
Data webinaru: 15 kwietnia 2025 (wtorek), 21:00

Zapisy:
Agenda
Wprowadzenie
Samoregulacja vs kontrola emocji
- Różnice między tymi pojęciami
- Dlaczego dzieci w spektrum mogą mieć trudność z regulacją
- Co to znaczy „przeciążony układ nerwowy”?
Czynniki przeciążające – środowisko, bodźce, rutyna
- Co najczęściej wywołuje trudności regulacyjne
- Rola codziennych rytuałów, zmienności i oczekiwań
Wsparcie
Strategie wspierające samoregulację
- Konkretne techniki i przykłady z praktyki
- Co działa w gabinecie, domu i szkole
- Proste pomoce i rytuały wspierające wyciszenie
Emocje i ciało – jak uczyć dzieci rozpoznawania sygnałów
- Praca z emocjami i językiem wewnętrznym
- Karty emocji, skale, metafory, książki
- Wprowadzenie uważności i praktyk sensorycznych
Podsumowanie i pytania
- Kluczowe wnioski

Logopedka kliniczna terapii wczesnodziecięcej, pedagożka. Specjalizuje się w terapii małych dzieci z zaburzeniami komunikacji i rozwoju języka, diagnostka dzieci z ASD. Pasjonatka pracy z Małym Dzieckiem z trudnościami w komunikacji z wykorzystaniem zabawy. Wieloletnia wykładowczyni akademicka.
Współinicjatorka ogólnopolskiej akcji logopedów „272 – Dwa słowa na dwa lata to o dwieście słów za mało”. Bierze czynny udział jako prelegentka w konferencjach dotyczących zaburzeń ze spektrum autyzmu. Dzieli się wiedzą podczas szkoleń dla specjalistów, studentów, a także rodziców.
Autorka wielu książek m.in.: „Zabawy na start. Program terapii małego dziecka z ASD”, „Przedszkolak w potrzebie”, „Zaczytanki” – serii książeczek dla małych dzieci oraz pomocy terapeutycznych.