Wakacje nieubłagalnie dobiegają końca i wielkimi krokami zbliża się wrzesień, a dla logopedów pracujących w przedszkolach oraz szkołach oznacza to jedno – badania przesiewowe. Czas wytężonej pracy, kiedy w krótkim czasie musimy zbadać wszystkie dzieci uczęszczające do danej placówki i zdecydować, które z nich potrzebują naszej pomocy. Mimo, wielu trudności, które niosą ze sobą badania przesiewowe ja bardzo lubię ten czas i z przyjemnością po raz kolejny spotkam się z uczniami.
Wielu logopedów, zwłaszcza tych, którzy po raz pierwszy stają w obliczu przeprowadzenia badań przesiewowych, ma pytania dotyczące tej formuły i na te właśnie, najczęściej zadawane pytania odpowiem podczas zbliżającego się webinaru. Poruszę min. temat organizowania badań przesiewowych w przypadku najmłodszych dzieci, kierowania na dodatkowe badania i konsultacje po badaniu przesiewowym, opowiem o sytuacjach, które wymagają pogłębionej diagnozy logopedycznej.
Bardzo serdecznie zapraszam! Przygotujmy się wspólnie na nowy rok szkolny ?
Agenda
- Jak zbadać najmłodsze dzieci – jakich pomocy i zabawek możemy użyć, kiedy dzieci są zawstydzone lub onieśmielone formułą badania, nie chcą nazywać obrazków w kwestionariuszu obrazkowym. Pokażę Wam, co w tym roku przygotowałam na awaryjne sytuacje.
- Kogo obejmujemy przesiewowym badaniem logopedycznym – dzieci w jakim wieku, do której klasy powinniśmy zaprosić na badanie. Omówię rozwiązania ze swojej praktyki.
- Informacja po badaniach przesiewowych – jaka forma jest najlepsza, komu powinniśmy przekazać taką informację oraz w jaki sposób to zrobić
- Dodatkowe badania – na jakie badania najczęściej kieruję dzieci po badaniach przesiewowych, w jakich sytuacjach kieruję do rodziców prośbę o odbycie specjalistycznej wizyty
- Badanie przesiewowe, a pełna diagnoza logopedyczna – kiedy i w jakich przypadkach wykonujemy pełną diagnozę logopedyczną
Data webinaru: 01.09.2022 o godz. 21:00
Joanna Ćwiklińska
surdologopeda, pedagog specjalny. Pracuje w Międzynarodowej Szkole Europejskiej w Warszawie, gdzie zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Przez ponad 12 lat związana z Kliniką Rehabilitacji w Instytucie Fizjologii i Patologii Słuchu. Uczestniczka licznych szkoleń oraz konferencji o tematyce logopedycznej, współautorka publikacji naukowych z dziedziny surdologopedii. Autorka kursu on-line „Przesiewowe badania logopedyczne”