Podczas mojego szkolenia przedstawię Ci szczegółowy schemat pisania opinii, który z pewnością pomoże Ci ukierunkować właściwą diagnozę. Opinia będzie podzielona na trzy główne obszary: komunikacji (w tym zabawy oraz dialogu), języka i rozumienia oraz wymowy. Właściwe opisanie każdego z nich będzie bazą do kolejnych wizyt specjalistycznych także lekarskich, ale również będzie stanowić szkielet do utworzenia zindywidualizowanego planu terapii. Opisy będą tworzone na podstawie obejrzanego filmu ze wszystkimi próbami diagnostycznymi, dlatego szkolenie będzie miało wymiar nie tylko teoretyczne, ale iście praktyczny.

Termin szkolenia: 30 marca 2025. Szkolenie odbywać się będzie w godzinach 9.00 -15.30
Szkolenie odbywa się na żywo online. Szkolenie będzie nagrywane – otrzymasz roczny dostęp do nagrania.

Cena szkolenia: 499 zł

Po zakupie otrzymasz potwierdzenie złożenia zamówienia. Dane do logowania, link do platformy i wszystkie potrzebne informacje organizacyjne otrzymasz na tydzień przed szkoleniem.
Co zyskasz dzięki szkoleniu?
Na szkoleniu nauczysz się czym jest proces diagnosty i jak skutecznie go zaplanować. Dowiesz się jak wprowadzać konkretne próby diagnostyczne.
Podczas naszego spotkania przedstawię Ci jak zwięźle i zrozumiale opisywać zaobserwowane zachowania – w tym celu otrzymasz gotowe skrypty, które ułatwią Ci pracę i z pewnością usprawnią proces opracowania opinii!
Dodatkowo nauczysz się:
- jak opisywać zabawę, konwersację (czy występuje naprzemienność, język stereotypowy, idiosynkratyczny),
- formułować wnioski,
- dostosowywać plan terapii do indywidualnych potrzeb pacjentów na podstawie opisanych wniosków,
- wyznaczać kierunek działań diagnostycznych,
- postępować w przypadku diagnostycznych wątpliwości,
- obserwować inne zachowania istotne dla procesu diagnostycznego (manieryzmy, tiki, stereotypie ruchowe).
Szkolenie usprawni Twoją pracę – pozwoli zaoszczędzić mnóstwo czasu na pisanie opinii po konsultacjach. Sprawdzony jej schemat oraz właściwe skrypty umożliwią Ci pisanie podsumowania nawet w trakcie spotkania z rodzicem lub bezpośrednio po nim i na wydanie dokumentu tuż po konsultacji. Dzięki temu nie będzie konieczności uzupełniania jej w domu. Na filmie, który będzie przedstawiony, zobaczysz, jak sama pisze podsumowanie wizyty w trakcie jej trwania. Schemat raportu w sposób klarowny wskazuje dalsze działania diagnostyczne.
Szkolenie online z dr Anną Zając dotyczące tworzenia opinii logopedycznych TYLKO w Akademii Logopedy! Nie znajdziesz go nigdzie indziej.
Nie czekaj! Zapisz się na szkolenie!
Jakie pomoce otrzymasz?
Razem ze szkoleniem otrzymasz gotowe materiały dydaktyczne:
- film z nagrania diagnozy (inny niż podczas dotychczasowych szkoleń);
- wzór opinii wraz z gotowymi skryptami – typu „dziecko wskazuje palcem, wskazanie łączy/nie łączy ze spojrzeniem/dziecko wskazuje dłonią/dziecko posługuje się dłonią rodzica”,
- wzór wywiadu dla rodzica,
- kwestionariusz dla nauczyciela, który może okazać się bardzo pomocny w formułowaniu ostatecznych wniosków diagnostycznych,
- kwestionariusz obserwacji zabawy dziecka;
- historyjka badająca teorię umysłu oraz karty obrazkowe badające rozumienie kontekstu społecznego;
- przykładowe wnioski dotyczące dalszego postępowania diagnostycznego, dzięki którym rodzic doskonale będzie wiedział o dalszych krokach postępowania;
- przykładowe zalecenia.
Dla kogo jest to szkolenie?
- Dla logopedów początkujących – szkolenie pomoże zdobyć solidne podstawy pisania opinii logopedycznej i prowadzenia diagnozy;
