagnoza, terapia i wsparcie” autorstwa Joanny Pałasz. Kurs składa się z 9 modułów, które wyczerpują temat – od A do Z! Kurs kompleksowo przygotuje Cię do pracy z dziećmi z ASD na najwyższym poziomie. Nauczysz się diagnozować dzieci z ASD, różnicować autyzm od innych zaburzeń i wdrażać indywidualne strategie terapeutyczne.
Na ogromną uwagę zasługuje fakt, że kurs jest wysoko oceniony i recenzowany przez wspaniałą specjalistkę dr n. med. Martę Herstowską ! Nie może Cię zabraknąć!

Joanna Pałasz

logopedka kliniczna terapii wczesnodziecięcej, pedagożka. Specjalizuje się w terapii małych dzieci z zaburzeniami komunikacji i rozwoju języka, diagnostka dzieci z ASD. Pasjonatka pracy z Małym Dzieckiem z trudnościami w komunikacji z wykorzystaniem zabawy. Wieloletnia wykładowczyni akademicka.

Współinicjatorka ogólnopolskiej akcji logopedów „272 – Dwa słowa na dwa lata to o dwieście słów za mało”. Bierze czynny udział jako prelegentka w konferencjach dotyczących zaburzeń ze spektrum autyzmu. Dzieli się wiedzą podczas szkoleń dla specjalistów, studentów, a także rodziców.

Autorka wielu książek m.in.: „Zabawy na start. Program terapii małego dziecka z ASD”, „Przedszkolak w potrzebie”, „Zaczytanki” – serii książeczek dla małych dzieci oraz pomocy terapeutycznych.

Dołącz do naszej społeczności logopedów i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach, które pomogą Ci poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności.






Kategorie