- Dla logopedów z dużym doświadczeniem – świetna okazja, by uporządkować wiedzę i poznać sprawdzone strategie procesu diagnostycznego.
- Dla logopedów pracujących w szkołach i przedszkolach;
- Dla pedagogów specjalnych i psychologów dziecięcych, którzy bez większych trudności będą potrafili na podstawie szkolenia dokonać oceny obszaru komunikacji, zabawy i umiejętności językowych w podstawowym zakresie.
Program szkolenia
Szkolenie jest podzielone na następujące bloki tematyczne:
I. Teoretyczna analiza schematu opinii wraz z zastosowaniem gotowych skryptów opisu
- Omówienie wywiadu, trzech najważniejszych obszarów opisu:
- kompetencji językowej (m.in. reakcji na dźwięk, wskazywania, zabawy, konwersacji),
- kompetencji językowej wraz z rozumieniem (opis struktur gramatycznych, struktury wyrazów, określania pola semantycznego),
- sprawności i budowy narządów artykulacyjnych wraz z wymową.
II. Prezentacja nagrania badania logopedycznego
- Pokazanie diagnostycznych prób oceniających umiejętności związane z komunikacją, sprawnościami językowymi, wymową.
III. Praca indywidualna z wykorzystaniem gotowych skryptów
- Próby samodzielnego opisu zaprezentowanych na filmie aktywności diagnostycznych z wykorzystaniem wzorca opinii logopedycznej.
IV. Wspólne opracowanie opinii na podstawie nagrania
- Wspólny szczegółowy opis zachowań dziecka zaprezentowanych podczas nagrania – w tym uzyskanie bardzo cennych wskazówek dotyczących rozpoznawania subtelnych symptomów potencjalnie istotnych dla diagnozy różnicującej.
V. Diagnoza różnicująca i opracowanie wniosków
- Przeprowadzenie diagnozy różnicującej w świetle obowiązujących klasyfikacji oraz przygotowanie końcowych wniosków dalszego procesu diagnostycznego wraz z zarysem planu terapii.
Dlaczego Akademia Logopedy?
- Otrzymujesz dostęp na 12 miesięcy od daty szkolenia na żywo, dzięki czemu będziesz mógł wracać do materiałów w dowolnym momencie.
- Po zakończeniu szkolenia otrzymasz certyfikat, który potwierdzi Twoje nowe kompetencje.
- Szkolenie online to wygoda i oszczędność – bez potrzeby podróżowania, rezerwowania noclegów i ponoszenia dodatkowych kosztów.
- Nie musisz rezygnować z codziennych obowiązków – uczysz się w dogodnym dla siebie czasie, a dostęp do szkolenia masz 24/7 przez cały tydzień. Możesz oglądać i przyswajać wiedzę wtedy, kiedy Ci pasuje.
AKREDYTACJA KURATORA OŚWIATY
Jesteśmy Niepubliczną Placówką Doskonalenia Nauczycieli „Akademia Logopedy” akredytowaną przez Kuratorium Oświaty. Czytaj więcej TUTAJ.

Doktor nauk humanistycznych, logopedka, diagnosta ADOS-2, międzynarodowy certyfikowany trener ADOS-2, autorka książek dla dzieci i publikacji naukowych.

Jestem neurologopedą, audiofonologiem, terapeutą integracji sensorycznej, providerem metody słuchowej Johansena IAS i Neuroflow ATS. W pracy kieruję się holistycznym podejściem do pacjenta i stosuję niedyrektywne metody terapeutyczne. Wiedzę z zakresu logopedii, audiologii, integracji sensorycznej przekazuję studentom uczelni wyższych i uczestnikom szkoleń. Jestem założycielką Akademii Logopedy i stworzyłam pierwszy w Polsce kurs online „Audiologia w logopedii” oraz „CAPD u dzieci„. Prywatnie jestem mamą pełnego energii i szalonych pomysłów Wojtka oraz żoną niezmiernie wspierającego i zwariowanego Kamila ?
Masz jakieś pytania dotyczące szkolenia?

Zerknij do naszego kącika najczęstszych pytań lub napisz do nas maila na adres: kontakt@akademialogopedy.pl